• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

نماز جمعه ۲۸ شهریورماه در ۱۴شهر فارس برگزار نمی‌شود

  • کد خبر : 7875
  • 27 شهریور 1399 - 5:56
نماز جمعه ۲۸ شهریورماه در ۱۴شهر فارس برگزار نمی‌شود
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، گفت: نمازجمعه بیست ‌و هشتم شهریورماه ۹۹ در شیراز و ۱۳ شهر دیگر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنج شهرستان این استان شامل، شیراز، سپیدان، بوانات، کازرون، پاساردگاد و توابع آنها (در مجموع ۱۴ شهر) همچنان در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی افزود: نماز جمعه در ۶۲ شهر دیگر این استان که در وضعیت سفید یا زرد هستند، با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

ملک‌مکان، از تمام نمازگزاران در این شهرستان‌ها درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا ظهر امروز (بیست و ششم شهریورمان ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7875

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.