• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر استان فارس؛

اولین جمعه ماه محرم، روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) است

  • کد خبر : 7158
  • 30 مرداد 1399 - 5:18
اولین جمعه ماه محرم، روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) است

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر استان فارس و رئیس هیئت خادمین عاشقان ثارالله شیراز گفت: اولین جمعه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر است و امسال هفدهمین سال برگزاری این مراسم در فارس است. شاهرخ صبوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۸ سال گذشته مقام اول کشور در برگزاری مراسم‌ […]

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر استان فارس و رئیس هیئت خادمین عاشقان ثارالله شیراز گفت: اولین جمعه محرم به عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر است و امسال هفدهمین سال برگزاری این مراسم در فارس است.

شاهرخ صبوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۸ سال گذشته مقام اول کشور در برگزاری مراسم‌ شیرخوارگان حسینی چه از نظر جمعیت و چه نقطه برگزاری را داشته ایم، گفت: سال گذشته این مراسم در۶۰۰ نقطه استان و ۶هزار‌و ۵۰۰ نقطه کشور برگزار شد و امسال با توجه به شیوع کرونا و اهمیت و حفظ سلامت مردم و تبعیت از دستورات ستاد ملی کرونا همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

او افزود: امسال این مراسم در ۷ هزار نقطه و ۴۵ کشور و ۶۵۰ نقطه در فارس به شیوه متفاوتی برگزار می شود.

صبوری همچنین گفت: این مراسم روز جمعه اول محرم بدون حضور مردم در شاهچراغ برگزار می شود و مردم و والدین شیرخوارگان می توانند از ۱۰ صبح از سیمای فارس شاهد مراسم روضه خوانی و عزاداری باشند و به رغم سال های گذشته که با شور بالا بود، امسال با شعار ” هرخانه یک حسینیه” برگزار می شود.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس و تنگناهای معیشت و فرمایش رهبری در راستای ادامه مواسات و همدلی مومنانه این پویش در مجمع استان طرح ریزی شد و بسته معیشتی در نظر گرفته شده است.

صبوری خاطر نشان کرد: شرکت مردم در این پویش به دو شیوه تهیه بسته معیشتی و کمک به نیازمندان و همچنین ارسال کمک های نقدی به دبیرخانه مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان فارس است.

به گفته صبوری تلاش هیئت خادمین عاشقان ثارالله(ع) در گندزدایی و ضدعفونی و تهیه بسته معیشتی ادامه دارد برای اولین بار در کشور شیرخوارگان استان فارس خیر و بانی خیر هستند و نیازمندی محرومان تامین می شود.

او تصریح کرد: تامین اعتبار همدلی و پویش دستان کوچک با کمک خیرین و نذرهای مردم انجام شد و همچنین با اعلام عمومی به مادران، نذورات جمع آوری و بسته تامین شد.

صبوری در ادامه نیز گفت: عزاداری امام حسین تعطیلی بردار نیست و می توان ارادت خود را به شیوه های مختلف نشان داد و پویش ” سربازان در گهواره” در کنار برنامه جهانی درنظر گرفته شده است.

صبوری افزود: پویش سربازان در گهواره در قالب عکس از شیر خوارگان که برای چندمین سال متوالی است برگزار می شود و سالهای گذشته افراد زیادی در همایش شرکت و فرزندان خود را به عنوان سربازان امام‌زمان ثبت نام می کردند که امسال نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد را به شماره ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ پیامک کنند و در باشگاه شیرخوارگان حسینی ثبت نام می شوند.

به گفته صبوری ” من به اسمم افتخار می کنم” پویش دیگری است که محتوای آن ارسال اسامی هم‌نام سربازان عاشورا است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7158

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.