• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

توقف ماشین های خاکبرداری در قیروکارزین

  • کد خبر : 7177
  • 06 شهریور 1399 - 18:46
توقف ماشین های خاکبرداری در قیروکارزین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: به دنبال اعلام ممنوعیت هر گونه خاکبرداری و انتقال آن بدون مجوز لازم از جهاد کشاورزی، چهار دستگاه لودر متخلف در این شهرستان شناسایی و توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، مهدی همتی تصریح کرد: با افزایش گشت های شبانه و رصد اطلاعاتی در مناطق مختلف، خاکبرداری در منطقه مبارک آباد و باروس شناسایی و پس از توقف عملیات متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته وی؛ حسب قانون علاوه بر توقف فعالیت، باز سازی خاک و جبران خسارت، با حکم مراجع قضائی متخلفین به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده محکوم و ملزم به پرداخت خواهند شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به ابلاغ قانون حفاظت از خاک از خرداد ماه ۱۳۹۸جابجایی خاک از مبداء و خاک ریزی در مقصد تنها پس از صدور مجوز جهاد کشاورزی امکان پذیر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: صدور مجوز و موافقت جابجایی خاک صرفا در صورتی امکان پذیر است که نقل و انتقال خاک موجب تخریب یا کاهش حاصلخیزی آن در محل مبداء و مقصد نشود.
همتی افزود: موافقت نامه حمل و جابجایی پس از بازدید کارشناس جهاد کشاورزی از محل، تهیه نقشه و تنظیم صورتجلسه لازم در صورت تشخیص عدم تخریب خاک صادر می شود و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این رویه قانونی هستند.
او با تشریح ماده ۸ و ۹ قانون حفاظت از خاک ابراز کرد: این دو ماده قانونی جهاد کشاورزی را بر پایش کمی و کیفی خاک کشور با اولویت اراضی زراعی و باغی و حفظ و پایداری حاصلخیزی انواع خاک مکلف کرده است.
از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۵ مورد خاکبرداری های غیر مجاز در این شهرستان رصد شده است که مراحل قضائی آن در دست انجام است.
قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7177

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.