• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

اخبار پلیس فارس – ۳ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 751
  • 04 فروردین 1399 - 5:36
اخبار پلیس فارس – ۳ فروردین ۹۹

اهدا لوح تقدیر دادستان شیراز به فرمانده انتظامی استان به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “حیدر آسیابی” در این بازدید با بیان اینکه بنده به خاطر زحمات فرماندهی انتظامی استان فارس و عرض تبریک سال نو به اینجا آمده‌ام، گفت: از عمکرد و اقدامات موثر این مجموعه در سال ۹۸ و همچنین در این روزها […]

اهدا لوح تقدیر دادستان شیراز به فرمانده انتظامی استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “حیدر آسیابی” در این بازدید با بیان اینکه بنده به خاطر زحمات فرماندهی انتظامی استان فارس و عرض تبریک سال نو به اینجا آمده‌ام، گفت: از عمکرد و اقدامات موثر این مجموعه در سال ۹۸ و همچنین در این روزها که نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را دارند به صورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم.

اولویت اول استان فارس حفظ جان شهروندان است

. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “عنایت‌اله رحیمی” در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پلیس فارس و در جمع معاونان و روسای پلیس های تخصصی، ضمن آرزوی سالی همراه با عزت، امنیت و آرامش برای همه مردم ایران اسلامی، گفت: اقدامات خیلی خوبی از سوی فرماندهی انتظامی این استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما تصمیمات خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بر مبنای نظرات کارشناسی و تخصصی عملیاتی می‌کنیم، عنوان داشت: نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از تردد خودروها در محورهای مواصلاتی به شکل بسیار مطلوب عمل کرده است.

استاندار فارس با بیان اینکه در ورودی همه شهرهای منتهی به استان فارس نیروی انتظامی در کنار دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها قرار دارند و خودروها را کنترل می کنند و اگر موردی مشکوک به این ویروس مشاهده کنند آن فرد را قرنطینه خواهند کرد، افزود: هیچ مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در فارس فراهم نشده است.

دکتر “رحیمی” عنوان داشت: با توجه به جمعیت استان فارس و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، خوشبختانه ما در رده ۲۳ به بالای کشور قرار داریم که الیته به این معنا نیست که خطری ما را تهدید نمی‌کند و اگر ما در حال حاضر چنین شرایطی داریم فقط به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و ارتباطی شهروندان می‌باشد.

رئیس شورای تامین استان با بیان اینکه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بیش از ۱۴ کارگاه و کارخانه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده راه‌اندازی شده است، گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که بین داروخانه‌ها و محلات حاشیه‌ای شهرهای استان توزیع می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تلاش ما باید این باشد که همه مردم در یک زمان درگیر این ویروس نشوند تا امکانات درمانی ما جوابگو باشد، افزود: امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی و اینکه مردم در خانه بمانند حتما از این بحران هم بگذریم تا همشهریان ما بتوانند در سلامت کامل به امورات روزانه خود بپردازند.

ایشان ضمن اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد قطعا با وی برخورد قانونی می‌شود، خاطر نشان کرد: تاکید ما بر آن است که شهروندان فارس را برای مسافرت، مقصد خود قرار ندهند که هیچ امکاناتی برای پذیرایی و اقامت آنان در نظر گرفته نشده است.

وی در پایان از تلاش‌های اثر بخش فرمانده انتظامی استان و  کارکنان این مجموعه در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم قدر دانی کرد.

افزایش ۱۷۹ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرودشت/ دستگیری ۳۷۱ نفر خرده فروش مواد مخدر

. سرهنگ دوم ” فرهام عسکری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر پلیس های تخصصی و کلانتری و پاسگاه ها، کشفیات مواد مخدر در سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی رشد داشته است.
وی با اشاره به افزایش ۱۷۹ درصدی کشفیات مواد مخدر افزود: ۳۷۱ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر هم در این مدت دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.
جانشین انتظامی مرودشت در پایان با اشاره به آسیب های مواد مخدر، تصریح کرد: برخورد جدی و قاطع با فروشندگان مواد مخدر و اجرای طرح های مختلف امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز در سال جاری هم یکی از اولویت های پلیس می باشد و انتظار داریم شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعات را در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر و یا هر گونه فعالیت های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به اطلاع ماموران برسانند.

