• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
در بیانیه شبکه مجمع خیرین فارس تاکید شد:

اهتمام ویژه خیران در تامین بسته های معیشتی/ نذورات ماه محرم به صورت خشک اهدا شود/ مسئولان استان فارس با افزایش بی رویه اجاره مسکن در فارس برخورد کنند

  • کد خبر : 8511
  • 28 مرداد 1399 - 21:26
اهتمام ویژه خیران در تامین بسته های معیشتی/ نذورات ماه محرم به صورت خشک اهدا شود/  مسئولان استان فارس با افزایش بی رویه اجاره مسکن در فارس برخورد کنند
در بیانیه شبکه مجمع خیرین استان فارس بر اهتمام ویژه خیران در تامین بسته های معیشتی و ارائه نذورات به صورت خشک و همچنین برخورد با با افزایش بی رویه اجاره مسکن در فارس و مسببان شیوع کرونا تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شبکه مجمع خیرین استان فارس متن کامل بیانیه شبکه مجمع خیرین استان فارس پیرامون وضعیت فعلی بیماری کرونا در استان فارس به شرح زیر است:

مردم عزیز استان فارس
ستاد محترم مقابله با بیماری کرونا در استان فارس

سلام علیکم
ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز استان فارس و زحمات ستاد کرونای استان ، علی رغم اینکه در موج اول کرونا با همکاری جدی مسئولین و مردم یکی از بهترین وضعیت ها در ارتباط با تعداد بیماران بستری در بیمارستان و بخش های مراقبت های ویژه و تعداد فوتی ها در فارس حاکم بود اما متاسفانه در موج دوم ، شاخص های سه گانه فوق نگران کننده است و بیم آن می رود که عزیزانی از کادر سلامت که در این نوع بیمارستان ها فعالیت می کنند دچار خستگی روحی و جسمی شوند .
اعضا هیات مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس در ۳ جلسه هم اندیشی نسبت به آسیب شناسی موضوع اقدام و همراه با پیشنهادات به مسئولین محترم استان و مردم عزیز مواردی را اعلام می نمایند .
بدیهی است دو اصل رعایت فاصله گذاری و استفاده از تجهیزات محافظتی مهمترین اصول در مقابله با این بیماری هستند .
در ارتباط با فاصله گذاری ، مشکلاتی که وجود دارند و راه حل های پیشنهادی عبارتند از :
۱-علیرغم تعطیل شدن مراسم عروسی و جشن در تالارها، این نوع مراسم بعضا به باغ های اطراف شهر منتقل شده است که لازم است نیروی انتظامی با جدیت با صاحبان این نوع باغ ها و برگزارکنندگان مراسم برخورد نمایند .
۲- علیرغم تعطیل شدن مراسم ترحیم و بزرگداشت بعضا تشییع جنازه ها ، بدون رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود که لازم است مسئولین آرامگاه ها در این ارتباط پیگیری لازم را انجام دهند
۳- به دلیل تعطیل شدن هتل ها و مسافرخانه ها ، باغ ها و خانه ها در بعضی موارد بدون رعایت اصول بهداشتی نسبت به اسکان مسافرین اقدام می نمایند که دخالت نیروی انتظامی لازم است .
۴- فاصله فیزیکی در فروشگاه های مواد غذایی (هایپر مارکت ها – سوپر مارکت ها – میوه فروشی ها- نانوایی ها- لبنیات فروشی ها – مراکز عرضه ماهی و …..) بعضا رعایت نمی شود . به نظر می رسد بعضی از فروشندگان تعهدات خود در سامانه مربوط مبنی بر رعایت ضوابط را مورد بی توجهی قرار داده اند که لازم است با همکاری اتحادیه اصناف ، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی این مهم اقدام گردد.
۵- بعضا فاصله فیزیکی توسط مراجعین در موسسات پزشکی (اورژانس بیمارستان ها – درمانگاه ها – مطب ها – آزمایشگاه ها – موسسات تصویر برداری – داروخانه ها و ….) رعایت نمی شود که به دلیل ابتلا بعضی از مراجعین به بیماری کرونا ،خطر این عدم رعایت زیادتر است که لازم است دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برخورد جدی با موارد تخلف از دستور العمل ها اقدام نماید .
۶- در بسیاری از موارد تاکسی ها و اتومبیل های مسافر بر نسبت به سوار کردن بیش از سه نفر اقدام می نمایند که لازم است از طریق نیروی انتظامی و شهرداری شیراز اقدام لازم صورت پذیرد
۷- نظارت جدی بر نوع حضور شهروندان در پاساژها ،آرایشگاه ها و موسسات آموزشی و هنری لازم است .
۸- برخی از موسسات دولتی و بانک ها دستور رییس جمهور محترم مبنی بر جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک و عدم ارایه خدمت به این نوع افراد را رعایت نمی کنند که لازم است بازرسی استانداری نسبت به تذکر جدی به این نوع موسسات اقدام نماید .
۹- بعضا میهمانی های خانوادگی و جشن تولدها و … بدون رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود که لازم است از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی و به صورت گسترده ، خطرات فراوان این نوع مجالس را اطلاع رسانی کرد .
پیشنهاد می شود روزانه و همراه با ارایه گزارش تعداد بیماران و بستری ها و فوتی های جدید ،گزارشی از این نوع تخلفات و برخورد های صورت گرفته نیز به شهروندان ارایه شود .
در ارتباط با تهیه تجهیزات محافظتی نیز مشکلاتی وجود دارد که همراه با راه حل پیشنهادی به مسئولین مربوطه اعلام می گردد:
۱-کمبود و گرانی ماسک که پیشنهاد می گردد از طریق آموزش و تبلیغ چگونگی تهیه ماسک های پارچه ای قابل شستشو و همچنین کمک به کارگاه های تولید ماسک از نظر تامین مواد اولیه و تامین نیروی جهادی ، قیمت تمام شده و حجم تقاضا را کاهش داد.

