• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

وخامت حال ۸۵ بیمار کووید ۱۹ فارس در بخش های مراقبت ویژه/ پرهیز از تجمعات را فراموش نکنیم!

  • کد خبر : 7780
  • 20 شهریور 1399 - 18:51
وخامت حال ۸۵ بیمار کووید ۱۹ فارس در بخش های مراقبت ویژه/ پرهیز از تجمعات را فراموش نکنیم!
بر اساس آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس، هم اکنون ۸۵ بیمار کووید ۱۹ به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها خدمات درمانی دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، با انجام بیش از ۲۶۵ هزار نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان، ۴۶ هزار و ۳۰۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

دکتر «عبدالرسول همتی» همچنین با ابراز تاسف از مرگ ۶ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون، از افزایش جانباختگان این بیماری در فارس به ۸۷۳ نفر، از ابتدای شیوع تا امروز، بیستم شهریور خبر داد.

او در ادامه به ۶۸۳ بیمار بستری مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان اشاره کرد که از این تعداد حال ۸۵ نفر وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه آمار بهبود یافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را ۴۳ هزار و ۲۶ نفر اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم شاهد سلامتی دیگر مبتلایان نیز باشیم.

دکتر همتی در پایان گزارش امروز خود بر موضوع ضرورت پرهیز از حضور در تجمعات و مهمانی ها به عنوان یک اصل مهم در زمینه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس تاکید کرد و افزود: به ویژه در آستانه فصل پاییز و خطر شیوع آنفولانزا این موضوع از اهمیت بالاتری برخودار است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7780

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.