• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جمع خبرنگاران فرهنگی و هنری؛

خبرنگار و رسانه باید مطالبه‌گر و خانه مطبوعات و انجمن صنفی بایستی مدافع حقوق خبرنگاران باشند

  • کد خبر : 8527
  • 29 مرداد 1399 - 20:24
خبرنگار و رسانه باید مطالبه‌گر و خانه مطبوعات و انجمن صنفی بایستی مدافع حقوق خبرنگاران باشند
سهرابی گفت: یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب فارس، به فروش رفت و ۳۶ هزار و ۸۸۴ جلد کتاب در فارس فروش رفت.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز در دیدار صمیمانه با خبرنگاران فرهنگ و هنر، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه خبرنگاران و اصحاب رسانه است. خبرنگار به کاری که می بخشد هویت می‌دهد و تنها حوزه‌ای که کتاب قانون دارد، رسانه است. در این قانون نیز جایگاه هر کسی بروشنی بیان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این که ساماندهی اخبار و تیم حوزه خبری رسانه، را مدیرمسئول باید تشکیل دهد، افزود: خبرنگار و رسانه باید مطالبه‌گر و خانه مطبوعات و انجمن صنفی بایستی مدافع حقوق آن‌ها خودشان باشند. هرچند باید این را نیز بدانیم که وظیفه مدیرمسئول و صاحب امتیاز حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران است. این ساختار را قانون مطبوعات بیان می‌کند. درخواست می‌کنم که همه خبرنگاران با شرکت در انتخابات خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران افراد توانمند را برای پیگیری حقوق خود برگزینند.

سهرابی بیان کرد: اگر دست رسانه‌ای در انتشار گزارش یا خبری بسته است نیز به توانمندی و قوی بودن حوزه صنفی آن‌ها برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه آرام ترین مامن برای رسانه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یادآور شد: شما از جنس قلم و صاحب قلم هستید و این حس هم از آن رو ایجاد می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه خسارت‌های وارده از گسترش بیماری کرونا به همه حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه را شناسایی و به استانداری و وزارت‌خانه اعلام کردیم، افزود: در ۲ ماه نخست، ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برآورد شد که به صورت وام‌های بلاعوض در حال پرداخت است.

وی با یادآوری پایتختی کتاب که با تلاش معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل و کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری بدست آمد، گام بعدی را پایتختی کتاب جهان دانست و تاکید کرد: به شورای سیاست‌گذاری پایتختی کتاب ایران درخواست دادیم که به دلیل شرایط به وجود آمده، پایتختی کتاب شیراز را یک سال دیگر تمدید کنند تا بتوانیم برنامه‌های خود را با شرایط پیش آمده همسان‌سازی یا برنامه‌های دیگری نیز در نظر بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه در صورتی که این ویروس رخت بربندد و فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر ادامه یابد، افزود: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ برگزاری همه رویدادهای فرهنگی و هنری در بستر فضای مجازی است.

وی گفت: در هفت سال گذشته، دولت تدبیر و امید، دستاوردهای بسیار و گاه کم‌نظیری در استان ما داشته است که امید است رسانه‌ها به بیان آن‌ها برای مردم بپردازند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دولت‌ها تغییر می‌کنند اما همه ما برای حفظ نظام باید کمک کنیم، افزود: چرا که دشمن با امکاناتی چندین برابر ما، اخبار کذب را منتشر می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: هفته آینده گزارش کارکرد فرهنگی و هنری استان فارس را در دولت تدبیر و امید به رسانه‌ها خواهیم داد.

سهرابی ادامه داد: در چند ماه گذشته برای شفافیت بودجه‌های مؤسسات قرآنی، اتحادیه قرآنی شکل گرفت. در آینده نزدیک نیز شورای عالی قرآنی کشور شکل خواهد گرفت تا بودجه‌ها و فعالیت‌های قرآنی ساماندهی شوند.

سهرابی با اشاره به اینکه آمار تابستانه کتاب، بیان کرد: یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب فارس، به فروش رفت و ۳۶ هزار و ۸۸۴ جلد کتاب در فارس فروخته شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8527

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.