• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز؛

راه‌اندازی اداره دوچرخه در شهرداری شیراز در آینده‌ای نزدیک

  • کد خبر : 7497
  • 14 شهریور 1399 - 14:36
راه‌اندازی اداره دوچرخه در شهرداری شیراز در آینده‌ای نزدیک
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، از راه‌اندازی اداره دوچرخه در شهرداری شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پیشنهاد‌ این مهم به وزارت کشور داده شده است.

مجتبی زوربخش در دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دوچرخه سواری فارس از اطلاع رسانی بیشتر، اقدامات ترویجی و آموزشی برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و حضور بخش تخصصی و متولی مربوطه با همراهی و همکاری هیات دوچرخه سواری استقبال کرد.

او ادامه داد: مطالعاتی جامع در حوزه حمل و نقل انجام شده که بخش‌هایی از این مطالعات را می‌توان در اختیار هیات قرار داد تا بتوان نمونه برداری برای سهم دوچرخه‌های مالکیتی در منطقه‌خاصی از شهر بررسی کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به تهیه و تدوین اپلیکیشنی در سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص دوچرخه سواری هم اشاره و تاکید کرد: جزییات این نرم افزار در یک جلسه مجزا بررسی شود.

زوربخش به توسعه مسیر‌های دوچرخه در این کلانشهر اشاره و بیان کرد: یکسری مسیر‌ها احداث شده و برخی در دست احداث است. همچنین برنامه‌های توسعه‌ای برای آینده پیش‌بینی شده و از سرمایه گذار خواسته شده تا در راستای ایجاد زیر ساخت تلاش کند.

او از واگذاری کانکس‌های دوچرخه سواری شهرداری به هیات دوچرخه سواری استقبال کرد و خواستار بررسی جنبه‌های حقوقی و مالی این موضوع متناسب با آیین‌نامه‌های مالیاتی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه از پتانسیل متخصصین همکار در هیات دوچرخه سواری در حوزه فنی معاونت متبوع استفاده خواهد شد، عنوان کرد: همچنین در اعمال استاندارد‌های مدنظر برای تجهیز ناوگان دوچرخه و اجرای مسیر‌ها از نظر هیات دوچرخه سواری استفاده خواهد شد.

زوربخش یادآور شد: سهم دوچرخه در سفر‌های حمل و نقلی در سطح شهر در مطالعات جامع با آمار برداری مشخص خواهد شد که امری پیچیده و زمان بر است، اما می‌توان به صورت نمونه در یک پهنه از شهر این کار را انجام داد، البته نتیجه مطالعات قبلی و برداشت‌های فعلی را می‌توان در اختیار هیات دوچرخه سواری قرار داد.

محمدجواد کشاورز، رئیس هیات دوچرخه سواری فارس نیز در این جلسه بیان کرد: علی‌رغم حاکمیت مشکلات خاص در این هیات و نبود یک دفتر ویژه، اما اقدامات خوبی انجام شده است.

او با بیان اینکه شرایط هیات دوچرخه سواری در فارس و شیراز خاص است، خواستار حمایت همه جانبه شهرداری در خصوص اجرای آیین نامه شهر ملی دوچرخه شد.

کشاورز اضافه کرد: اپلیکشنی ویژه دوچرخه در حال آماده سازی است که نیازمند اطلاع رسانی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز است.

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس پیشنهاد کرد که مکان یابی تجمع دوچرخه سواران در راستای توسعه مسیر دوچرخه سواری در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز قرار گیرد.

کشاورز همچنین خواستار برگزاری مشترک دوره‌های مربی گری و واگذاری کانکس‌های معاونت حمل و نقل در اختیار هیات دوچرخه سواری برای آموزش به دوچرخه سواران و ایجاد اشتغال برای مربیان شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7497

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.