• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیر کل امور عشایر فارس؛

تامین نهاده های دامی یکی از نیازهای اساسی عشایر

  • کد خبر : 8634
  • 12 آبان 1399 - 13:19
تامین نهاده های دامی یکی از نیازهای اساسی عشایر
مدیر کل امور عشایر فارس بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی عشایر استان فارس به عنوان قطب عشایری کشور انواع نهاده های دامی به منظور تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت مطلوب می باشد .

به گزارش سحاب پرس، روح الله بهرامی اظهار داشت:یکی از عمده ترین نیازهای عشایر ، تامین نهاده های دامی است . در این راستا با توجه به فعالیت تولیدی کارخانه خوراک دام قشلاق فیروزآباد با مشارکت مجموعه تشکل های عشایری استان فارس، تلاش بر تامین و عرضه انواع کنسانتره و خوراک دام در قالب جیره تغذیه علمی و ضریب تبدیل وبهره وری بالا تولید و توزیع بین مصرف کنندگان علوفه عشایری می باشد.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت های اساسی مجموعه اداره کل و تشکل های عشایری تکمیل فرآیند و زنجیره تولید أنواع تولیدات دامی می باشد . بهرامی گفت:تامین نهاده های دامی باعث می شود که عشایر فارس که نیاز اساسی استان در تولید پروتین را تامین می کنند با خاطر آسوده و در شرایط بهتری به دامداری و امر تولید مشغول شوند.
مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده های دامی در بازار آزاد مشکلاتی را برای عشایر استان به وجود آورده افزود: یکی از اقدامات اداره کل امور عشایر با همکاری اتحادیه عشایری تامین و توزیع نهاده های دامی است ، که در این راستا انواع علوفه با کیفیت و قیمت مناسب از طریق شرکت های تعاونی در اختیار عشایر قرار می گیرد.
بهرامی افزود: نهاده های دامی اعم از سبوس، سویا،جو، به طور مستمر توسط اتحادیه عشایری خرید ،حمل و بین عشایر توزیع می شود که تاکنون این اقدام نسبت به سنوات گذشته روند افزایشی داشته و تاکنون بیش از ۵۱هزار تن انواع علوفه بین جامعه عشایری توزیع گردیده است .
وی با تاکید بر اینکه مجموعه تشکل ها و اداره کل امور عشایر متولی جامعه عشایر سیار و کوچرو می باشند افزود: بر اساس مصوبه سومین جلسه شورای تعاون اداره کل امور عشایر استان ثبت نام خانوار های عشایری در سامانه جامع بانک اطلاعاتی عشایر (نماد )امری الزامی می باشد و از این پس تمامی خدمات قابل ارایه به عشایر منطبق با لیست ثبت نام افراد در این سامانه خواهد بود و تلاش می گردد که خدمات به عشایر واقعی داده شود .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8634

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.