• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بیشترین بهره وری در زندگی عشایر

  • کد خبر : 7514
  • 13 شهریور 1399 - 14:47
بیشترین بهره وری در زندگی عشایر

نماینده  مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عشایری سپیدان  با اشاره به تاریخ سراسر از رشادت عشایر، این جامعه را به عنوان قانع ترین، فعال ترین و غیور ترین جامعه کشور دانست که با حداقل امکانات، بیشترین بازدهی را در تولید و رونق اقتصادی دارند که در راستای جهش تولید […]

نماینده  مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عشایری سپیدان  با اشاره به تاریخ سراسر از رشادت عشایر، این جامعه را به عنوان قانع ترین، فعال ترین و غیور ترین جامعه کشور دانست که با حداقل امکانات، بیشترین بازدهی را در تولید و رونق اقتصادی دارند که در راستای جهش تولید به عینیت می توان بیشترین بهره وری رادر زندگی عشایر دید.

محسن علیزاده با بیان اینکه هر جا بستری برای عشایر فراهم شود، افتخار آفرینی می کنند، افزود: دستگاه های ذی ربط باید توجه بیشتری به مشکلات جامعه عشایری داشته و در تسهیل این مشکلات کمک شایانی به عشایر داشته تا حقی از عشایر تضییع نشود.

فرماندار سپیدان در این جلسه با اشاره به اینکه عشایر گرچه خانه به دوش است، ولی زندگی سخت اما زندگی افتخار آمیزی دارند، بیان کرد: عشایر غیور در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کردند و امروز نیز در راهبرد امنیتی کشور و دفاع از قلمرو مرزی وجغرافیایی سرزمینی نقش مهمی ایفا می کنند.

جمال جوادی جهرمی در ادامه افزود:عشایر همیشه با اصالت، عزت وشرافت زندگی کرده‌اند و خدمت به این جامعه مولد و کم توقع، نعمت است.

وی با تاکید بر بررسی دقیق تر مشکلات عشایر شهرستان بر اهتمام هر چه بیشتر دستگاه های عضو کارگروه برای مرتفع نمودن مشکلات و مسائل عشایر شهرستان تاکید کرد.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به  اینکه طرح مرتع داری تلفیقی یک نوع مالکیت برای عشایر ایجاد می کند افزود: بیشترین تعرضات به مراتع در حوزه صنعت و سرمایه گذاری به خاطر نبود طرح مرتعداری است .

روح الله بهرامی با بیان اینکه هر سال ۲۵ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر فارس تولید می شود گفت: حمایت و کمک تمام دستگاه های اجرایی به جامعه عشایری باعث امنیت غذایی در کشور می شود.

وی اظهار داشت : عملیات اجرایی اسکان، نقطه شناسایی  اسکان، خدمات پشتیبانی به کوچندگان از جمله وظایف سازمانی اعلام کرد.

مدیر کل امور عشایر فارس با تشریح جامعه عشایری استان و جایگاه آنها در کشور افزود: سازمان امور عشایر یک سازمان توسعه ای در کشور است، که در راستای توسعه  جامعه عشایری گام بر داشته ، بنابراین ساختار عشایر در مجلس باید تقویت شود که به مسائل بیشتری در حوزه عشایر پرداخته شود.

بهرامی بیان داشت: در سال گذشته تسهیلات از منبع صندوق ملی ۲۲۰ میلیارد تومان در کشور بود که ۲۴ میلیارد تومان توسط استان فارس جذب شد که کمک شایانی به اشتغال جوانان عشایری کرده است

.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7514

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.