• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران ؛

هدف گذاری برای هوشمندسازی فرودگاه ها با اجرای سه سرفصل اصلی/ کاهش ۶۹ میلیون دلاری درآمد خدمات هوانوردی ایران به دلیل بحران کرونا

  • کد خبر : 6993
  • 29 مرداد 1399 - 15:55
هدف گذاری برای هوشمندسازی فرودگاه ها با اجرای سه سرفصل اصلی/ کاهش ۶۹ میلیون دلاری درآمد خدمات هوانوردی ایران به دلیل بحران کرونا
مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در مراسم معارفه مديرکل جديد فرودگاه هاي فارس و تکريم مديرکل سابق از برنامه ريزي شرکت براي هوشمندسازي فرودگاه ها براي به حداقل رساندن ارتباط فيزيکي در سه سرفصل شامل اقدمات بهداشتي و ارايه تسهيلات، ارايه خدمات با کمترين تماس فيزيکي و فاصله گذاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در مراسم تکریم رضا بدیعی فرد، مدیرکل سابق فرودگاه های استان فارس و معرفی غلامرضا کریم آقائی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های استان که امروز (۲۸ مرداد) برگزار شد، عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا که اواخر سال گذشته رخ داد دنیا تحت تاثیر قرار گرفت و می توان گفت طی ۵۰ سال گذشته از میان هشت بحران جهانی صنعت هوایی بحران کرونا بیشترین تاثیر منفی را وارد کرده است. 
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی عملیات هوانوردی دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: بر اساس گزارش مراجع بین المللی شیوع ویروس کرونا کاهش ۵۰ درصدی تعداد مسافران و کاهش ۶۰ درصدی درآمدهای فرودگاهی را به همراه داشته است. 
وی با اشاره به زیان ۶٫۲ میلیارد دلاری وارد شده بر درآمد هوانوردی دنیا در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰، عنوان کرد: سهم ایران از این زیان ۶۹ میلیون دلار است و با پیش بینی مراجع بین المللی امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی درآمد هوانوردی دنیا خواهیم بود و تا پایان سال ۲۰۲۴ می توان امیدوار بود که به درآمد پایان سال ۲۰۱۹ برسیم. به عبارت دیگر پنج سال طول می کشد که صنعت هوایی دنیا در حوزه عملیات فرودگاهی و مسایل مالی به پایان سال ۲۰۱۹ برسد.
امیرمکری افزود: ACI تجربه سفر سلامت از طریق مسافرت با کمترین تماس یا بدون تماس را برای جلب اعتماد مسافران شعار خود کرده و در کشور ما نیز خوشبختانه با وجود فشارهای مسئولان و نمایندگان استانی و کاهش پرواز و مسافر هیچ فرودگاهی غیر عملیاتی و تعطیل نشد. مسوولان کشور تشخیص دادند که مسافرت های هوایی یکی از مسیرهای امن برای جابه جایی در زمان شیوع ویروس کروناست و ما نیز این اصل را در دستور کار قرار دادیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه سه سرفصل شامل اقدمات بهداشتی و ارایه تسهیلات، ارایه خدمات بدون تماس یا با کمترین تماس و نیز فاصله گذاری فیزیکی در قالب برنامه هوشمندسازی فرودگاه ها عملیاتی می شود، گفت: برای به نتیجه رساندن این سرفصل ها و تحقق برنامه هوشمندسازی به همکاری تمام دست اندرکاران فرودگاهی، نهادهای نظامی و انتظامی، شرکت های هواپیمایی و شرکت های خدمت رسان نیاز داریم. هدف از هوشمندسازی فرودگاه ها به حداقل رساندن ارتباط فیزیکی با مسافران است.
وی همچنین بر ضرورت افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از پروازهای عبوری تاکید کرد و افزود: در شرایط کرونا تعداد پروازهای عبوری بسیار کاهش یافت و از ۸۰۰ به ۱۳۰ پرواز روزانه رسید که برای رساندن این تعداد به ۵۰۰ پرواز هدفگذاری شده است. برای تحقق این امر باید مشوق های مالی ایجاد کنیم. فضای ما گران ولی کوتاه است که امیدواریم با دریافت مجوز از هیات وزیران به زودی بتوانیم بسته تشویقی را در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار دهیم تا فضای ایران را انتخاب کنند.
امیرمکری با اشاره به اینکه فارس، چهارمین استان کشور از نظر وسعت و جمعیت است و سهم ۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده، گفت: این استان دارای زیرساخت های مطلوب و پتانسیل بالایی در حوزه های مختلف است و شبکه فرودگاهی فارس می تواند دارای نقشی موثر در رونق اقتصادی، توسعه گردشگری و توسعه پایدار استان باشد.
وی با بیان اینکه فرودگاه شیراز از کامل ترین فرودگاه های کشور از نظر تجهیزات ناوبری، ترمینال ها وعوامل پرروازی است، افزود: فرودگاه های استان فارس دارای بالاترین فرکانس پروازی به کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس هستند و می توانند هاب فرودگاهی جنوب کشور در برقراری ارتباط استانی و بااستان های همجوار باشند.
امیرمکری از رضا بدیعی فرد، مدیرکل سابق فرودگاه های فارس به عنوان فردی تلاشگر، زحمتکش و بی حاشیه یاد کرد و در طول خدمت پنج ساله اقدامات مفیدی انجام داده است.
وی گفت: تکمیل ترمینال خارجی و نصب رادار سایت تنگریز از پروژه های مهم استان فارس است. همچنین تا پایان امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از فرودگاه جهرم خواهیم بود.
امیرمکری همچنین از کریم آقائی به عنوان فردی متخصص و بااخلاق، مجرب، آرام، اهل تعامل و پرتلاش یاد کرد و از وی خواست با همکاری مقامات استانی و ارگان های مرتبط برای انجام صحیح وظایف تعیین شده تلاش کند.
وی همچنین بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان خوش فکر و با انگیزه و نیز بهره گیری از تجربه پیشکسوتان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6993

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.