• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
2
مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشکده علوم فنون زرهی:

عقیله بنی هاشم عاقله غیر معلمه و فهیمه غیر مفهمه است/تقدیر از پرستاران نمونه اخلاق و اسوه ایثار و فداکاری

  • کد خبر : 80202
  • 30 آبان 1402 - 15:38
عقیله بنی هاشم عاقله غیر معلمه و فهیمه غیر مفهمه است/تقدیر از پرستاران نمونه اخلاق و اسوه ایثار و فداکاری
مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشکده علوم و فنون زرهی عقیله بنی هاشم را عاقله غیر معلمه و فهیمه غیر مفهمه خواند و گفت: حضرت زینب سلام الله علیها نمونه کامل پرستاران عالم است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی وتبلیغات سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، حجت الاسلام حسین شیخعلی در جمع پرستاران، کارکنان ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، دانشکده علوم و فنون زرهی، کارکنان فراجا و ناحیه عشایری که به مناسبت روز پرستار و میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها به همت نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه(ع) برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد ویژگی های افراد عاقل، حضرت زینب(س) را به خاطر عقیله بودن مصداق کامل این حدیث نبوی دانست.
حجت الاسلام شیخعلی به خصوصیات افراد عاقل اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی افراد عاقل این است که خدا را می شناسند و او را اطاعت می کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشکده علوم و فنون زرهی با توجه به زندگی حضرت زینب مبنی بر این که عاقل ترین مردم کسی است که خدا را بشناسد و سر بر آستان بندگی خدا بساید و او را عبادت کند و به نقل از امام سجاد خاطر نشان شد: در زندگی حضرت زینب(س) این ویژگی دیده می شود، که عصر روز عاشورا در کوران فجایع و مصیبت‌ها دیدم که ایشان مکانی را برای ارتباط و مناجات با خدا انتخاب کرده و استغاثه به درگاه خدا می‌کند.
وی به دیگر فضایل اخلاقی و معنوی حضرت زینب سلام الله علیها و با اشاره به روایت دیگر به نقل از معصوم که می فرماید، در شب یازدهم محرم که اوج مصائب اهل بیت(ع) است حضرت زینب سلام الله علیها نماز شبشان ترک نشد.

حجت الاسلام شیخعلی دومین ویژگی افراد عاقل را دشمن شناسی برشمرد و اظهار کرد: امروزه بزرگترین دشمن بشریت صهیونیست جنایتکار است که دستانش آغشته به خون بی گناهان و مظلومان غزه بویژه زنان وکودکان است اما برخی ابلهان و کوته فکران می گویند که ما با دشمنان اسلام و رژیم صهیونیستی، کاری نداریم
حجت الاسلام شیخعلی در ادامه با توجه به اینکه عاقل ترین مردم کسانی هستند که دشمن شناسی و بصیرت دارند وگرنه به هلاکت خواهند رسید افزود: اگر جامعه ای در اوج خدا شناسی و خدا باوری و خداگرایی باشد اما در برابر دشمن موضع نگیرد و عکس العمل نشان ندهد هیچ بهره ای از دین نبرده است.
خطبه های حضرت زینب با توجه به درک و فهم مخاطب متفاوت است

وی با اشاره به مخاطب شناسی حضرت زینب(س) در ایراد خطبه‌هایشان، عنوان کرد: سیاق خطبه های حضرت زینب(س) فوق العاده عجیب است، فرمایشات ایشان بر اساس شناخت محیطی دشمن وشناخت محیطی مخاطبان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده علوم و فنون زرهی ادامه داد: در کاخ دشمن، وقتی عبید الله شروع به شبهه پراکنی می کند، می گوید الحمد لله الذی فضحکم، حضرت شروع می کنند به پاسخ دادن به شبهه ها و می فرمایند انما یفتضح الفاسق و هو غیرنا؛ آن کسی که خدا او را مفتضح کرده است فاسق است و ما نیستیم بلکه تویی، تویی که فاسقی و فاجری و کذابی، خدا تو را مفتضح کرده است.
جهاد تبیین نیز یکی از وظایف پاسداران است
وی با بیان اینکه یکی از وظیفه های پاسداران عزیز دفع کردن شبهه‌هایی است که به جان و روح و فکر جوانان انداخته‌اند، اظهار کرد: یک زمانی شهید مطهری که می‌توانست کرسی درس خارج فقه و اصول و کرسی مرجعیت در قم داشته باشد، اما دانشگاه را رها نکرد وبه پاسخگویی شبهات پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین شیخعلی در ادامه افزود: امروز هم یکی از وظایف ما حضور در محیط‌های شبهه پراکنی است و باید متناسب با آن محیط و مخاطبانش به دفع شبهات بپردازیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80202

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.