• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری:

حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و محله لب آب می‌تواند محور زیارتی و گردشگری شود

  • کد خبر : 8513
  • 28 مرداد 1399 - 21:29
حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع)  و محله  لب آب می‌تواند محور زیارتی و گردشگری شود
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری گفت: حرم امامزاده ابراهیم(ع) قابلیت تبدیل شدن به محور مهم زیارتی را دارد و شهرداری باید با تملک برخی ساختمان‌های فرسوده بافت ارزش میراثی، راه دسترسی سریعتر زائرین از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به امامزاده ابراهیم(ع) را تسهیل کند.

به گزارش روابط عموم و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «احمد تنوری» در بازید از محله امامزاده ابراهیم(ع) واقع در بلوار سیبویه و در منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز که با حضور تعدادی از اهالی قدیمی و سکنه ی کنونی محله لب آب، انجام گرفت پای صحبت اهالی منطقه نشست و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
وی عمده مشکلات اهالی را مساله ورود فاضلاب برخی منازل به معبر عمومی، تخریب ساختمان‌های متروکه بافت ارزش تاریخی، احیاء و بازآفرینی ابنیه ی تاریخی، درخواست اقدام برای برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر که سبب سلب آسایش و امنیت اهالی شده، عنوان کرد.
در ادامه بازدید عضو شورای اسلامی شهر شیراز از حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و گفتگو با تولیت آستان مقدس، بر ضرورت اختصاص بودجه عمرانی برای ارائه خدمات شهری مناسب به این محله تاکید کرد و افزود: این محله قابلیت تبدیل شدن به محور گردشگری- مذهبی را دارد و شهرداری می‌تواند با تملک برخی ساختمان‌های فرسوده راه دسترسی سریعتر زائرین از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به امامزاده ابراهیم(ع) را فراهم کند.
در این دیدار «سید محمد هادی آیت اللهی» تولیت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) نیز بر ضرورت تکمیل طرح پیاده‌رو سازی این محور تاکید کرد و گفت: از شورا و شهرداری شیراز درخواست می‌شود با تخریب ساختمان‌های مخروبه، نسبت به زیباسازی محیط پیرامونی حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) اقدام کرده و بر مشکلاتی همچون قطعی مکرر آب محله پیگیری داشته باشند.
در پایان ضمن زیارت ضریح مطهر و قرائت فاتحه بر مزار تعدادی از علماء و مشاهیر مدفون در جوار این امامزاده، از قسمت‌های مختلف بازسازی و مرمت شده حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) و همچنین کارگاه آینه‌کاری و کارگاه مرمت ضریح بازدید به عمل آمد.
گفتنی است امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و از برادران حضرت شاهچراغ (ع) است که آرامگاه وی در جنوب منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز واقع شده است.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8513

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.