• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۰ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 855
  • 10 فروردین 1399 - 19:21
اخبار پلیس فارس – ۱۰ فروردین ۹۹

کشف کالای قاچاق ۷۰ میلیاردی در فارس فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان رستم، محموله قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال کشف شد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان رستم در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و […]

کشف کالای قاچاق ۷۰ میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان رستم، محموله قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان رستم در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “نورآباد – مصیری” به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، ۲۲ هزار عدد انواع اسباب بازی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این راستا ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله قاچاق ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “جهش تولید” نامگذاری شده است، فرماندهی انتظامی استان فارس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

کشف ۴۸ کیلو حشیش در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۴۸ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش در بازرسی از یک پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی شیراز – سپیدان،به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴۸ کیلو و۹۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

ادمین جعلی به دام پلیس فتا افتاد

جانشین انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با هویت جعلی، ۳ صفحه غیر اخلاقی در اینستاگرام را مدیریت می کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضایی” در تشریح این خبر گفت: در رصد و پایش های هدفمند پلیس فتا در فضای مجازی، صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفت که ضمن انتشار محتوای غیر اخلاقی ، اقدام به تبلیغ و فروش تجهیزات قاچاق می کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی دو صفحه دیگر با آی دی های مختلف از آن کاربر، ادامه داد: با اقدامات فنی کارشناسان سایبری، محل سکونت متهم شناسایی که طی بازرسی از منزل وی تعداد ۱۲ گوشی و تجهیزات مرتبط قاچاق نیز کشف شد.

جانشین انتظامی فسا با بیان اینکه متهم ۲۶ ساله به دادسرا اعزام شد، افزود: آن دسته از کاربران که در پوشش شبکه های اجتماعی، اخلاق و عفت عمومی جامعه را هدف گرفته اند، یقین کنند که با رصد مستمر فضای مجازی توسط پلیس فتا شناسایی و  با آنان قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

اهداءگل و تقدیر رئیس پلیس مرودشت به مناسبت روز پاسدار

به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، فرمانده انتظامی مرودشت به همراه فرماندار و فرمانده سپاه از کارکنان سپاه ونیروهای پلیس مستقر در ایست و بازرسی با اهداء گل تقدیر به عمل آورد.

کشف مواد ضد عفونی کننده احتکار شده در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۱۴۷ عدد محلول ضد عفونی کننده در یک مغازه خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  با توجه به نیاز مردم به محلول ضد عفونی کننده  و سوء استفاده بعضی از افراد در این خصوص، ماموران پلیس امنیت عمومی از وجود مقادیری مواد ضد عفونی کننده احتکار شده در یک مغازه مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران این فرماندهی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۴۷ عدد محلول ضد عفونی کننده، کشف کنند.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل  و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

تعامل سازمان زندان و نیروی انتظامی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تعامل و هماهنگی بین سازمان زندان و نیروی انتظامی را باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” اسماعیل زراعتیان” در دیدار با رئیس اداره زندان شهرستان مرودشت، اظهار داشت: یگان حفاظت زندان از رده های مهم بوده که این سازمان همپای نیروی انتظامی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم بر می دارد.

وی افزود: از آنجا که یکی از اهداف نیروی انتظامی کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با مخلان نظم و امنیت است، در این راستا سازمان زندان نیز وظیفه نگهداری افراد بزهکار و اصلاح و تربیت آنان و بازگشت به خانواده و جامعه را با توجه به دستورات قضایی در مدت نگهداری برعهده دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: با توجه با اینکه اماکن نگهداری افراد بزهکار نیاز به تجهیزات به روز و آموزش خاصی دارد، لذا نیروی انتظامی با توجه به وظایف خود آماده هرگونه همکاری با سازمان زندان شهرستان است .

در پایان “اشکان کمالی” رئیس زندان شهرستان مرودشت از همکاری نیروی انتظامی شهرستان قدردانی و خاطر نشان کرد: برگزاری اینگونه جلسات همواره عامل نزدیکی بیشتر بین دو سازمان شده و هرگونه همکاری که باعث کاهش رفتار مجرمانه و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه شود، قدمی موثر در خدمت به جامعه است.

شرکت در مسابقه و برنده شدن جوایز، شگرد کلاهبرداران سایبری

رییس پلیس فتا استان در خصوص پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران با عنوان شرکت در مسابقه‌های میلیونی ارسال می‌شود، هشدار داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:  با توجه به شیوع بیماری کرونا و حضور خانواده‌ها در منازل خود، مجرمان سایبری از این موضوع سوء استفاده و با ارسال پیام‌هایی از قبیل شرکت در مسابقه، مسابقه با جوایز باور نکردنی و در مسابقه شرکت کن تا برنده یک دستگاه خودروی لوکس شوی، اقدام به ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل واتساپ و … برای شهروندان می‌نمایند  و حتی در بعضی موارد خود را مجری یا مسئول مسابقات رادیویی و یا تلویزونی صدا و سیما معرفی می کنند.

وی افزود: از این رو مجرمان سایبری با ارسال اینگونه پیام‌ها از کاربران می‌خواهند که  بر روی لینک ارسال شده  در پیام کلیک نمایند تا برنامه مورد نظر یا  همان مسابقه‌ای که معرفی کرده‌اند، بر روی سیستم کاربر نصب گردد که در بیشتر موارد این برنامه‌ها ماهیت جاسوسی و یا بدافزاری را دارند و منجر به دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات و فایل‌های موجود در سیستم کاربران می‌شود .

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: حتی در بعضی موارد مجرمان سایبری از کاربران می‌خواهند تا برای ورود به مسابقه مبلغ بسیار اندکی را واریز نمایند، این در حالی است که کلاهبرداران بدون اینکه کاربران متوجه این موضوع شوند آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و در نتیجه اطلاعات حساب بانکی کاربران در اختیار این مجرمان قرار گرفته که منجر به برداشت‌های غیر مجاز از حساب شهروندان می‌شود.

سرهنگ سلیمانی افزود: کاربران هرگز فریب اینگونه پیام‎ها را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از طرف افراد مشکوک و یا ناشناس برای آنها ارسال می‌شود، خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن‌ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

۱۴ واحد صنفی متخلف در لارستان پلمپ شد

جانشین فرماندهی انتظامی لارستان گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری وکاهش شیوع بیماری و انتقال ویروس کرونا، ۱۴ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمپ شدند.

سرهنگ “محمدباقرخلیفه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس به منظور پیشگیری وکاهش شیوع بیماری وانتقال ویروس کرونا از ۷۹ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در اجرای این طرح به ۵۱ واحد صنفی تذکر و ۱۴ واحد صنفی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات به منظور پیشگیری وکاهش شیوع ویروس کرونا با دستور مقام قضایی پلمپ شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با بیان این که پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی و با هدف پیشگیری وکاهش شیوع ویروس کرونا اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحدهای صنفی تشدید خواهد کرد، از شهروندان خواست برای سلامتی خود و خانواده در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=855

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.