• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
6
حمید ظهرابی در جلسه ماده 14 قانون هوای پاک:

شناسایی واحد های آلاینده و برنامه ریزی جهت انتقال آنها به محدود های خارج از شهر

  • کد خبر : 8522
  • 29 مرداد 1399 - 19:36
شناسایی واحد های آلاینده و برنامه ریزی جهت انتقال آنها به محدود های خارج از شهر
اولین جلسه کمیته کارشناسی موضوع ماده 14 قانون هوای پاک با حضور مدیر کل و معاون نظارت و پایش و اعضاء کمیته در سالن جلسات اداره کل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم توجه به انتقال صنایع آلاینده درون شهرها، خصوصا شهر شیراز  به محدود خارج از شهر گفت : بسیاری از این صنایع دارای قدمتی طولانی با فرایند های قدیمی بوده اند و از سویی به دلیل گسترش فضای شهری و ساخت و سازهای چند دهه گذشته  این صنایع در میان مراکز مسکونی قرار گرفته اند لذا آلودگی های آنها می تواند تاثیر مخربی بر سلامت و بهداشت جامعه ایجاد نمائید از این رو جهت حفظ بهداشت عمومی انتقال این گونه از واحد ها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد .
وی افزود: با توجه به اینکه دستور العمل اجرایی ماده ۱۴ قانون هوای پاک از سال جاری ابلاغ شده که اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با هماهنگی سایر اعضا کارگروه اهتمام کامل در جهت اجرایی نمودن آن دارد و شناسایی واحد های آلاینده و همچنین برنامه ریزی جهت انتقال آنها به محدود های خارج از شهر از وظایف اصلی این کار گروه است.
گفتی است: ماده ۱۴ قانون هوای پاک
مصوب سال ۱۳۹۶ بیاتن می دارد: درمواردی‌که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی به تشخیص سازمان فقط از طریق انتقال تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آنها به نقاط مناسب امکان‌پذیر می‌باشد و یا فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیاندازد، مالکان و مدیران واحد موظفند در مهلت تعیین شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام کنند. مستنکف از مفاد این ماده به پرداخت جزای نقدی معادل سه درصد (۳%) درآمد سالانه ناخالص همان واحد محکوم می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8522

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.