12
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛

سامانه اشتغال و کسب و کار راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 8682
  • 14 آبان 1399 - 14:02
سامانه اشتغال و کسب و کار راه‌اندازی شد
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس از راه‌اندازی سامانه اشتغال و کسب و کار با هدف دسترسی به آمار و اطلاعات مرتبط با عرضه و تقاضای نیروکار خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛سهراب مختاری درباره عملکرد سامانه اشتغال و کسب و کار گفت: اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال از طریق این سامانه در اختیار مدیران ارشد و سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.
وی با بیان اینکه در راستای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بازار کار و اشتغال، این سامانه راه اندازی شده،افزود: ایجاد بانک اطلاعات شغلی افراد در سن کار،بانک اطلاعات بنگاه‌ها و پایگاه اطلاعات مشاغل بخش‌های اصلی این سامانه است.
تقویت توان سیاستگذاری، اجرا و نظارت در حوزه اشتغال و بازار کار، پایش مستمر عملکرد طرح و سیاست‌های اشتغالزا، شناسایی شاغلان بخش غیر رسمی بازار کار، پیش‌بینی نیازها، فرصت‌ها و تهدیدهای آینده کشور، رصد و پایش تحولات حوزه اشتغال برای تطبیق سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار، تجزیه و تحلیل روند نقل و انتقالات نیروی کار در سطح (ملی و منطقه‌ای)، تخصیص شناسه شغلی به افراد در سن کار برای تعیین وضعیت شغلی و تخصیص کد استاندارد برای مشاغل همراه با شرح جامع مشاغل،از جمله اهداف دیگری بود که مختاری بدان اشاره کرد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: تولید اطلاعات، دانش و تجزیه و تحلیل کسب و کار و اشتغال برای سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان بازار کار هدف غایی این سامانه است.
وی از همه افراد ۱۵ سال به بالا و در سن کار استان فارس شامل شاغلین، بیکاران و (خانه دار، محصل، بازنشسته، دارای درآمد بدون کار و…) و همچنین فعالان عرصه کسب و کار (کارفرمایان دارای مجوز و بدون مجوز) دعوت کرد تا ضمن مشاهده اطلاعات شغلی و کسب و کار خود در این سامانه برای تکمیل آن به lmis.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
مختاری با تاکید بر اینکه همه اطلاعات فرد و صاحب کسب و کار به صورت محرمانه خواهد بود، در خصوص مراحل ثبت نام در سامانه نیز توضیح داد و گفت: مرحله اول فرد وارد بخش ثبت نام شده و نسبت به تکمیل اطلاعات عمومی و اختصاصی فردی اقدام می‌کند، پس از این مرحله با دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه می‌شود و در مرحله سوم نیز دریافت خلاصه رزومه شغلی (گواهی شده از سوی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی) است.
به گفته مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس، کاربر می‌تواند تمامی اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و گواهی نامه‌ها را در این سامانه درج کرده و رزومه کاری خود را تکمیل کند.
وی با بیان اینکه سامانه تا پایان امسال برای ثبت نام فعال است، افزود: با راه‌اندازی و پیاده‌سازی سامانه، انتظار می‌رود از طریق انسجام بخشی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تولید کننده آمار و اطلاعات بازار کار، سیاست‌گذاران و تصمیم سازان این بخش بتوانند تغییر و تحولات آینده بازار کار این استان را به صورت مستمر رصد کنند.
مختاری درباره تاثیرگذاری این سامانه بر سیاست‌گذاری اشتغال نیز گفت: به منظور کاهش مشکلات موجود در نظام جمع‌آوری، پردازش و تحلیل اطلاعات بازار کار، لزوم استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار استان ، پیش نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزان و متولیان بازار کار فارس و کشور است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان تاکید کرد: با ایجاد سامانه اطلاعات شغلی، برای همه افرادی که در سن کار هستند، شناسنامه شغلی صادر و افراد اعم از شاغلان و بیکاران بر اساس نوع رشته و تخصص شناسایی و کدبندی می‌شوند و این ابزار در جهت تقویت نظام اطلاعات بازار کار و سیاست‌گذاری دقیق اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8682

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.