• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
به مناسبت هفته دولت؛

پروژه های ارتباطی استان فارس با اعتبار ۲۴۹ میلیارد تومان افتتاح می شود

  • کد خبر : 7266
  • 06 شهریور 1399 - 13:25
پروژه های ارتباطی استان فارس با اعتبار ۲۴۹ میلیارد تومان افتتاح می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در راستای تامین و ارتقای زیرساخت های ارتباطی، 25 طرح ارتباطی در استان فارس به مناسبت هفته دولت آماده افتتاح شده است و ارزش این طرح ها بالغ بر 249 میلیارد تومان می باشد که با این وضعیت استان فارس رتبه چهارم در بین استان های کشور از لحاظ سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: پیشرفت حوزه ICT کشور در دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با گذشته نیست و توجه ویژه دولت به این بخش و  پیوند صنایع مختلف با حوزه فناوری اطلاعات موجب رشد و رونق تولید در سایر صنایع به واسطه ایجاد زیرساخت های لازم برای آنها شده است.
وی افزود:  در استان فارس نیز با اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز شاهد کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و نقاط روستایی استان هستیم و مردم در دورترین نقاط استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات دولت دسترسی دارند و این خدمات علاوه بر تحقق عدالت ارتباطی، زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم کرده است.
سهرابی گفت: به مناسبت هفته دولت ۲۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۴۹ میلیارد تومان در استان فارس آماده بهره برداری است که این طرح ها را در حوزه اپراتورهای تلفن همراه (اپراتور اول شامل نصب و راه اندازی ۲۳ سایت جدید و ارتقای ۱۴۲ سایت به  نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت، برای اپراتور دوم نصب و راه اندازی ۱۲ سایت جدید و ارتقای ۳۴۰ سایت به تکنولوژی نسل سه و چهار و برای اپراتور سوم نصب و راه اندازی سه سایت جدید)  در سطح استان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در حوزه خدمات شرکت مخابرات ایران، طرح ها در بخش های تلفن ثابت شامل توسعه شبکه فیبرنوری، مرکز تلفن کم ظرفیت و پرظرفیت و FTTB ، در بخش دیتا شامل FTTH و VDSLو در بخش ترانسمیشن شامل لاین و ماکس و CWDM  آماده بهره برداری شده است.
سهرابی طرح های شرکت ارتباطات زیرساخت در استان فارس را شامل توسعه و تکمیل زیرساخت برق به ظرفیت ۱۵۳۶۰ کیلو وات برای تامین برق طرح ها، افزایش ۲۵ درصد توسعه شبکه دیتای بین الملل و توسعه و تکمیل زیرساخت برق به ظرفیت ۱۴ کیلو وات عنوان کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین طرح های پژوهشگاه فضایی ایران در استان فارس را شامل طراحی و ساخت نمونه های باتری لیتیوم یون فضایی، بسته باتری با سیستم مدیریت ماهواره با الزامات کاملا فضایی، طراحی و ساخت سامانه هواپایه بهینه شده با قابلیت استخراج برخط تصاویر، طراحی و ساخت حسگر خورشیدی و بستر تست و صحه سنجی عنوان کرد.
گفتنی است پژوهشکده مکانیک در سال ۱۳۶۵ با هدف تأمین بخشی از نیازهای فنی و مهندسی مراکز صنعتی کشور و ارائه خدمات به این بخش‌ها در شیراز تأسیس شده است و سپس در سال ۱۳۹۰ به پژوهشگاه فضایی ایران که از زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد منتقل و در شیراز عهده دار انجام بخش‌هایی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مختلف است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7266

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.