• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس؛

رسانه‌ها فهم بیشتری از امر به معروف را به جامعه منتقل کنند

  • کد خبر : 7132
  • 04 شهریور 1399 - 20:38
رسانه‌ها فهم بیشتری از امر به معروف را به جامعه منتقل کنند
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با اشاره به اهمیت اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منكر به‌منظور استحكام پایه‌های جامعه اسلامی، از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، فهم بیشتری از این فرایض الهی را به جامعه منتقل كنند.

سرگرد پاسدار مصطفی اژدری، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از واجبات تأکید شده در قرآن کریم از سوی خداوند متعال است که به لحاظ اهمیتی می‌توان آن را جزو واجبات درجه اول واجبات الهی دانست.

وی افزود: اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان در قیام و سفر امام حسین(ع) به سوی کوفه به وضوح مشاهده کرد که ایشان هدف و نیت خودشان از این سفر را احیای دین جدشان حضرت رسول‌الله(ص) و همچنین احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند به این معنا که امام حسین(ع) جان با ارزش خود و پاره‌های تنشان را آگاهانه فدای این فریضه واجب الهی کردند تا بتوانند اهمیت این موضوع مهم و رسالت خود را به تمامی نسل‌ها منتقل کنند.

اژدری، نقش رسانه در احیای امر به معروف را یادآور شد و گفت: امروزه نقش رسانه به‌عنوان دستگاه انتقال‌دهنده مفاهیم و پیام‌ها به آحاد مردم و جامعه در زمینه بسط، ترویج و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه دین مبین اسلام به‌عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی دربردارنده فریضه‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر است که با رعایت آن فرد و جامعه می‌تواند در دنیا سلامت روح و جان و در آخرت سعادت ابدی خویش را تضمین کند.

وی بیان کرد: اگر دستگاه قوی رسانه‌ای در زمان حادثه عاشورا وجود نداشت یقیناً امروز اثری از آن اتفاق مهم و جاویدان برای الگوپذیری جامعه نمی‌توانست وجود داشته باشد لذا امروز رسانه به‌عنوان مهم‌ترین و کاربردی‌ترین دستگاه ارتباطی بین آحاد جامعه و تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی رسالت سنگین انتقال بخش عظیمی از مفاهیم مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با تأکید بر اینکه رسانه‌ها فهم بیشتر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه منتقل کنند، گفت: حلاوت شیرینی اجرای امر به معروف در صورت آگاهی‌بخشی از طریق دستگاه مهم و عظیم رسانه‌ای میسر می‌شود.

وی یادآور شد: به حمد الهی طی سال‌های اخیر قوانین بسیار خوبی از سوی دستگاه قانون‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر مصوب و ابلاغ شده است که مسؤلیت آگاهی‌بخشی نسبت به آن را در سطح جامعه قطعاً رسانه بر عهده دارد و همچنین دستگاه‌های نظارتی و مسؤل دولتی ضامن اجرای قوانین راه باید با عمل به آن تضمین کنند.

اژدری با بیان اینکه پرداختن به ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر امری ضروری است آحاد مردم با آن و شیوه‌های اجرای آن بیشتر  آشنا شوند، گفت:‌ سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تذکر دادن فردی که پوست شکلات خود را از خودرو به بیرون پرت می‌کند با زبان نرم و لحنی خوش می‌تواند بخشی از امر به معروف و نهی از منکر باشد؟ جواب سوال آری است، پس تصور از اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط می‌تواند تذکر دادن به حجاب، نماز خواندن و گرفتن روزه باشد، غلط است.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی رسانه‌های مکتوب و برخط کشور و به‌صورت ویژه استان فارس به لحاظ همکاری‌های بی شائبه‌شان در هفته امر به معروف و نهی از منکر، از آنان در خواست کرد پرداختن به ابعاد گوناگون امر به معروف و نهی از منکر را در حوزه آگاهی‌بخشی و ترویج آن در برنامه انتشار رسانه‌ای خود قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7132

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.