• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

اخبار پلیس فارس – ۷ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 739
  • 08 فروردین 1399 - 9:53
اخبار پلیس فارس – ۷ فروردین ۹۹

انهدام باند سارقان با ۲۱ فقره سرقت قطعات خودرو در “فیروزآباد“ فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، اعضای باند ۲ نفره سارقان با ۲۱ فقره سرقت قطعات خودرو دستگیر شدند. سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان “فیروزآباد” هنگام گشت […]

انهدام باند سارقان با ۲۱ فقره سرقت قطعات خودرو در “فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، اعضای باند ۲ نفره سارقان با ۲۱ فقره سرقت قطعات خودرو دستگیر شدند.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان “فیروزآباد” هنگام گشت زنی ۲ سارق را هنگام سرقت از یک دستگاه خودرو مشاهده و آن ها را بلافاصله دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهمان برای تحقیقات فنی به پلیس آگاهی انتقال داده شدند، افزود: سارقان در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۱ فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان اقرار کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند، تصریح کرد: صحنه های سرقت بازسازی و تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده اند.*

سرقت در شیراز، کشف در مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی و دستگیری ۲ سارق در کمتر از ۵ ساعت خبر داد.

سرهنگ ” فرهام عسکری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه “درود زن” هنگام بررسی خودروهای عبوری در یک ایست و بازرسی مقطعی، به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند که بدون توجه به دستور ایست ماموران اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله به تعقیب خودرو پرداختند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیرکردند.

جانشین انتظامی مرودشت تصریح کرد: با استعلام های لازم مشخص شد وسیله نقلیه دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز می باشد که چند ساعت پیش توسط سارقان از شهر شیراز به سرقت رفته است.

سرهنگ عسکری در پایان با اشاره به این که متهمان جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال داده شدند، گفت: تلاش برای کشف سایر سرقت های احتمالی از این سارقان همچنان ادامه دارد.

کشف گوسفند قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۴۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد هاشم قسام” درتشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران یگان امداد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور قائمیه – نورآباد، به یک وانت نیسان مشکوک و به منظور بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این خودرو حامل ۴۰ راس گوسفند فاقد مجوز حمل به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

کاهش ۳۸ درصدی سرقت در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کاهش ۳۸ درصدی سرقت در نیمه نخست تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” محمد علی فرهادی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروز، سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۳۸ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی کشفیات سرقت در این ایام، گفت: با توجه به افزایش تعداد گشت های انتظامی در سطح شهرستان، میزان کشفیات سرقت در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش محسوسی داشته است.

سرهنگ فرهادی با اشاره به اینکه مردم شهرستان ارسنجان همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی دارند و در تمامی عرصه ها همراه و پشتیبان هستند، ادامه داد: تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار به کار خواهیم گرفت.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از اجرای طرح ارتقاءامنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده وجمع آوری معتادان پرخطر خبر داد.

سرهنگ “مرادصارمی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف توسعه احساس امنیت و با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی وعملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

وی ادامه داد:در این راستا ماموران موفق شدند ۲۰ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و ۲۰ کیلو و ۶۹۷ گرم انواع مواد مخدر و ۳۴۵ عدد انواع قرص غیرمجاز کشف کنند.

پلمپ ۵۱ واحد صنفی متخلف در سپیدان

جانشین انتظامی سپیدان از پلمپ ۵۱ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “علی شمس” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح  که طی ۷۲ ساعت گذشته انجام گرفت، ۵۱ واحد صنفی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

جانشین انتظامی سپیدان با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس باتوجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

هشدارهای پلیس برای پیگشیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون برای پیشگیری از سرقت منزل هشدار هایی به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: رعایت نکاتی ساده می تواند در کاهش سرقت منزل بسیار موثر واقع شود.

وی هشدارهایی به شرح زیر به شهروندان ارائه داد.

۱- درب پشت بام منزل خود را به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمایید.

۲- هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا ء نکرده ، بلکه درهای داخل ساختمان اعم از در پشت بام ، هال ،اتاق ها ،آشپزخانه ،حمام ، حیاط خلوت و… را قفل نمایید.

۳- در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل ، توپی قفل درهای ورودی را تعویض نمایید.

۴- به تردد افراد مشکوک و پارک خودروهای غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره خودرو افراد غریبه را به پلیس گزارش دهید.

۵-برای امنیت محل زندگی خود در شب ، از شبگردها و نگهبان محله مورد تایید پلیس استفاده کنید .

۶- روزانه درب های ورودی منزل خود را بررسی کنید که تراکت تبلیغاتی بین آنها باقی نماند،چرا که به منزله خالی بودن منزل است و فرصتی برای سارقان.

۷- پول و طلاجات خود را در معرض دید و دسترس قرار ندهید.

۸- از قرار دادن چهار پایه و نردبان در حیاط منزل مخصوصا در کنار دیوار خودداری کنید.

کاهش ۴ درصدی سرقت در مرودشت

جانشین انتظامی مرودشت از کاهش ۴ درصدی سرقت و افزایش ۱۴۳ درصدی کشف سرقت در نیمه نخست تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروز، سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴۳ درصدی کشفیات سرقت در این ایام، گفت: هدفمند کردن واحد های گشت پلیس های تخصصی، حضور پر رنگ ماموران به ویژه در مناطق جرم خیز، فعال نمودن گشت های شبانه، بکار گیری تمامی امکانات و توانمندی های پلیس، تلاش شبانه روزی کارکنان و مشارکت همگانی مردم در تولید امنیت را از جمله دلایل کاهش سرقت و افزایش کشفیات برشمرد. 

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی مردم با مأموران نیروی انتظامی از آنان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از فعالیت افراد متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=739

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.