• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

امضای تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد شیراز میان کانون های فهما و نهاد نمایندگی ولی فقیه استان فارس

  • کد خبر : 8015
  • 15 مهر 1399 - 15:37
امضای تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد شیراز میان کانون های فهما و نهاد نمایندگی ولی فقیه استان فارس
طي مراسمي تفاهم نامه شبکه سازي مجازي مساجد شيراز في مابين ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس و نهاد نمايندگي ولي فقيه در استان امضا شد.

حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز ۱۵ مهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد شیراز که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و حجم فعالیت هایی که به ویژه از سوی دشمنان صورت می گیرد، بسیار مهم است که جهت دهی برنامه ها و فعالیت ها نیز در راستای گسترش این فضا باشد.


وی با تاکید بر اینکه انعقاد تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد شیراز و فارس یکی از گام های مهم در زمان کنونی است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی به عنوان فضای مستعد و کارا برای اجرای فعالیت های فرهنگی،  می تواند به اثر بخشی برنامه ها منجر شود.


حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه دشمن ما در فضای مجازی بسیار مفصل کار می کند و جریان های ضد فرهنگی را نیز با خود همراه کرده است، گفت: اگر ما د این زمینه منفعل عمل کنیم، اجحاف در حق اسلام و انقلاب کردیه ایم چرا که مساجد با حضور توانمند و موثر خودشان می توانند موثر باشند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ابراز امیدواری کرد: با شبکه سازی مجازی مساجد شیراز و به دنبال آن مساجد استان فارس بتوان برنامه ها فاخر و فعالیت های موثری انجام داد.


براساس این گزارش، صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم گفت: انعقاد تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد یکی از دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان بود که به جدیت دنبال می شد و اگر این اتفاق روی دهد، کار های مساجد به صورت یک صدا در حوزه فرهنگی پیش خواهد رفت.


وی تاکید کرد: امیدواریم این طرح و برنامه با پشتوانه دفتر مقام معظم رهبری در استان فارس به نحو احسنت اجرا شود و این اتفاق شکل گیرد.


همچنین حجت الاسلام غلامحسین موحدی، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به فعالیت پنج هزار مسجد و حسینیه در سطح استان، گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و بحث شبکه سازی مساجد و فضای مجازی در رابطه با اطلاعات و فرهنگ سازی لازم و ضروری است.


وی شبکه سازی مساجد را امری لازم و ضروری دانست و افزود: در شیراز ۱۲ منطقه شهری وجود دارد و بیش از ۴۰۰ مسجد و حسینیه نیز فعال است و با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس سایت امور مساجد استان نیز راه اندازی خواهد شد تا در بحث فضا سازی مساجد و اطلاع رسانی به ائمه جماعت مساجد موثر باشد.


در ادامه، مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس نیز طی سخنانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس در انعقاد تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد شیراز تقدیر کرد و گفت: شبکه مجازی مساجد یک بستر برای هم افزایی و اشتراک گذاری موارد مربوطه مساجد است و در این فضا آموزش سواد مجازی را نیز پیگیری خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه در گام اول ۵۰ مسجد شیراز به صورت پایلوت و در گام بعد تمام مساجد و سپس استان را دربر می گیرد، افزود: اگر فضای مجازی را از تولیدات مذهبی خالی بگذاریم، این فضا توسط دشمن پر می شود که با شبکه سازی شاهد تحول عظیم خواهیم بود و برکات این موضوع در سطح فارس و شیراز خود را نشان خواهد داد و امیدورم به صورت کشوری ادامه یابد.


خاطرنشان می شود: تفاهم نامه شبکه سازی مجازی مساجد شیراز با هدف احیای کارکردهای فراموش شده،  مساجد، توانمندسازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات نهاد ها و سازمان هایی که در حوزه مساجد فعالیت دارند فی ما بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و نمایندگی ولی فقیه در استان امضا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8015

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.