• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

راه اندازی سامانه ثبت موارد سی تی اسکن مبتلایان به کروناویروس در شیراز

  • کد خبر : 719
  • 07 فروردین 1399 - 17:26
راه اندازی سامانه ثبت موارد سی تی اسکن مبتلایان به کروناویروس در شیراز
در نشست کارگروه علمی رادیولوژی کروناویروس که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اساتید رادیولوژی برگزار شد، سامانه ثبت سی تی اسکن مبتلایان به کروناویروس در دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت نقش اساتید رادیولوژی در بررسی سی تی اسکن بیماران و تشخیص ابتلا به کروناویروس، گفت: از روزهای آغازین ورود کرونا ویروس به استان، سیستم ارجاع تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا به کرونا توسعه یافت.

دکتر «مهرزاد لطفی» بیان کرد: توسعه سیستم ارجاع تصاویر رادیولوژی، باعث تسریع در فرآیند تشخیصی از سوی اساتید رادیولوژیست دانشگاه شد که این امر مهم در درمان زودهنگام بیماران مبتلا به کروناویروس تاثیر بسزایی دارد.

او در این نشست از راه اندازی سامانه ثبت سی تی اسکن مبتلایان به کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد و افزود: این سامانه که در سراسر استان فارس راه اندازی شد، تمامی موارد منفی یا مثبت بیماران به کروناویروس در آن ثبت می شود که قابلیت گزارش دهی دقیق نیز دارد.

دکتر لطفی یادآور شد: همچنین در این نشست الگوی پیشنهادی گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گزارش یکسان و سریع سی تی اسکن بیماران مشکوک به ابتلا کرونا ویروس، از سوی دکتر «سپیده سفیدبخت» مطرح و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم گرفته شد.

سی تی اسکن؛ ابزار اصلی در تشخیص کروناویروس

سرپرست اداره رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه پیشنهاد و ابتکار راه اندازی این سامانه از سوی رییس دانشگاه بوده است گفت: سی تی اسکن از حساسیت بیشتری برخوردار است و به عنوان ابزار اصلی تشخیص کروناویروس به شمار می رود.

دکتر «علیرضا شکیبافرد» افزود: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس، پس از انجام سی تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا ویروس، مشخصات کامل بیمار مبتلا و غیر مبتلا را در این سامانه ثبت می کنند که این امر مهم، موجب سهولت در جمع آوری، گزارش دهی و تخمین میزان شیوع این بیماری در استان می شود

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=719

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.