• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۱۰ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 8652
  • 10 آبان 1399 - 1:11
اخبار پلیس فارس – ۱۰ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

کشف ۱۵۴ کیلو تریاک در”داراب

فرمانده انتظامی استان، گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ‌”داراب”، ۱۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته مأموران انتظامی ‌”داراب” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۵۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

۱۰۵ کیلو تریاک در “نی‌ریز” کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: ماموران انتظامی شهرستان “نی‌ریز” در یک عملیات ضربتی با توقیف دو دستگاه اتوبوس، موفق به کشف ۱۰۵کیلو تریاک شدند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس مظنون و آنها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن ۲ خودرو، ۱۰۵ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

۸۵ تن پیاز احتکار در انبار کشف شد

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان، انبار پیاز احتکار شده به ارزش ۶ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران کلانتری “۲۵ لپویی” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار پیاز در یک انبار واقع در “مسکن مهر لپویی” مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “شجاعی” تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، طی یک عملیات از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۸۵ تن پیاز که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص مالک پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

آموزش و فرهنگ سازی دو رکن اصلی پیشگیری از وقوع تصادفات

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان گفت: آموزش قوانین ومقررات رانندگی و فرهنگ سازی آن از طریق دستگاه های متولی و رسانه ها دو رکن اصلی پیشگیری از وقوع تصادفات است .

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “سید تقی سهرابی” در نشست تعاملی که با حضور سرهنگ”عبدالهاشم دهقانی”رییس پلیس راه شمال استان و سرهنگ “حمید افرامن”رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در مرکز صدا و سیمای استان برگزار شد، اظهار داشت: استفاده بهینه از رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در راستای .پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی بسیار موثر بوده و هزینه جرم را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: رادیو و تلویزیون در کنار اقدامات انتظامی برای کاهش تصادفات جاده ای می تواند  اثرگزاری مطلوب و موثری داشته باشد و در این مسیر اگر بتوانیم حتی جان یک نفر را نجات داده و خانواده ای را از داغدارشدن نجات دهیم کارخود را به خوبی انجام داده ایم.

دکتر سهرابی با تأکید بر تعامل بیشتر مجموعه فرماندهی انتظامی استان با صدا و سیما، گفت: ساختن پلیس درونی در افراد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در اقشار مختلف، امری لازم و ضروری است و سایر سازمان ها نیز  در این راستا بایستی به پلیس کمک کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور مسئولین انتظامی استان در صداوسیما برای اطلاع رسانی موضوعات مربوطه، با اهداء لوح از اقدامات و عملکرد کارکنان انتظامی استان فارس در راستای تأمین نظم و امنیت و کاهش تصادفات جاده ای تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه، رییس پلیس راه شمال استان و رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه  های مربوطه، طی سخنانی از اقدامات صدا و سیمای مرکز فارس در راستای پوشش برنامه های نیروی انتظامی به ویژه در هفته ناجا، تقدیر کردند.

تصادف زنجیره‌ای با ۴ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: بر اثر برخورد ۷ دستگاه خودرو با یکدیگر در کمربندی “شیراز”، ۴ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف در کمربندی “شیراز”، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه، ۴ نفر از سرنشینان خودروها مجروح و راهی بیمارستان شدند، عنوان داشت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی کردند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف محموله قاچاق یک میلیاردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “لطف الله محمدی” گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این  شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳۰۰ عدد باطری اتمی موتورسیکلت که قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود کشف شد.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال  برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۸ راس گوساله قاچاق در”فراشبند”

فرمانده انتظامی “فراشبند” گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون در این شهرستان، ۱۸ رأس گوساله قاچاق و فاقد مجوز به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “کرامت‌اله برومندی” گفت: مأموران یگان‌ امداد این شهرستان هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “برومندی” با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۱۸ راس گوساله قاچاق و بدون مجوز بهداشتی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “فراشبند” افزود: در این راستا یک نفر دستگیر و به همراه محموله احشام قاچاق به دامپزشکی معرفی شد.

۲ کشته و ۳ مصدوم حاصل برخورد ۲ خودرو

معاون اجتماعی پلیس فارس، گفت: بر اثر برخورد سواری پارس با پژو ۲۰۶ در محور مواصلاتی “کازرون”، ۲ نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “کازرون”، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری ۲۰۶ با ۵ سرنشین با یک پژو پارس به شدت برخورد کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: در این حادثه راننده و یکی از سرنشینان ۲۰۶ فوت و راننده پارس و ۲ سرنشین دیگر ۲۰۶ مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ “محمدی” خاطر نشان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پارس اعلام کردند.

کشف احشام قاچاق در “لارستان”

جانشین فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۴۹ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدباقر خلیفه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی “هرمود باغ” حین کنترل محور خروجی لارستان-بندر بستک، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۴۹ رأس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شد.

سرهنگ “خلیفه” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تأکید کرد: مقابله با قاچاق، نیازمند عزم همگانی و همکاری همه جانبه شهروندان با پلیس است.

سرقت در “بوشهر” و کشف در کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه “بورکی” این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال تردد بود مشکوک شدند

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند، افزود: در استعلام اولیه مشخص شد که موتورسیکلت مذکور دارای سابقه سرقت از استان بوشهر می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به معرفی سارق به مرجع قضائی، از عموم شهروندان خواست: از رها کردن موتورسیکلت خود در جاهای خلوت و داخل کوچه و خیابان ها بدون تجهیزات ایمنی خودداری کرده و همواره به توصیه های پلیس توجه جدی داشته باشند.

فوت دختر بچه ۴ ساله و مجروحیت ۴ نفر دیگر در تصادف پراید و سمند

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از فوت دختر بچه ۴ ساله و مجروحیت ۴ نفر دیگر بر اثر برخورد پراید با سواری سمند خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در حوزه استحفاظی پاسارگاد، بلافاصله ماموران پلیس راهور به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک پراید با ۳ سرنشین با یک سواری سمند با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

سرهنگ “نیکبخت” با اشاره به اینکه در این حادثه دختر بچه ۴ ساله که سرنشین پراید بوده است فوت کرده است، گفت: هر ۴ سرنشین دیگر خودروها مجروح و راهی بیمارستان شدند.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” تصریح کرد: کارشناسان پلیس راهور علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8652

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.