• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 7012
  • 30 مرداد 1399 - 20:52
اخبار پلیس فارس – ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹

۱۳۵ هکتار از اراضی ملی در “فسا” رفع تصرف شد جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف زمین خواری به ارزش ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۳ نفر در شهرستان “فسا” خبر داد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی شکایت نماینده […]

۱۳۵ هکتار از اراضی ملی در “فسا” رفع تصرف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف زمین خواری به ارزش ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۳ نفر در شهرستان “فسا” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۱۳۵ هکتار در یکی از روستا‌های شهرستان فسا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و  135 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سردار  “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست تا هرگونه اطلاع از تصرف اراضی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰گزارش کنند.

آمادگی پلیس برای پوشش مراسمات شب های محرم در پاسارگاد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از برگزاری جلسه هم اندیشی-توجیهی با هیئت‌های مذهبی و آمادگی پلیس برای پوشش مراسمات شب‌های محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” در  گردهمایی پرچمداران بصیرت دینی که با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان در اداره تبلیغات برگزار شد، گفت: تعامل و همکاری گسترده و تنگاتنگ مسئولان هیئت‌ها با پلیس، نقش تعیین کننده‌ای در تامین نظم و امنیت این مراسمات دارد که در این راستا توجه به هشدارهای انتظامی و رعایت مقررات رفت‌وآمد و نیز رعایت نکات لازم ترافیکی، از مهمترین خواسته های پلیس از مسئولان در طول برگزاری مراسمات مذهبی می‌باشد.

سرهنگ “نیکبخت” با تاکید بر مشارکت مردمی در باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم سوگواری حسینی، اظهار داشت: پلیس بحث نظم و امنیت مراسم عزاداری ویژه محرم را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است که این مهم در سال جاری با مشارکت خوب هیئت‌های عزاداری انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با اشاره به نقش بی بدیل مسئولان هیئت‌های مذهبی در برقراری مراسمات ماه محرم، گفت: امیدواریم با همراهی این عزیزان بتوانیم ضمن تامین نظم و امنیت مطلوب، پیام آوران واقعی حماسه کربلا و قیام عاشورا باشیم.

حادثه منجر به فوت درکارگاه بلوک زنی 

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از فوت فردی ۳۵ ساله حین کار با دستگاه بلوک زنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی”در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه در کارگاه بلوک زنی در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی ۳۵ ساله حین سرویس کردن دستگاه بلوک زنی، بنا به عللی نامعلوم به شدت از ناحیه سر با دستگاه برخورد و به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، گفت: شهروندانی که در این صنف مشغول فعالیت هستند لازم است نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

تقدیر نماینده منتخب مردم فیروزآباد از نیروی انتظامی

نماینده منتخب مردم شهرستان فیروزآباد با حضور در دفتر فرمانده انتظامی شهرستان، از حضور مقتدرانه، هوشمندانه، بی طرفانه و کاملا مستقل پلیس در راستای تامین امنیت جامعه قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “محمدمهدی فروردین” در این دیدار گفت: اقدامات موثر و مفید انتظامی این شهرستان موجبات رضایتمندی شهروندان را در برقراری نظم و امنیت و آرامش روانی و اجتماعی فراهم آورده و باعث شده تا مخلان، این شهرستان را محلی ناامن برای اقدامات مجرمانه خود بدانند.

نماینده منتخب مردم در شهرستان فیروزآباد از عملکرد فرمانده و کارکنان انتظامی به منظور تامین امنیت مطلوب و تلاش‌های شبانه روزی در تامین امنیت پایدار قدردانی کرد و گفت: بحمدالله یکی از بزرگترین امتیازات این شهرستان وجود فرمانده و کارکنان انتظامی پاک دست و سربازان واقعی فرمانده کل قوا (مدظله العالی) می‌باشد.

کشف ۲۸ کیلو تریاک درلاستیک‌های موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: در بازرسی از دو دستگاه موتورسیکلت، ۲۸ کیلو تریاک که به صورت بسیار حرفه‌ای در لاستیک‌ها جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی، از فعالیت قاچاقچیان با دو دستگاه موتورسیکلت در محور مواصلاتی بندرعباس-لارستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه ماموران سریعا به محور مورد نظر اعزام و موفق شدند هر دو دستگاه موتورسیکلت را شناسایی و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کنند، گفت: در بازرسی از لاستیک‌های وسایل نقلیه، ۲۸ کیلو تریاک که به صورت بسیار حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شگرد قاچاقچیان از چشم تیزبین پلیس پنهان نمی‌شود و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف ۹۷ کیلو تریاک در منزل

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان، ۹۳ کیلو تریاک کشف و یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کازرون با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “زراعتیان” افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۹۳ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سودا گران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف پراید و کشف ۷۰ کیلو حشیش

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۷۰ کیلو حشیش در بازرسی از سواری پراید در محور شیراز-سپیدان خبر داد.

سرهنگ “عبدالله خسروانی” در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی از جابه‌جایی یک محموله حشیش در محور شیراز-سپیدان توسط یک دستگاه سواری پراید مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محور مورد نظر اعزام و ضمن برپایی تور ایست و بازرسی، موفق شدند یک سواری پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و توقیف کنند.

سرهنگ “خسروانی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۷۰ کیلو حشیش کشف و راننده و سرنشین دستگیر شدند، گفت: یک سواری ۲۰۶ با ۲ سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: هر ۴ نفر متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند.

واژگونی پژو  با  یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: بر اثر واژگونی پژو ۲۰۶ در محور روستایی “کوشک” شهرستان کازرون، راننده فوت و ۲ سرنشین آن مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی “کوشک” شهرستان کازرون به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری ۲۰۶ با ۲ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده فوت و ۲ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سرهنگ “دهقانی” اظهار کرد: کارشناسان ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

عدم توجه به جلو راننده پراید، حادثه آفرید

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: بر اثر برخورد پراید با یک کامیون در محور مواصلاتی شهرستان “جهرم”، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، مأموران پلیس راه از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور مواصلاتی شهرستان “جهرم” مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک کامیون با یک پراید با ۳ سرنشین برخورد که منجر به فوت راننده و مجروحیت ۲ سرنشین دیگر شده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه کارشناس علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده پراید اعلام کرد، به رانندگان عزیز توصیه کرد که پلیس با رفتار‌های پر خطر و تخلفات رانندگی که باعث به خطر افتادن جان سایر رانندگان می شود برخورد شدید و قانونی می کند.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج رستمی” در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این شهرستان ضمن برقراری تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی و گشت های محسوس و نامحسوس، طی چند عملیات جداگانه و با دستور قضائی، ۳ دستگاه خودرو، ۲ واحد صنفی و یک منزل را مورد بازرسی قرار دادند.

سرهنگ “رستمی” افزود: در بازرسی انجام شده، ۳۰۰ هزار نخ سیگار، یک هزار لیتر فراورده‌های سوختی، ۴۲ حلقه لاستیک و ۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۶ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7012

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.