• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از طرح های توسعه روستایی شهرستان خرمبید ؛

بهسازی و مقاوم سازی روستایی تضمین کننده سلامت روستاییان هنگام بروز حوادث است

  • کد خبر : 7458
  • 14 شهریور 1399 - 10:58
بهسازی و مقاوم سازی روستایی تضمین کننده سلامت روستاییان هنگام بروز حوادث است

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در سفر به شهرستان خرم بید و بازدید از طرح های توسعه روستایی دراین شهرستان بر لزوم تلاش برای استقبال بیشتر روستاییان از اجرای طرح های مقاوم سازی بافت های فرسوده و همچنین مشارکت دراجرای طرح های بهسازی و توسعه معابر تاکید کرد و اظهار […]

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در سفر به شهرستان خرم بید و بازدید از طرح های توسعه روستایی دراین شهرستان بر لزوم تلاش برای استقبال بیشتر روستاییان از اجرای طرح های مقاوم سازی بافت های فرسوده و همچنین مشارکت دراجرای طرح های بهسازی و توسعه معابر تاکید کرد و اظهار داشت : بهسازی و مقاوم سازی روستایی تضمین کننده سلامت روستاییان هنگام بروز حوادث است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس زمانی در این سفر با  گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت اظهار داشت : هفته دولت فرصتی برای شتاب بخشی خدمات دولت و کمک به نیازمندان با توسعه فعالیت های جهادی و خدمت بی منت است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تامین سرپناه برای نیازمندان و مددجویان را از رسالت ها و کارکردهای اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت: این بخشی از آموزه های اصلی ایجاد بنیاد مسکن است که برای نیازمندان و طبقات و اقشار محروم جامعه خدمات دوچندان داشته باشد .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه از پروژه های عمران روستایی در روستای حاجی آباد این شهرستان بازدید کرد ، طرح های عمران روستایی در این روستا با اعتباری معادل ۱۹۰۰ میلیون ریال اعتبار معادن و ۴۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و قیر رایگان در حال اجرا است .

مهندس زمانی در ادامه از طرح های عمران روستایی در روستای قلعه میرزا  بازدید کرد ، دراین روستا نیز طرح های توسعه روستایی با ۲۹۰۰ میلیون ریال اعتبار معادن و ۳۱۰۰ میلیون ریال اعتبارات قیر رایگان در حال اجرا است .

بازدید از زمین اختصاص یافته برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز در سفر مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس انجام شد .

۶ قطعه زمین در شهرستان خرم بید به مساحت ۲۱۱۶ متر مربع در ضلع غربی پروژه مسکن ۳۰ واحدی این شهرستان به تعداد ۳۱۱ نفر ثبت شده و برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است .

مهندس زمانی همچنین از پروژه ۱۰۰ واحدی مسکن که دراین شهرستان با مشارکت خیرین احداث می شود بازدید کرد ، این پروژه مشتمل بر ۲۵ بلوک ۲ واحدی به صورت دو طبقه است که در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع که توسط خیر حاج سراج واعظ اهدا شده در حال ساخت است ، برای احداث این طرح مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه طرح مسکن روستایی در نظر گرفته شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه این بازدید ها بر لزوم تداوم اجرای طرح های توسعه روستایی ، مقاوم سازی بافت های روستایی ، توسعه معابر ، احداث مسکن مددجویان ، اهدای سند مالکیت واحدهای شهری و روستایی و تامین مسکن شهری متناسب با نیاز و سطوح درآمدی طبقات مختلف تاکید کرد .

مهندس زمانی ، مقاوم سازی بافت های فرسوده روستاها را نیز از جمله شاخص های اصلی توسعه روستایی در استان فارس بر شمرد و گفت: ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی تا کنون دراستان فارس مقاوم سازی شده است ، به عبار دیگر در استان فارس حدود ۵۶٫۸ درصد از خانوارهای روستایی از مقاوم سازی واحد های مسکونی بهره مند شده است ، لازم است با مشارکت و همراهی مسوولان محلی ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در روستاها زمینه استقبال بیشتر روستاییان از اجرای طرح های مقاوم سازی روستایی بیشتر شود .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال در قالب تسهیلات مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی با بهره اندک به متقاضیان روستایی پرداخت شده است ، استقبال از تسهیلات مقاوم سازی موجب می گردد که در حوادث پیش بینی نشده مانند سیل و زلزله ما شاهد خسارت مالی و جانی کمتر در این مناطق باشیم.

مهندس زمانی ، اجرای طرح های آسفلت معابر روستایی از محل منابع قیر رایگان را از دیگر طرح های توسعه روستایی در استان فارس ذکر کرد که نقشی فراگیر در محرومیت زدایی داشته است و افزود: با اجرای این طرح ها ۷٫۲ درصد از سهمیه قیر کشور در استان فارس مصرف شده و ۱۲ درصد از سطح آسفالتی که در روستاهای کشور اجرا شده متعلق به روستاهای فارس بوده است ، این آمار بیانگر تلاش جمعی برای گرفتن سهمیه بیشتر دراستان فارس نسبت به سایر استان های کشور است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: مساحت آسفالت انجام شده در روستاهای استان فارس در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۶۵ هزار متر مربع بوده است ، توسعه معابر روستاها با حفظ ارزشها و کارکردهای سنتی روستاها نمودی  عینی در توسعه روستایی دارد ، بسیاری از روستاییان با اجرای این طرح ها رضایتمندی خود را از خدمات دولت و نظام اسلامی اعلام کرده اند ، توسعه معابر اکنون به یک مطالبه جدی از سوی روستاییان تبدیل شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرم بید نیز در این برنامه گزارشی از اجرای طرح های توسعه در شهرستان خرم بید ارائه داد و اظهار داشت :  بنیاد مسکن در راستای آرمان های انقلاب با خدمت بی منت و تلاش جهادی در حوزه توسعه روستایی و محرومیت زدایی در این شهرستان گام های اساسی برداشته است ، در این راستا در سال گذشته در حوزه مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی  به تعداد ۱۲۰فقره با اعتباری بالغ  48میلیارد ریال ، پرداخت تسهیلات بازسازی  به تعداد ۱۶فقره با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد  ریال ، پرداخت تسهیلات وام تعمیری روستایی و شهری به تعداد ۶۷  فقره با  اعتباری بالغ بر ۷میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات وام بلا عوض سال ۱۳۹۸ به تعداد ۸۳ فقره با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد  ریال  عملکرد قابل توجهی داشته است .

محمد جواد آرایش در ادامه گفت:  این بنیاد به جهت تامین مسکن  قشرجوان  روستایی در سال ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۳۹۹ تعداد ۵۵ قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار کرده است. صدور کارت بیمه ساختمانی واحدهای مسکونی استفاده کننده از تسهیلات مسکن روستایی به تعداد۲۵ فقره نیز در سال گذشته انجام شده است.

آرایش در ادامه افزود: با توجه به درخواست اهالی روستاها جهت ایجاد شهرک های مسکونی ،میزان ۲ هکتار از اراضی ملی در سطح  روستای شوراب  شهرستان  تملک و در اختیار روستاییان قرارداده شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7458

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.