• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
استاندار فارس:

استان فارس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد/امور جاری نباید موجب فراموش کردن خانواده شهدا شود

  • کد خبر : 7168
  • 05 شهریور 1399 - 14:09
استان فارس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد/امور جاری نباید موجب فراموش کردن خانواده شهدا شود
رحيمي با اشاره به آمار شهداي استان فارس گفت: اين استان 14 هزار شهيد را تقديم انقلاب اسلامي کرد، امروز وظيفه ما گراميداشت دلاوري‌هاي آن شهيدان است و امور جاري نبايد سبب شود که خانواده شهيدان را فراموش کنيم.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، دکتر عنایت الله رحیمی، در نهمین آئین طرح ملی «سه شنبه های تکریم» استان فارس که  به منظور تجلیل از شهدای کارمند در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده بود، گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری برنامه سه شنبه های تکریم قدردانی می کنیم که محفل صمیمی را برای دیدار و تجلیل از خانواده های شهدا فراهم می کنند.


استاندار فارس با اشاره به این سخن از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «شهدا شمع محفل بشریت هستند»، خاطرنشان کرد: امروز توفیق نصیب شده تا از خانواده همکاران شهیدم در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تقدیر کنیم، امیدواریم که مشمول دعای خیر شهدا باشیم.


وی در ادامه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: تلاش دولت این است که به اهدافی که امام خمینی (ره) ترسیم فرمود، جامه عمل بپوشاند و آرمان های شهدایی را که در این مسیر حرکت کرده اند را پاس بدارد و محافظت کند.


استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه استان فارس با تقدیم  بیش از ۱۴ هزار شهید دفاع مقدس یکی از استانهایی است که از امام زمان خود تبعیت داشته است، تاکید کرد: این شهدا در راه حفظ ارزش ها و میهن اسلامی جانفشانی کرده اند و همه ما باید خود را مدیون تلاش این دلاوران دانیم که اگر تلاش آنها که جان خود را اهدا کردند نبود  امروز نمی توانستیم در آسایش و امنیت زندگی کنیم.


رحیمی افزود: خانواده های شهدا را تاج سرخود می دانیم و همیشه این کلام مدنظر ماست که نباید در روزمرگی و دغدغه های روزگار و زندگی خانواده شهدا را فراموش کنیم چراکه این عزیزان دچار مسائل و مشکلاتی هستند که باید رسیدگی شود.


وی با بیان اینکه دولت و رئیس جمهور تصمیم هایی برای کاهش مشکلات خانواده شهدا گرفته‌اند، اظهارکرد: تفاهم‌نامه ای در حال انعقاد است که بتوانیم در زمینه مشکل مسکن خانواده شهدا و ایثارگران گام هایی برداریم که در راستای تحقق این مهم مدیرکل بنیاد شهید نیز پیکیری های لازم را خواهد داشت.

همچنین در ادامه «صابر سهرابی» طی سخنانی اظهار کرد: این هفته هفتمین هفته از اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» است که با ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد کشور اجرا می شود و  سپاسگزارم که این ابتکار شکل گرفت تا بتوانیم هر سه شنبه از خانواده شهدا دل جویی کنیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در هفته دولت و بزرگداشت شهدای کارمند قرار داریم و امروز خدمت خانواده ۲ شهید هستیم که شهید امیرحمزه خبازی از خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهید سید معصوم موسوی از همکاران استانداری است.


خاطرنشان می شود، نهمین هفته از اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم امروز ۴ شهریور همزمان با هفته دولت و روز کارمند با تجلیل از خانواده شهیدان «سید معصوم موسوی» و «امیرحمزه خبازی» از شهیدان کارمند استان فارس در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اختصاص داشت. همچنین به صورت همزمان و در تهران از خانواده شهید «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز تجلیل به عمل آمد.


 در این برنامه « محمدمهدی احمدی» مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل حوزه وزارتی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و «مهدی انصاری» طی برقراری ارتباط زنده تصویری با حرم حضرت احمد بن موسی(ع) به سخنرانی پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7168

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.