• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت:

زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی در استان فراهم شده است

  • کد خبر : 7500
  • 15 شهریور 1399 - 19:10
زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی در استان فراهم شده است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با تأمین اعتبار و ارتقاء زیرساخت های ارتباطی در دولت یازدهم و دوازدهم، 90.76 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت ثابت و سیار دسترسی پیدا کردند و امکان بهره مندی دانش آموزان از خدمات آموزش مجازی برای سال تحصیلی جدید در این مناطق فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در مصاحبه خبری با صدا و سیمای مرکز استان گفت: با ارتقاء زیرساخت های ارتباطی استان در موج اول شیوع بیماری کرونا و در اسفند ماه سال گذشته، ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و اپراتورهای مخابراتی دو برابر گردید تا پاسخگوی افزایش ترافیک ناشی از آموزش های مجازی مدارس و دانشگاه ها باشند.
سهرابی گفت: باستناد بند ۲-الف ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت مکلف است با توسعه زیرساخت های ارتباطی روستایی، دسترسی لازم برای چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی را در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم کند.
وی افزود: با تأمین اعتبار و ارتقاء زیرساخت های ارتباطی در دولت یازدهم و دوازدهم، ۹۰٫۷۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت ثابت و سیار دسترسی پیدا کردند و امکان بهره مندی دانش آموزان از خدمات آموزش مجازی برای سال تحصیلی جدید در این مناطق فراهم شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ارایه خدمات اینترنت در روستاها به دو روش ثابت و سیار به مشترکین انجام می شود که ۶۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با توجه به داشتن تلفن ثابت از اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) برخوردار هستند و در بحث اینترنت سیار نیز سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) این خدمت را در روستاها ارائه می دهند.
سهرابی تصریح کرد: حسب دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خرداد ماه سال جاری، طرح هوشمند سازی مدارس در استان فارس به عنوان استان پایلوت کلید خورد و تا کنون بالغ بر ۳۷۰۰ مدرسه شهری و روستایی در سطح استان با همکاری شرکت مخابرات و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در قالب این طرح متصل گردیدند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در رابطه با سامانه شاد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تداوم آموزش دانش آموزان در فضای مجازی، با دستور رئیس جمهور، سامانه شاد در اردیبهشت ماه امسال افتتاح شد و ترافیک این سامانه برای دانش آموزان رایگان شد اما برای تداوم فعالیت این سامانه در سال تحصیلی جدید به صورت رایگان، باید اعتبار لازم تأمین شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور است تا در صورت ادامه تعطیلی مدارس، زمینه برای استفاده دانش آموزان از خدمات آموزش مجازی فراهم شود.
سهرابی در خصوص دانش آموزانی که به هر صورت به اینترنت دسترسی ندارند گفت: تمهیدات لازم در این خصوص توسط آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و علاوه بر تدارک بسته های آموزشی، کتاب، لوح فشرده (CD) و جزوه، برای این دسته از دانش آموزان، آموزش ها و مطالبات سامانه شاد از طریق شبکه آموزش صدا و سیما نیز ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7500

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.