• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

اخبار پلیس فارس – ۶ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 742
  • 07 فروردین 1399 - 5:24
اخبار پلیس فارس – ۶ فروردین ۹۹

کشف ۱۱۰ راس گوسفند قاچاق در لارستان جانشین فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۱۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد. سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی بخش “اوز” شهرستان […]

کشف ۱۱۰ راس گوسفند قاچاق در لارستان

جانشین فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۱۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی بخش “اوز” شهرستان لارستان حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۱۱۰ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: دام هایی که بدون مجوز دامپزشکی باشند به عنوان دام قاچاق توقیف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می گیرند.

انهدام ۱۰ باند سارق حرفه ای در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و انهدام ۱۰ باند سارق و کشف یک هزار و ۳۲۷ فقره انواع سرقت در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم در سال ۱۳۹۸پیگیری و مقابله همه جانبه با جرایم سرقت بود که با تلاش ماموران پلیس آگاهی و مشارکت شهروندان، تعداد ۱۰ باند مجرمانه فعال در ارتکاب سرقت‌های مهم و خرد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون ادامه داد: با تلاش ماموران انتظامی در سال قبل، ۷۴۵ نفر سارق دستگیر و یک هزار و ۳۲۷ فقره انواع سرقت کشف شد.

وی افزود: کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت مسلحانه، ۶۹ درصدی سرقت به عنف، ۲۴ درصدی خودرو، ۳۰ درصدی منزل، مهار ۱۰۰ درصدی سرقت جیب بری و منفی بودن آمار وقوع سرقت بانک و سرقت از مغازه‌های طلافروشی از اقدامات شاخص این شهرستان در سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

سرهنگ “عبادی نژاد” تاکید داشت: اگر شهروندان توصیه های پلیس و نکات ایمنی از جمله رها نکردن منزل خالی از سکنه، خودداری از نگهداری طلاجات در منزل و انتقال به صندوق امانات بانک‌ها، نصب دوربین های مدار بسته در اماکن تجاری و خصوصی، رها نکردن وسیله نقلیه در معابر و خیابان‌ها، استفاده از پارکینک، خودداری از نگهداری اموال با ارزش و اوراق بهادار در داخل خودرو و مراقبت بیشتر دامداران از احشام خود را رعایت کنند شرایط امنیتی بهتری در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد.

کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۳ دستگاه خودرو مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ دوم “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به ۳ دستگاه خودرو پیکان، وانت نیسان و پراید که به صورت بلاصاحب در خیابان رها شده بودند مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی با استعلام از سامانه مطلع شدند که هر ۳ خودرو مسروقه می باشد.

سرهنگ “عسکری” با بیان اینکه اقدامات اولیه برای تحویل خودروهای کشف شده به مالکان صورت گرفته است، به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزدگیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند اقدام کنند.

تا شکست کرونا در کنار هم می مانیم/ ایفای نقش حافظان امنیت و سلامت در کنار یکدیگر

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به این که تا شکست کامل کرونا ویروس در کنار حافظان سلامت خواهیم بود، گفت: حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش خواهند کرد.

سرهنگ دوم “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مبادی ورودی شهرستان مرودشت با همکاری کارکنان شبکه بهداشت، هلال احمر، سپاه ناحیه مقاومت و سبز پوشان سخت کوش پلیس کنترل و محدودیت در ورود به شهرستان اعمال می شود.

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: ماموران همیشه در صحنه انتظامی مرودشت تا پایان شکست کامل کرونا در کنار حافظان سلامت خواهند ماند و در این راستا با جدیت و پشتکار فراوان، سربازان خط مقدم شرایط فعلی جامعه که همان کادر درمانی و بهداشتی هستند را یاری و کمک خواهند رساند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان فهیم مرودشتی که به توصیه های کادر درمان و سلامت توجه کرده و در خانه‌های خود مانده‌اند، به رانندگانی که برای انجام کارهای ضروری در سطح شهر فعالیت دارند توصیه کرد: با توجه به خلوتی خیابان‌ها با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا خدایی ناخواسته شاهد بروز تصادفات نباشیم.

