• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

۱۹هزار و ۸۸۳ نفر معلول بینایی تحت پوشش بهزیستی استان فارس هستند

  • کد خبر : 8546
  • 24 مهر 1399 - 14:21
۱۹هزار و ۸۸۳ نفر معلول بینایی تحت پوشش بهزیستی استان فارس هستند
مدیرکل بهزیستی فارس گفت : 19 هزار و 883 نفر معلول بینایی تحت بهزیستی استان فارس قرار دارند که از این تعداد 6 هزلر 585 نفر زن و 13 هزار 296 نفر مرد بوده که 7 هزار 950 در وضعیت شدید و خیلی شدید و سایرین متوسط خفیف هستند.

محمدصادق کشفی نژاد در جمع خبرنگاران همزمان با روز جهانی نابینایان و عصای سفید با بیان اینکه آمار کل نابینایان در  شیراز ۶ هزار و ۴۹۰ است، اظهار داشت : از این تعداد ۲ هزار ۸۷ نفر زن و ۴ هزار و ۴۰۳ نفر مرد هستند.
وی افزود:  براساس آمارهای سازمان بهزیستی کشور ۲۰۳ هزار و ۵۵۶ هزار نفر از معلولان بینایی در حوزه توان بخشی تحت پوشش این سازمان هستند که ۷۳ هزار و ۱۲۷ نفر از آنها زنان و ۱۳۰ هزار و ۴۲۹ نفر از آنها مردان تشکیل می دهند که حدود ۷ هزار نفر از این تعداد دانشجویان نابینا هستند.
مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد : ﺑﺮاﺳﺎس آﻣﺎرﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺣﺪود ۲۸۰ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ از اﻓﺮاد دﭼﺎر اﺧﺘﻼل ﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ۳۵ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ از آﻧﻬﺎ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎی ﻣﻄﻠﻖ  و ۸۰ درﺻﺪ ﺷﺎن را اﻓﺮاد ﺑﺎﻻی ۵۰ ﺳﺎل ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲ دﻫﻨﺪ.
کشفی نژاد آموزش، اشتغال، ورزش، نامناسب بودن محیط شهری و ایاب و ذهاب را از ﻣﺸﻜﻼت عمده نابینایان عنوان و تصریح کرد : ﻣﺸﻜﻞ در ﺗﻬﻴﻪ ﻛﺘﺐ درﺳﻲ ، ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﺒﻮدن ﻓﻀﺎﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ ، ﮔﺮان ﺑﻮدن وﺳﺎﻳﻞ آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ
ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﺎن، ﻋﺪم وﺟﻮد ﻓﻀﺎﻫﺎی ورزﺷﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎزی ﺷﺪه وﻳژه ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﺎن ، ﻋﺪم وﺟﻮد ﻣﺮﺑﻲ آﻣﻮزش دﻳﺪه وﻳژه ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﺎن را از دغدغه های مهم نابینایان در دو بخش آموزش است.
وی افزود : ﻋﺪم ﻫﻤﻜﺎری اﻛﺜﺮ ﻛﺎﻓﺮﻣﺎﻳﺎن در ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮی اﻓﺮاد ﻨﺎنینا و ﻋﺪم ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ از ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﺎن که نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع دارد از مشکلات مهم نابینایان در بخش اشتغال است.
مدیرکل بهزبستی فارس نامناسب بودن ﻣﺤﻴﻂ ﻫﺎی ﺷﻬﺮی برای عبور و مرور   ﮔﺮانی ﻫﺰﻳﻨﻪ و عدم اختصاص یارانه برای جابه جایی افراد نابینا را از دغدغه های مهم و قابل تامل در بخش ایاب و ذهاب برشمرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8546

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.