• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

یاقوت های سرخ نی ریز روانه بازار شدند

  • کد خبر : 8213
  • 19 مهر 1399 - 18:32
یاقوت های سرخ نی ریز روانه بازار شدند
مدير جهادكشاورزي شهرستان ني‌ريزاز شروع برداشت انار خبرداد و گفت: سالانه 60هزار تن انار از 3هزار هكتار باغ اين شهرستان برداشت مي شود كه از‌اين‌نظر مقام اول سطح و توليد را در استان فارس به خود اختصاص داده است ولیکن در سال جاری به دلایلی از جمله سرمازدگی بهاره و پاییزه انارکاران با کاهش حدود 40 درصدی محصول، مواجه شده اند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری افزود: متوسط عملکرد در باغ‌های این شهرستان ۲۰ تن در هکتار و بالاترین عملکرد در باغ های نمونه بیش از ۱۶۰ تن در هکتار است.
به گفته وی عمده‌ترین رقم انار تولیدی نی‌ریز رباب است که به دلیل رنگ دانه (آریل)، درصد فیبر و بریکس بالا(میزان مواد جامد محلول در آب انار)، طعم میوه و رنگ و ضخامت پوست، بسیار بازار پسند بوده و شهرت جهانی دارد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه، و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود که زمینه ایجاد ۲هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی موقت را فراهم کرده است.
بصیری با بیان این‌که در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه های صنعتی فرآوری انار نی ریز مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از جمله تولیدات آنها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.
او یادآورشد: در چند سال اخیر، تولید محصولات سالم و گواهی شده در دستور کار این مدیریت قرارگرفته است بطوریکه در سال گذشته اولین گواهی ارگانیک محصول انار فارس در نی ریز و زیر نظر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران(NACI ) صادر شد که بر اساس آن، انطباق مدیریت فرایند تولید تا عرضه محصول شامل تولید، فرآوری، بازرسی و صدور گواهی، برچسب گذاری و بازاررسانی مواد غذایی ارگانیک، مورد تایید است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8213

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.