• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز:

هوشمندسازی و بازآفرینی شهری سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت/ طرح جامع کلان‌شهر شیراز در حال بازنگری است

  • کد خبر : 76452
  • 28 مهر 1402 - 15:15
هوشمندسازی و بازآفرینی شهری سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت/ طرح جامع کلان‌شهر شیراز در حال بازنگری است
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت:برای سال آینده برنامه جامع هوشمندسازی، بازآفرینی شهری و همچنین طرح کیفیت زیست شهری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، شورای اداری شهرداری با حضور شهردار، نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر، قائم‌مقام، معاونین، مدیران ارشد، عملیاتی و میانی شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد.

هوشمندسازی و بازآفرینی شهری سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در جلسه شورای اداری شهرداری عنوان کرد: سال گذشته موضوع افزایش تراکم به میزان یک طبقه به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفت.

مهدی قلندری افزود: در این راستا حدود ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار افزایش طبقات در مناطق شهرداری داشتیم که عمدتا در سطح شهرداری منطقه ۹ بود.

او بیان کرد: یک‌هزار هکتار از ارضی حریم شهر برای ایجاد سایت کاربری‌های مرتبط با مشاغل مزاحم جهت انتقال این مشاغل داشتیم و حدود ۳۰۰ هکتار اراضی حریم نیز برای نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده است.

قلندری گفت: در بافت فرسوده در راستای مصوبات شورای عالی شهر سازی برای اولین بار شهر شیراز به‌عنوان نخستین شهر ضوابط مرتبط را تصویب کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ازخودکارسازی پاسخ استعلام به مناطق از ماه آینده از منطقه یک خبر داد و گفت: در این اقدام شاهد کاهش زمان صدور مجوزها برای شهروندان خواهیم بود.

طرح جامع کلان‌شهر شیراز در حال بازنگری است

او افزود: طرح جامع شهر نیز در حال بازنگری است که با افق سال ۱۴۱۵ در حال تهیه و تصویب می باشد.

قلندری تصریح کرد: در راستای کمک و شفاف سازی قوانین و مقررات شهر سازی برخی از فصول طرح تفصیلی اصلاح شد که فرآیند تصویب در حال طی شدن است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر در برنامه کاری قرار داده شده است، اعلام کرد: برای سال آینده هم برنامه جامع هوشمندسازی، بازآفرینی شهری و همچنین طرح کیفیت زیست شهری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

او گفت: طی سال گذشته در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز کلیه کمیسیون های بررسی و تصویب طرح های سازه و تاسیسات تجمیع شد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=76452

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.