• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۱۴ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 8685
  • 14 آبان 1399 - 14:06
اخبار پلیس فارس – ۱۴ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

سرقت در شیراز و کشف پژو در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف یک دستگاه پژو ۴۰۵ با سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان “فیروزآباد” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه پژو ۴۰۵ که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “جوکار” افزود: در بررسی انجام شده از سامانه پلیس مشخص شد سواری پژو سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارد.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با بیان اینکه با دستور مقام قضائی خودرو مسروقه به مالباخته تحویل شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

پدر و پسر در واژگونی تراکتور فوت کردند

معاون اجتماعی پلیس فارس، گفت: بر اثر واژگونی تراکتور در زمین‌های کشاورزی یکی از روستاهای شیراز، پدر و پسر بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره واژگونی فوتی در زمین‌های کشاورزی یکی از روستاهای شیراز، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه تراکتور با ۲ سرنشین در زمین‌های کشاورزی مشغول کار بوده‌اند که به دلیل نامعلوم واژگون شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، عنوان داشت: در این حادثه راننده و سرنشین که پدر و پسر بوده‌اند به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده‌اند.

عزت، آبرو و امنیت کشور ما ثمره خون شهیدان است

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” به همراه تعدادی از مسئولان انتظامی در دیدار با خانواده شهید “احمد یارعلی” گفت: عزت، آبرو و امنیت کشور ما ثمره خون شهیدان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در این دیدار با بیان اینکه خانواده شهداء از بزرگترین سرمایه‌های نظام هستند، بیان کرد: ما تا قیامت مدیون خون شهداء هستیم و خود را موظف می دانیم به عنوان خادم این عزیزان تا جایی که توان داریم به خانواده معظم شهدا خدمت کنیم  و با پیروی از ولایت فقیه راه آنان را ادامه دهیم.

وی خانواده شهدا را الگوی مناسبی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: شهیدان با ایثار و فداکاری‌های مثال زدنی، شجاعانه در راه اعتلای امنیت و آرامش کشور تا پای جان ایستادند و در این راه با نثار خون خود افتخار آفریدند و عزت، آبرو و امنیت کشور ما ثمره خون آنان است.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارقی که اقدام به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، با توجه به اهمیت موضوع مراتب با جدیت در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند در این خصوص یک نفر را شناسایی و وی را  در یک اقدام غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی “کازرون” خاطر نشان کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا افرادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند.

مزایده خودرویی واقلام فرسوده پلیس فارس

معاون آماد و پشتیبانی فرماندهی انتطامی استان از مزایده تعدادی خودرو و اقلام فرسوده پلیس از ۱۵ تا ۲۴ آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

سرهنگ “بهمن ستایشی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در این مزایده تعدادی خودرو سواری شامل بنزE  کلاس، پراید، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، سمند، مگان، ماکسیما، فولکس ال تی و تعدای وانت شامل تویوتا دوکابین، پیکاپ تک کابین و کاپرا و تعدادی موتورسیکلت ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰ سی سی و همچنین تعدادی اقلام فرسوده نظامی و غیر نظامی به مزایده گذاشته شده است.

سرهنگ “ستایشی” تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای بازدید از خودروها و اقلام به مزایده گذاشته شده از تاریخ ۱۵ تا ۲۴ آبان‌ماه هر روز به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۸ الی ۱۶ به نشانی شیراز، میدان کوزه‌گری، معاونت آماد و پشتیبانی- پارکینگ اقلام فرسوده مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۵۲۳۴ تماس حاصل و در همان مکان برگ شرایط شرکت در مزایده را دریافت کنند.

پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۲ واحد صنفی متخلف در طول یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” فرشید زینلی” در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا این شهرستان و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ “زینلی” تصریح کرد: ماموران دایره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی ضمن بازدید از ۴۰۰  واحد صنفی، ۲۲ واحد متخلف را به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب و به ۱۵۰ واحد صنفی هم اخطاریه صادر کردند .

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق  به عنف  تحت عنوان فالگیر در دام پلیس گرفتار شد

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری سارق به عنفی که با شگرد فالگیری اقدام به سرقت می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی ارسال پرونده‌های متعدد به پلیس آگاهی مبنی بر سرقت به عنف همراه با اغفال توسط یک فالگیر، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شکات مشخص شد فردی ناشناس حدودا ۵۰ ساله با معرفی خود به عنوان فالگیر وارد خانه آنان شده و پس از اغفال به بهانه فالگیری و خواندن دعا، با تهدید اقدام به سرقت ۳۷ گرم طلاجات از آنان کرده است.

سرهنگ “حبیبی” بیان کرد: کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند فرد فالگیر را شناسایی و وی را در مخفیگاهش که یک منزل مبله بود دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: کارشناسان ارزش طلاهای مسروقه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: نسبت به اطراف خود هوشیار باشید و هرگز به افرادی که خود را پیشگو و یا فالگیر معرفی می‌کنند اعتماد نکنند و از ورود آنان به محل کار و به خصوص محل زندگی جدا خودداری کنند. 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۶۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف 

فرمانده انتظامی “اقلید” از توقیف ۶۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف طی هفته گذشته در سطح شهرستان اقلید به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ “صارمی” ادامه داد: در نتیجه این طرح، ۶۱دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

فرمانده شهرستان اقلید افزود: عدم پلاک، مخدوش بودن پلاک، حرکات نمایشی و خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال از دلایل عمده توقیف این وسیله نقلیه بوده است.

دستگیری۷ سارق و کشف ۳۶ فقره سرقت در”داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از شناسایی و دستگیری ۷ سارق و کشف ۳۶ فقره انواع سرقت طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی  با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به جا مانده در صحنه های سرقت، موفق شدند در این خصوص ۷ سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “نوشاد” تصریح کرد: براساس تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان به ۳۶ فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصی اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس “داراب” گفت: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی این شهرستان می‌باشد و پلیس در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد قاطع با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت.  

کشف ۷۵ کیلو تریاک در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف ۷۵ کیلو تریاک در بازرسی از ۲ دستگاه سواری سمند و میتسوبیشی خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری سمند و میتسوبیشی مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۷۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر از اولویت‌های این فرماندهی به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8685

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.