• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
معاونین بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از طرح های عمران روستایی شهرستان گراش :

تلاش برای زدودن محرومیت از مناطق کم برخوردار در راستای توسعه روستایی است

  • کد خبر : 7900
  • 27 شهریور 1399 - 6:19
تلاش برای زدودن محرومیت از مناطق کم برخوردار در راستای توسعه روستایی است

معاونین پشتیبانی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از طرح های عمران روستایی شهرستان گراش با بیان اینکه تلاش برای زدودن محرومیت از مناطق کم برخوردار در راستای توسعه روستایی است یاد آور شدند : بنیاد مسکن دراین عرصه در سالهای مختلف خدمات شایان توجه داشته است و برای محرومیت زدایی در […]

معاونین پشتیبانی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از طرح های عمران روستایی شهرستان گراش با بیان اینکه تلاش برای زدودن محرومیت از مناطق کم برخوردار در راستای توسعه روستایی است یاد آور شدند : بنیاد مسکن دراین عرصه در سالهای مختلف خدمات شایان توجه داشته است و برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی و کم برخوردار از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، محمود عباسی معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس در این برنامه بازدید با برشمردن کارکردهای توسعه روستایی در مناطق کم برخوردار اظهار داشت : اعطای اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، اعطای تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده ، بهسازی روستاها و توسعه معابر ، توسعه گردشگری روستایی و اجرای طرح های هادی و بازنگری در برخی از این طرح ها از جمله اقداماتی است که بنیاد مسکن در راستای توسعه روستایی به ویژه در مناطق کم برخوردار اجرا کرده است .

 عباسی   با اشاره به اینکه امسال ۶  طرح هادی روستایی با ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید افزود: اجرای این طرح ها به منزله تامین عدالت در توسعه و ایجاد انگیزه برای ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی است .

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : این طرح ها در شهرستان های مختلف استان فارس اجرا  و  2 هزار و ۳۳۴ نفر از روستاییان ساکن در این مناطق از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند شده اند .

عباسی در ادامه   اجرای طرح های هادی را از جمله شناسه های قابل توجه در توسعه روستایی دانست وبا اشاره به اینکه برای همه روستاهای فارس طرح هادی تهیه و برای ۵۴ درصد از روستاها این طرح ها اجرایی شده است افزود: شاخص اجرای طرح های هادی دراستان فارس فراتر از متوسط کشوری است اما لازم است با تامین منابع مالی و مدیریت جهادی و کار و تلاش دوچندان اجرای این طرح ها شتاب گیرد تا روستاییان بیشتر و بهتر از مزایای آن بهره مند شوند .

معاون بازسازی و مسکن روستایی  بنیاد مسکن استان فارس نیز در جریان این بازدید از توسعه معابر و اعطای تسهیلات برای بازسازی بفت های فرسوده و همچنین جبران خسارت ها یناشی از سیل و زلزله و حوادث پیش بینی نشده خبر داد و بیان داشت بنیاد مسکن در همه این برهه ها و عرصه در کنار مردم بوده است .

فرج الله نصیری معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه ۵۶٫۸ درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم سازی شده برخوردارند ، مقاوم سازی مناطق روستایی و بهبود بافت های فرسوده را در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش بینی نشده بسیار موثر دانست و اظهار داشت : ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان فارس تا کنون مقاوم سازی شده است.

  مهندس نصیری معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس افزود: تجربه زمین لرزه های ویرانگر در جنوب و غرب استان فار سدر سالهای گذشته نشان دهنده کمترین خسارت ها در مناطقی است که مقاوم سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است ، واحد های مقاوم سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب آوری داشته باشد.

معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس یاد آور شد : در استان فارس در سال گذشته یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و منابع مالی و بانکی برای مقاوم سازی بافت های فرسوده و واحد های مسکونی روستایی اختصاص یافته است .

در این نشست که با حضور مهندس بیژن جمشیدی مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش و کارشناسان این بنیاد ترتیب یافت ، مدیر بنیاد مسکن شهرستان گراش گزارشی از روند توسعه روستایی دراین شهرستان ارائه داد و گفت: حضور معاونین بنیاد مسکن   در روستای خلیلی در راستای برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر جهت  شروع ستاد بازسازی زلزله خرداد ۹۹گراش بوده است .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7900

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.