سقوط در چاه آب، جان شهروند زرین دشتی را گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت، از جان باختن مرد کشاورز بر اثر سقوط در چاه آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد بردبار” اظهار داشت: ماموران بخش “ایزدخواست” شهرستان زرین‌دشت برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط فردی در چاه آب، بلافاصله برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران به همراه نیروهای امدادی در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فرد یاد شده به همراه موتورسیکلت به داخل چاه آب سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت خاطر نشان کرد: جسد متوفی با تلاش نیروهای امدادی از داخل چاه خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی انتقال شد.

سرهنگ “بردبار” به شهروندان توصیه کرد همواره حصار کشی و نکات ایمنی در اطراف چاه‌های کشاورزی را مورد توجه قرار دهند تا شاهد وقوع چنین حوادث دلخراش و ناگوار نباشیم.

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در زرین دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از کشف یک دستگاه سواری تیبا سرقتی و دستگیری سارق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد بردبار” با اعلام این خبر گفت: ماموران پاسگاه  “خسویه” این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک سواری  تیبا مشکوک و پس از تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از اخذ استعلامات لازم مشخص شد خودرو مورد نظر مسروقه و از شهرستان فسا سرقت شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران سریعا راننده را دستگیر کردند، گفت: متهم در بازجویی اولیه با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به سرقت خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ “بردبار” با اشاره به اینکه این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۲۰ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار”درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در فیروزآباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و بدست آوردن سرنخ، یک نفر متهم را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه متهم در بررسی فنی به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری اخاذ اینترنتی در شیراز

جانشین پلیس فتا استان گفت: با تلاش مأموران این پلیس یک متهم که در فضای مجازی تهدید به اخذ یک میلیارد وجه نقد کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “کیومرث نوروزی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی مبنی بر تهدید و اخاذی از شاکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ “نوروزی” عنوان داشت: شاکی در اظهارات اولیه بیان کرد که شخصی ناشناس با بدست آوردن تصاویر شخصی وی قصد انتشار آن در فضای مجازی دارد و در قبال آن دریافت مبلغ یک میلیارد وجه نقد کرده است.

سرهنگ “نوروزی” خاطر نشان کرد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که قصد اخاذی یک میلیاردی از شاکی داشته را شناسایی و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به در اختیار داشتن تصاویر شخصی شاکی و قصد اخاذی از وی با تهدید به انتشار تصاویر اعتراف کرد، افزود: متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

کشف تریاک در مخزن سوخت ۲۰۶

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری ۲۰۶ و کشف ۳۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در بازرسی از مخزن سوخت آن خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان داراب در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودرهای عبوری به یک سواری ۲۰۶ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۳۰ کیلو و ۲۰۰ گرم  تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل مخزن سوخت جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 95 مشمول پزشکی و پیراپزشکی به خدمت سربازی اعزام شدند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: ۹۵ نفر از مشمولان کلیه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از شیراز به خدمت مقدس سربازی اعزام شدند.

سرهنگ “محمدرضا دهقانیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور ضرورت سرعت بخشی در تقویت کادر مراکز بهداشتی و درمانی مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تعداد ۹۵ نفر از مشمولان دانش آموخته رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی که برگ آماده به خدمت آنان یک اردیبهشت ماه سال ۹۹ بود در روز جاری (۶فروردین) به خدمت مقدس سربازی عزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مشمولان بدون سپری کردن دوره آموزشی مقدماتی نظامی بدو خدمت در مراکز آموزشی، به مراکز بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح اعزام و به کارگیری می‌شوند، گفت: این اقدام در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب صورت پذیرفت که در جای خود بسیار ارزشمند و تاثیرگذار می‌باشد.

معاون وظیفه عمومی پلیس فارس با بیان اینکه در این موقعیت حساس، کشور ما امام زمانی است و فرمانده ما از نسل حسین‌بن‌علی(ع) است، خطاب به مشمولان عنوان داشت: شما امروز انقلاب کرده‌اید و در صف رزمندگان عاشورا هستید و با حضورتان به ندای “هل من ناصر ینصرونی علی زمان” پاسخ داده‌اید.

