• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
امیر ابوالقاسم رضایی خبر داد:

تولید مستند زندگی‌نامه امیر سیاری/ عدم رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه امسال

  • کد خبر : 7838
  • 25 شهریور 1399 - 3:25
تولید مستند زندگی‌نامه امیر سیاری/ عدم رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه امسال
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه‌و‌بویراحمد در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس این نیرو از اجرای ۳۴ کلان برنامه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ برنامه به‌صورت ویژه اجرا می‌شوند.

امیرابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته دفاع مقدس به تبیین برنامه‌های ارتش در این هفته پرداخت و گفت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که برنامه‌های آن را از ۳ خردادماه آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون در هفته شانزدهم آن قرار داریم.
وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی از ۳ خردادماه تاکنون هر هفته به‌صورت روزشمار برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند، افزود: تا آخر سال جاری به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه اجرا خواهیم کرد ولی در هفته دفاع مقدس این برنامه‌ها را به‌صورت ویژه اجرا می‌کنیم.
رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شودرضایی با یادآوری اینکه این برنامه‌ها در سطح یگان‌ها و سازمان‌های ارتش برنامه‌ریزی شده‌اند،‌ گفت: حدود ۳۴ کلان‌برنامه در هفته دفاع مقدس توسط ارتش در سطح استان اجرا می‌شود که از این میان ۱۰ برنامه به‌صورت ویژه اجرا می‌شوند. رژه ۳۱ شهریورماه امسال به‌میزبانی ارتش بود اما به دلیل شیوع کرونا امسال این رژه برگزار نخواهد شد و تبدیل به مراسم‌ دیگر شده است.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شرایط شیوع کرونا باعث شده است که امسال ویژه‌تر بر روی بحث دفاع مقدس کار کنیم و توان برگزاری رژه نیروهای مسلح در ابتدای هفته دفاع مقدس را برای سایر برنامه‌ها قرار دادیم.
وی با یادآوری اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز خواهد شد، گفت: آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری، سخنرانی رهبر معظم انقلاب به‌صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور است که این برنامه در استان فارس در باغ موزه دفاع مقدس استان پخش می‌شود.
برپایی ۳ نمایشگاه به‌همت ارتشرضایی از برپایی ۳ نمایشگاه در هفته دفاع مقدس به‌همت ارتش خبر داد و گفت: یک نمایشگاه دستاوردهای ارتش در باغ موزه دفاع مقدس است و دیگری در پایگاه نیروی هوایی و نمایشگاه سوم نیز در باغ عفیف‌آباد برپا خواهد شد و برای دفاع مقدس به‌صورت ویژه این نمایشگاه‌ها را تجهیز می‌کنیم.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها برای بازدید عموم نیستند، گفت: به دلیل شرایط شیوع کرونا بازدید از این نمایشگاه‌ها به‌صورت محدود و با حضور برخی از نخبگان و مسئولان سازمان‌ها و نهادها انجام می‌شود اما بازدید عمومی برای اقشار مختلف مردم در فضای مجازی صورت می‌گیرد.
وی، برنامه دیگر ارتش در هفته دفاع مقدس را اجرای رزمایشی در روز ۵ مهرماه همزمان با سالرو عملیات ثامن‌الائمه در منطقه دارنگون اعلام کرد و گفت: این کار را برای اولین بار در شیراز انجام خواهیم داد.
تجلیل از ۵ هزار نفر از پیشکسوتان ارتش در دفاع مقدسرضایی، اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه کارکنان ارتش، تجلیل از ۵ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش، خانواده شهدا و رزمندگان آن دوران، برگزاری مسابقات تیراندازی در ۲۳ رشته میان یگان‌های مختلف ارتش، برپایی مسابقات همدلی مدیران، مسابقات تیراندازی میان مدیران ارشد استان در منطقه اکبرآباد، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار و سرکشی با خانواده شهدا، مدافعان سلامت و جانبازان توسط فرماندهان ارتش، عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس اعلام کرد.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در ایام هفته دفاع مقدس تجلیل از مدافعان سلامت و جامعه پزشکی است که در این راستا با حضور فرماندهان و مسؤلان شهر گروه رزم‌نوازان ارتش در مقابل بیمارستان‌هایی که در امر درمان بیماران کرونا پیشگام بودند حضور یافته و برنامه خود را اجرا می‌کنند و در کنار آن نیز به جامعه پزشکی گل تقدیم می‌شود.
وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت سریال شهید دوران و مستند زندگی‌نامه امیرسیاری با صدا و سیمای مرکز فارس در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی در قالب مسابقات مقاله‌نویسی عکس، داستان‌نویسی، شعر، معرفی چهره‌های برتر و مصاحبه با فرزندان کارکنان در زمینه‌های علمی، ورزشی و هنری، برنامه پیاده‌روی خانوداگی در هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و غیره از دیگر برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس امسال هستند.
رضایی، برپایی نمایشگاه عکس مردم‌یاری ارتش در حوادثی که در سال‌های اخیر در استان رخ داده است، برپایی مسابقات ورزشی و غیره را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: شاید نخستین دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع کرونا در ارتش اجرایی شد و در این راستا برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دادیم و همین مسئله باعث شد که ابتلا به کرونا بسیار کم باشد.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در سطح ارتش استان فارس هیچ مرگ و میری به دلیل ابتلا به کرونا نداشتیم و آمار ابتلا هم بسیار کم است و علت این مسئله نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یگان‌های ارتش است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7838

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.