• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
استاندار فارس در مراسم کلنگ زنی پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن سپاه در صدرا:

دولت اعتبارات زیادی را در شهر جدید صدرا هزینه کرده است / عملیات اجرایی ۸۸۰۰ واحد مسکن اقدام ملی آغاز شده است

  • کد خبر : 8826
  • 16 آبان 1399 - 5:30
دولت اعتبارات زیادی را در شهر جدید صدرا هزینه کرده است / عملیات اجرایی ۸۸۰۰ واحد مسکن اقدام ملی آغاز شده است
استاندار فارس گفت: دولت تدبیر و امید در سال های اخیر اعتبارات زیادی را در شهر جدید صدرا هزینه کرده و صدرا هم اکنون یکی از شهرهای پویا و بالنده استان فارس محسوب می شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم کلنگ زنی پروژه ۶۲۰ واحدی سپاه فجر در شهر جدید صدرا با بیان این که مجموعه شرکت عمران صدرا در سه سال اخیر کارهای بسیار ارزشمند و خوبی انجام داده است ، اظهارداشت: مدیریت این شرکت در این دوره اقدامات خوبی در حوزه خدمات زیربنایی و رو بنایی داشته که در واقع عملکرد دولت محسوب می شود و باید در آینده نیز این خدمات ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که تصفیه خانه بزرگ صدرا در دست اجرا است و مسیرهای دسترسی به شیراز مانند عملیات اجرایی مسیر تنگ قره پیری نیز به زودی آغاز می شود ، افزود: تعریض معبر منتهی به شهرک گلستان و خرید معابر منتهی به دوکوهک نیز انجام شده و به زودی به نتیجه نهایی خواهد رسید.

وی با بیان این که ساخت مدارس، کتابخانه، گازرسانی، آبرسانی و بهبود وضعیت معابر شهر جدید صدرا، گفت: فاضلاب قدیمی صدرا ترمیم شد و فاضلاب جدید به زودی به بهره برداری می رسد و فاضلاب بزرگ صدرا نیز هم اکنون در دست اجرا است.

استاندارفارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سیاست های مختلفی مانند واگذاری زمین ، اجاره به شرط تملیک ، مسکن مهر و مسکن اقدام ملی در دولت های مختلف در زمینه تامین مسکن مورد توجه قرار گرفته است ، افزود: همه این سیاست ها برای پاسخگویی به نیاز جامعه بوده است و باید تلاش کنیم از تجربیات گذشته برای بهبود اقدامات در حوزه زمین و مسکن بهره ببریم.

دکتر رحیمی با بیان این که سهم استان فارس از طرح اقدام ملی مسکن ۴۵ هزار واحد بوده و سهم شهر جدید صدرا ۲۵ هزار واحد تعیین شده است ، ادامه داد: تاکنون در کل استان فارس برای ۳۱ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی، تامین زمین شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که عملیات اجرایی هشت هزار و ۸۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی آغاز شده و تاکنون شش هزار و ۳۰۰ پروانه نیز صادر شده است ، افزود: این واحدها دارای یکصد میلیون وام ۱۸ درصد است و اگر قیمت زمین یک سوم قیمت زیربنا باشد زمین به صورت ۹۹ ساله واگذار می شود و اگر قیمت بیشتر باشد با تقسیط ۱۰ ساله واگذار خواهد شد که تسهیلات خوبی از طرف دولت محسوب می شود.

وی با بیان این که یکی از تجارب خوب کشور در زمینه ساخت مسکن، احداث مسکن در زمین های توسعه یافته به منظور دسترسی آسان تر به خدمات زیربنایی و شهری است، گفت: در این شرایط هماهنگی میان ذینفعان مهم است که هیات مدیره های متخصص ، اجرایی و قانونمند باید تلاش کنند که زمینه تسریع در اجرای طرح های تولید مسکن را فراهم کنند.

استاندارفارس با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی و خدماتی باید برای خدمت رسانی به مردم حاضر به تصمیم گیری و ریسک پذیری باشند، اظهارداشت: مدیران باید بتواند تصمیم بگیرد و در چارچوب قانون  و مقررات برای رفع مشکل مردم اقدام کند والا اگرچه تاکنون آن ها را راهنمایی کرده ایم، ناچار خواهیم شد با آن ها برخورد کنیم.

دکتر رحیمی با اشاره به این که هویت بخشی به شهر جدید صدرا از الزامات این شهر محسوب می شود ، گفت: مدیریت شهر جدید صدرا متخصص است و در این زمینه نیز تلاش لازم را صورت خواهند داد تا این شهر از پارک های زیبا، المان های معماری به یادماندنی و آرامستان متعلق به خود برخوردار باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8826

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.