سرهنگ “دهقانیان” با بیان اینکه شما مشمولان باید با سعه صدر در جهت پیشگیری از این بیماری کرونا تلاش کنید، افزود: داشتن حس دلسوزی برای خدمت به مردم از وطایف ما است تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن این بیماری را شکست دهیم.

گفتنی است در حاشیه این اعزام توسط معاونت بهداد فرماندهی انتظامی استان تعداد ۲ دستگاه اتوبوس حامل مشمولان به صورت کامل ضدعفونی شد. 

دستگیری عامل فروش ماسک غیر بهداشتی در فضای مجازی

جانشین پلیس فتا استان از دستگیری فردی در شیراز خبر داد که در فضای مجازی اقدام به فروش ماسک‌های غیر بهداشتی می‌کرد.

سرهنگ “کیومرث نوروزی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به تجهیزات پزشکی، مجرمان با تبلیغ و فروش اقلام بهداشتی غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشت، منافع مالی زیادی کسب و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند.

سرهنگ “نوروزی” خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان با رصد شبانه‌روزی سایت‌های مختلف، شخصی که در فضای مجازی در شیراز اقدام به تبلیغ فروش اقلام دارویی و بهداشتی می‌کرد را شناسایی و در یک عملیات موفق پلیسی آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه متهم بیش از یک هزار عدد ماسک غیربهداشتی کشف کنند، افزود: شهروندان در صورت مواجعه با هرگونه فروش دارو و مواد بهداشتی غیر مجاز در فضای مجازی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

تقدیر ویژه از عملکرد ماموران دستگیرکننده سارقین سابقه دار در شیراز

طی مراسمی از ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز تقدیر شد

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس، در پی وقوع چند فقره سرقت‌ خودرو  و منزل در روزهای پایانی سال و آغازین سال نو در برخی از مناطق شهرشیراز، تیم ویژه ای از ماموران یگان امداد این شهرستان تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار آنان قرار گرفت.
گفتنی است با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، ۴ نفر از ماموران  موفق شدند تعدادی از سارقین را شناسایی و دستگیر کنند که در راستای تقدیر از تلاش ها و زحمات آنان طی مراسمی در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) از طرف سرهنگ “احمدرضا استوار”معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظام استان با اهداء کارت هدیه تقدیر شدند.

واکنش پلیس فارس به خبر منتشر شده در فضای مجازی/قتل کودک ۳ ساله توسط مادرش در فسا تازگی نداشته و مربوط به سال۹۶ است

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس گفت: قتل کودک ۳ ساله توسط مادرش در شهرستان فسا مربوط به سال ۹۶ بوده و انتشار دوباره این خبر در چند روز اخیر موضوعیت ندارد.

سرگرد”حمید افرامن” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: به دنبال انتشار خبر قتل کودک ۳ ساله توسط مادرش در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزودپس از بررسی مشخص گردید این خبر مربوط به سال ۹۶ در شهرستان فسا بوده و چنین حادثه ای در چند روز اخیر گزارش نشده و اتفاق نیفتاده است.

پلمپ ۲۰  واحد صنفی متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمد نیک بخت” با تأکید بر اینکه ارتقا امنیت اخلاقی در جامعه اصناف و پیشگیری از تخلفات صنفی در مجموعه فرماندهی انتظامی “پاسارگاد” با جدیت پیگیری و میزان پایبندی اصناف به قوانین ابلاغی به صورت مستمر رصد می شود.

وی افزود: در این طرح مأموران نظارت بر اماکن عمومی از تعداد ۷۰ واحد صنفی بازدید که طی ارزیابی های صورت گرفته تعداد ۲۰  واحد صنفی به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی مربوط به بیماری کرونا پلمپ و تعدادی نیز تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه با صنوف و افرادی که قوانین و مقررات اماکن عمومی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شستن پشم دام در رودخانه منجر به غرق شدگی شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از غرق شدن فردی در سد “خشت” شهرستان جهرم خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره غرق شدگی در سد “خشت” این شهرستان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” خاطر نشان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شخصی به هویت معلوم در حین شستن احشام داخل سد آبی، غرق و فوت کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، به شهروندان توصیه کرد حتی الامکان از نزدیک شدن و رفتن داخل سدها، رودخانه‌ها و محل عبور سیلاب خودداری کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=742

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.