• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۲ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان استان فارس توزیع می‌‌شود

  • کد خبر : 7118
  • 03 شهریور 1399 - 15:40
۲ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان استان فارس توزیع می‌‌شود
مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در طرح "اطعام حسینی" تاکنون ۱۱۲ آشپزخانه برای طبخ حداقل ۲ میلیون پرس غذای گرم و توزیع بین نیازمندان استان فارس شروع به کار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمد بذرافشان، مدیر کل امداد فارس در مراسم آغاز به کار آشپزخانه‌ طرح اطعام حسینی در حرم شاهچراغ (ع) با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه همزمان با ماه محرم و صفر در قالب دو طرح “اطعام حسینی” و “احسان حسینی” آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۱۲ آشپزخانه در سراسر استان فارس در قالب طرح “اطعام حسینی” برای طبغ و توزیع حداقل ۲ میلیون پرس غذای گرم در ایام محرم و صفر شروع به کار کرده است.
بذرافشان با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک‌های مؤمنانه در ماه مبارک رمضان بیش از یک میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد، عنوان کرد: از همه هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم که در این طرح که مزین به نام “اطعام حسینی” مشارکت داشته باشند.
مدیر کل امداد فارس افزود: ۵۷ اداره کمیته امداد در سراسر استان و تعداد ۲۷۰ مرکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی مردم برای اجرای طرح های مذکور و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۷۰۹۳۷۶ برای دریافت کمک‌های نقدی به صورت پرداخت غیرحضوری در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این ۱۱۲ آشپزخانه به صورت ثابت فعالیت دارند و هیچ آشپزخانه موقت و سیاری در این طرح مشارکت ندارد، عنوان کرد: امکان افزایش تعداد آشپزخانه‌ها وجود دارد و تاکنون امامزاده‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج و سپاه اعلام آمادگی کردند که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اماکن تحت اختیار خود را به عنوان آشپزخانه طرح “اطعام حسینی” در اختیار کمیته امداد قرار دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه علاوه بر افراد تحت پوشش کمیته امداد، نیازمندانی که تحت پوشش نیستد و از بیماری کرونا آسیب دیدند نیز شامل این طرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: این ۲ میلیون پرس غذا حداقل بین ۶۰۰ هزار خانوار توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار پرس غذا در قالب این طرح بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: ارزش ریالی غذاهای توزیع شده ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.
بذرافشان با بیان اینکه در طرح “احسان حسینی” نیز با کمک خیران بسته‌های معیشتی و حمایتی بین نیازمندان توزیع می‌شود، اظهار داشت: تعداد پایگاه‌های توزیع بسته‌های “احسان حسینی” ۱۱۹ پایگاه است که تاکنون بیش از ۲۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۸۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی در این دو طرح جمع‌آوری شده است، افزود: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و ۷۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به صورت کالایی بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7118

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.