• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی در کشور؛ راستای جهش تولید

  • کد خبر : 7953
  • 01 مهر 1399 - 18:46
افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی در کشور؛  راستای جهش تولید
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: افتتاح هنرستان های جدید، بخش کشاورزی در راستای جهش تولید و به منظور ارتقاء دانش و مهارت کشاورزان است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کامبیز بازرگان در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در کشور ابراز کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه شروع سال تحصیلی، تعداد هنرستان های کشور از ۸ به ۲۴ هنرستان افزایش پیدا کرد.
به گفته وی؛ وزارت جهاد کشاورزی به منظور توانمندسازی کشاورزان آینده، تلاش دارد از ابتدای زنجیره دانش، یعنی شروع دوره متوسطه روستا زادگان و علاقه مندان را در سطح کشور به هنرستان های کشاورزی جذب کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این برنامه مشوق هایی طراحی شده که دانش آموختگان بعد از اخذ دیپلم بتوانند راحت تر جذب مراکز آموزش عالی تخصصی و مراکز علمی کاربردی کشور شوند و بعد از آن ساختاری را طراحی کردیم که اخذ تسهیلات و مجوزها برای فارغ التحصیلان هنرستان های کشاورزی و صاحبان گواهی های صلاحیت و مهارت فنی آسان شود.
بازرگان با اشاره به اینکه امیدواریم طرح مذکور به تصویب شورای عالی توسعه روستایی و عشایری برسد، افزود: این برنامه محرکی برای جلب فرزندان روستا و علاقه مندان به بخش کشاورزی؛ به هنرستان های تخصصی کشاورزی است و آینده شغلی آنها بیش از پیش تضمین می شود.
وی با اشاره به اینکه رویکرد هنرستان های مذکور، توانمندسازی این افراد برای آینده بخش کشاورزی است، بیان کرد:ارتقاء بهره وری منابع، افزایش تولید، مدیریت بهینه نهاده ها از جمله اهداف راه اندازی است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه ها طراحی و مکان یابی هنرستان کشاورزی مبتنی بر مزیت های نسبی مناطق کشور است، اظهار کرد: مزیت کشاورزی و هم مزیت دانش و تخصص در نظر گرفته شده است.
بازرگان تصریح کرد: در استان فارس با توجه به نیاز به فرآوری محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره تولید؛ هنرستان کشاورزی در رشته صنایع غذایی طراحی و افتتاح شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس از نظر امکانات، تجهیزات و دانش یک قطب علمی است و امیدواریم با توانمندسازی به فارغ التحصیلان این مجموعه کمک شود.
آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه ای و کار دانش کشاورزی و شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، در ۲۴ هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با حضورمحمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در استان فارس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7953

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.