۲- گرانی مواد ضدعفونی کننده که پیشنهاد می گردد از طریق آموزش استفاده از آب و مواد شوینده معمولی نسبت به کاهش تقاضا و از طریق کمک به تامین مواد اولیه نسبت به کاهش قیمت اقدام نمود .
۳-همچنین ساماندهی بهتر توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و نظارت جدی تر بر قیمت فروش ، تاثیر جدی در کاهش قیمت و در دسترس قرار گرفتن این مواد خواهد داشت .
در ضمن توجه مسئولین محترم اجرایی و قضایی استان را به نکته دیگری که سلامت روحی شهروندان نیازمند را به شدت به مخاطره انداخته است معطوف می نماییم و آن هم موضوع افزایش بی ضابطه هزینه ودیعه و اجاره مسکن است که علیرغم تاکیدات موکد مسئولین قوای مجریه و قضاییه که افزایش بیش از بیست درصد ودیعه و اجاره را نسبت به سال گذشته ممنوع اعلام کرده اند مورد بی توجهی برخی از صاحب خانه ها قرار گرفته است که هماهنگی ، نظارت و اقدام توسط استاندار محترم و رییس محترم دادگستری استان مفید و ضروری به نظر می رسد.
با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم و صفر و ایام بزرگداشت حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان قرار داریم از همه موسسات خیریه و مومنین و متدینین و دوستداران حضرت اباعبدا… الحسین (ع) درخواست می کنیم ضمن توجه به تصمیمات ستاد کرونای استان فارس ، اقدام ستودنی ، ایثارگرانه و مومنانه همه ساله خود را در اطعام و اهداء نذورات و هزینه های دیگر ادامه و حتی افزایش داده و از طریق اهداء بسته های مواد غذایی خشک که در جهت تامین سلامت شهروندان ، ایمن تر محسوب می گردد اقدام نمایند . توصیه مقام معظم رهبری در فرمایشات ایشان به مناسبت عید سعید قربان و پاسخ استفتائات صورت گرفته از حضرت آیت ا… العظمی مکارم شیرازی که به ضمیمه می باشد اجازه شرعی این تغییر در روش اجرای نذر و اطعام را فراهم نموده است
در پایان ضمن تشکر و قدر دانی از تمام تلاش های صورت گرفته در راستای سلامت و معیشت مردم از خداوند متعال شفای عاجل بیماران را خواستاریم .
شبکه مجمع خیرین استان فارس
مجمع خیرین تامین سلامت فارس- مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز- انجمن خیرین مسکن ساز- مجمع خیران نخبه پرور استان فارس- خانه خیرین استان فارس – موسسه شورای عالی خیریه استان فارس-بنیاد خیریه سلطانی نسب- مجمع خیرین آبرسان-خیریه ایتام مهدی فاطمه (عج)- جمعیت هلال احمر استان –انجمن خیرین کتابخانه ساز

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8511

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.