برخورد قاطع پلیس فارس با اجاره دهندگان پلاک خودرو

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس راهور فارس در تشریح این خبر گفت: پلیس با هوشیاری کامل و پشتیبانی از تیم های بهداشتی در حال رصد محورهای ورودی استان است. اما تمامی افراد بدانند که اجاره دادن و جابجایی پلاک خودروها برای عبور از مبادی ورودی، جرم می باشد و مجازات در پی دارد و ماموران  پلیس در صورت مشاهده، خودرو متخلف را متوقف کرده و راننده را به مراجع قضائی معرفی می کنند.
وی اضافه کرد:  جابجا کردن پلاک به  تجهیزات و  ابزار  برای باز کردن پلاک و پرچ مجدد آن نیاز دارد و پلاک خودروها توسط ماموران نیز با مشخصات خودرو مطابقت داده می شود.
سرهنگ عباسی تاکید کرد: با سرقت پلاک خودروهای بومی توسط افراد سودجو در شرایطی که مبادی ورودی شهرها برای مقابله با کرونا کنترل می شود نیز به شدت برخورد قانونی صورت می گیرد و چنانچه مالکان خودروها با سرقت پلاک خود، مواجه شدند باید سریعا  موضوع  سرقت را  به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
وی افزود: با گزارش سرقت پلاک خودرو، پلاک اعلام شده به سرعت در سامانه هوشمند ثبت پلاک های سرقتی قرار می گیرد و توسط دوربین های پلاک خوان جاده ها و ورودی های استان قطعا شناسایی و توقیف می شود
رئیس پلیس راهور فارس در پایان، ضمن تقدیر از تلاش های جامعه پزشکی کشور در مقابله با شیوع بیماری کرونا از شهروندان درخواست کرد در راستای کمک به قطع زنجیره شیوع این ویروس منحوس از هرگونه مسافرت های غیرضروری و ترددهای  بی مورد  در سطح معابر شهری جدا خودداری کنند .

لازم به ذکر است استفاده از پلاک خودروی دیگران به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مصداق جعل پلاک بوده و مرتکب به مجازات حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی فسا از همراهی کسبه با پلیس تشکر کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج رستمی” ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی و عزت و آبرومندی برای تک تک شهروندان با غیرت از خداوند متعال، بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پلیس نظارت بر اماکن عمومی با همکاری سایر رده های انتظامی و همچنین اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف به طور مستمر بر فعالیت صنوف نظارت دارند.

وی افزود: در این راستا، نانوایی‌ها و فرشگاه‌های عرضه مواد غذایی فعال هستند و تعطیلی مراکز تجاری، پاساژها و صنوفی که اقلام ضروری ارائه نمی کنند همچنان در دستور کار است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا کنترل کامل اوضاع از تردد های غیر ضروری به صورت پیاده و یا با وسایط نقلیه در سطح شهر خودداری کرده و در منزل بمانند.

تقدیرفرمانده انتظامی فیروزآباد از کادر بهداشت و درمان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در حاشیه این بازدید ضمن تبریک سال نو، از اقدامات موثر آنان در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، با اهداء شاخه گل تقدیر کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، مقادیری قطعات خودرو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف پژو و کشف ۱۰۰ کیلو تریاک

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس-داراب، به یک پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، افزود: در بازرسی دقیق از این سواری، میزان ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ اولویت اصلی پلیس این شهرستان است و ما با هماهنگی مقام قضائی، آرامش را از آنان خواهیم گرفت.

هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “حیدر آسیابی” در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پلیس فارس، با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد خودروهایی که وارد فارس می‌شوند ساکن خود این استان هستند، گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، همه ورودی‌ها کنترل می‌شوند و در صورتی که فردی علائم این بیماری را داشته باشد بازگردانده و در صورت نیاز قرنطینه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از انتقال ویروسا کرونا، نیروی انتظامی و شهرداری از برپایی هرگونه چادر مسافرتی در اقصی نقاط استان فارس جلوگیری و با کسانی که بخواهند تمرد کنند برخورد قانونی می‌کند.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی ما در زمینه مقابله با ویروس کرونا، تامین سلامت شهروندان است تا انشاءالله بتوانیم با جدیت این بیماری را ریشه کن کنیم و شاهد جامعه‌ای پرنشاط و سالم باشیم.

“حیدر آسیابی” با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ارایه هرگونه خدماتی در مهمان پذیرها، هتل‌ها، مناطق گردشگری، پارک‌ها و … ممنوع است، از هموطنان درخواست کرد به هیچ وجه استان فارس را برای سفر انتخاب نکنند.

وی در پایان عنوان داشت: با واگذار کنندگان منازل مبله به مسافران برخورد جدی می‌شود و این منازل پلمپ خواهد شد.

هشدار پلیس فارس در خصوص سوء استفاده سارقان از شیوع بیماری کرونا

کارمند رتبه ۱۵ “مهدی نعمایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه های سارقان در رسیدن به اهداف پلیدشان است، اظهار داشت: شیوه کار عده ای از سارقان این است که با سوء استفاده از احساسات مردمی، تحت پوشش ماموران بهداشت به بهانه تست کرونا و ضد عفونی کردن محیط  به درب منازل مردم مراجعه و پس از ورود، با تهدید و ارعاب  افراد اقدام به سرقت وجوه، طلا و اموال آنان می کنند.
وی با تاکید بر حفظ  هوشیاری و لزوم توجه کافی شهروندان در مواجهه با چنین مواردی، تاکید کرد: لازم است شهروندان ازهرگونه اجازه ورود و پاسخگویی به سوالات و تقاضای افراد با عنوان ماموران بهداشت و همچنین بازدید از منازل و پارکینگ ها اجتناب کنند و اخبار مربوط به ویروس کرونا را از مرکز صدا و سیما پیگیری کرده و به توصیه ها و هشدارهای ارائه شده رسانه ملی عمل کنند .
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس به مردم توصیه کرد ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آنها را نمی‌شناسند، اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را سریعاً به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=751

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.