• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
رئیس ستاد بحران قیروکارزین:

حریق مراتع جنوب قیروکارزین مهار شد

  • کد خبر : 6948
  • 29 مرداد 1399 - 20:58
حریق مراتع جنوب قیروکارزین مهار شد
فرماندار شهرستان قیروکارزین از مهار کامل حریق در مراتع جنوبی این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات پایش و ارزیابی مراتع مورد هجوم آتش آغاز و در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، علی محمد کریمی تصریح کرد: آتش سوزی که از عصر شنبه بیست و پنجم مرداد ماه آغاز شده بود با همکاری مجموعه بزرگی از نیرو های امدادی ساعت ۳ بامداد امروز سه شنبه به طور کامل مهار شد.
رئیس ستاد بحران شهرستان قیروکارزین با اذعان به وسعت آتش سوزی اظهار کرد: این حادثه با انسجام و همدلی اعضای ستاد بحران شهرستان، بخشداران، نیرو های منابع طبیعی شهرستان های قیروکارزین ، سپیدان، لارستان، فیروزآباد و خنج مدیریت شد.
این مقام مسئول با تاکید بر نقش تاثیر گذار اداره کل مدیریت بحران استانداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان فارس در تسریع و تسهیل مهار آتش سوزی ابراز کرد: با هماهنگی نهاد های ذی ربط یک فروند بالگرد هلال احمر جمهوری اسلامی در مهار آتش کمک های شایانی انجام داده اند.
به گفته وی؛ بالگرد اعزامی به منطقه در ۶ سورتی پرواز دشوار نیرو های امدادی و لوازم پشتیبانی را از شهر افزر به ارتفاعات جنوبی شهرستان هلی برد کرده است که این اقدام و مشارکت باعث شد نیرو های حاضر در ارتفاعات زمان کافی برای کنترل آتش در دست داشته باشند.
نمایند عالی دولت در شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه وزش باد، صعب العبور بودن ارتفاعات، گرمای بالای ۴۷ درجه سانتیگراد هوا و کمبود امکانات باعث طولانی شدن عملیات اطفاء حریق شده بود، اعلام کرد: گروه های مردم نهاد و دوستدار طبیعت از شهرستان های استهبان و کوار نیز در مهار آتش مشارکت فعال داشته اند که حضور آنان در منطقه مراتب تقدیر دارد.
وسعت هزار هکتاری برای مراتع سوخته در قیروکارزین
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین نیز در یک گفتگوی تلفنی بیان کرد: وسعت مراتعی که طعمه حریق شده است هزار هکتار برآورد می شود که قطعا پس از ارزیابی های فنی و دقیق تر بعدی میزان خسارت ها اعلام می شود.
یعقوب نظریان مادوانی که به همراه گروه کوهنوردان خبره از شهرستان لارستان در حال پایش مناطق مورد اشاره بود، تاکید کرد: این مراتع به لحاظ پوشش گیاهی از علوفه های نباتی غنی بوده و به صورت پراکند درختان کنار، بنه و بادام کوهی در آن وجود داشته است.
وی نیز ضمن تشکر از تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان و نیروهای سهیم در اطفاء حریق و مسئولین مستقر در مرکز استان به لحاظ انجام هماهنگی ها و پشتیبانی های لازم ابراز کرد: مشارکت قریب به ۲۰۰ نفر از نیرو های مختلف از ابتدای شروع بحران منجر به ختم عملیات و مهار آتش شد.
قیروکارزین با وسعتی قریب به ۳۳۲۰ کیلومتر مربع و نزدیک به ۷۲ هزار نفر جمعیت شهری، روستایی و عشایری در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6948

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.