• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
2
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد؛

جدیت در شفاف‌سازی و ایجاد شفافیت / راهبرد وحدت، همکاری و هم‌راستایی در اداره شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 68879
  • 03 مرداد 1402 - 12:02
جدیت در شفاف‌سازی و ایجاد شفافیت / راهبرد وحدت، همکاری و هم‌راستایی در اداره شورای اسلامی شهر شیراز
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف‌سازی واقعی هستم، گفت: در سایت شورا پنجره شهروندی وجود دارد که بخشی از آن به ثبت شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده‌شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهدی طاهری در این نشست به تشریح گزارش عملکرد سال دوم شورای ششم شهر شیراز پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تلاش بی‌وقفه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طی دو سال گذشته، می‌توان امیدوار بود که شاهد نتایج بسیار خوبی تا پایان سال جاری باشیم.

او ادامه داد: آنچه طی یک سال گذشته در شهرداری شیراز گذشته است با توجه به عملکرد شهردار، مدیران و کارکنان آن قابل‌تقدیر است.

تشریح مصوبات ابلاغی شورای اسلامی شهر 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح مصوبات ابلاغی شورا پرداخت و اضافه کرد: از مجموع ۳۵۷ مصوبه شورا ۸۵ درصد مورد تأیید فرمانداری بوده است و تنها ۱۳ درصد مورد تأیید نبوده و ۲ درصد در مراحل حل اختلاف است.

طاهری با بیان اینکه مقایسه میان مصوبات سال دوم دوره ششم، نشان از افزایش تعداد مصوبات در این دوره دارد، تأکید کرد: طی دو سال اول، ۷۸ درصد کل مصوبات وارد مرحله اجراشده است. درصد مصوبات به تفکیک حوزه‌های شهرداری ابتدا در حوزه معاونت مالی و اقتصادی و سپس به ترتیب حمل‌ونقل ترافیک، فنی و عمرانی، سرمایه‌گذاری، محیط‌زیست، شهرسازی و معماری است و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در رتبه پایانی و سهم ۲۷ درصدی داشته است.

اقدامات شاخص سال دوم شورای ششم

این مقام ارشد پارلمان شهری شیراز با اشاره به اقدامات شاخص سال دوم شورای ششم گفت: برنامه عملیاتی ۱۴۰۴، تحقق بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ثبت مطالبات شناسایی‌شده شهرداری از سایر دستگاه‌های اجرایی دولت بالغ‌بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان، اجرای فازهای  ۱ و ۲ مترو، راه‌اندازی سایت ۳۰۰ هکتاری ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، تسهیل صدور پروانه ساختمانی و مصوبه‌ای درباره چاپ کتاب دانشنامه چندزبانه شیراز از اقدامات شاخص مورد تأکید شورای ششم در سال دوم است.

بیشتر سکوت می‌کنم تا حواشی کمتر شود

طاهری در ادامه نشست خبری با بیان اینکه بیشتر سکوت می‌کنم تا حواشی کمتر شود، گفت: قبول دارم که اتمسفر حاشیه در شورا وجود دارد، اما اگر بخواهم صحبت کنم، به حاشیه‌سازی‌های بیشتر دامن زده‌ام و اگر سکوت کنم، متهم به پاسخگو نبودن می‌شوم اما همه‌ تلاش ما بر شفافیت شوراست.

جدیت در شفاف‌سازی و ایجاد شفافیت

او همچنین با بیان اینکه با جدیت به دنبال شفاف‌سازی واقعی هستم، گفت: در سایت شورا پنجره شهروندی وجود دارد که بخشی از آن به ثبت شکایات و انتقادات مردمی اختصاص داده‌شده است و متأسفانه شاهد ورودی اطلاعات نیستیم، زیرابه نظر می‌رسد مردم به ما بی‌اعتماد هستند که مشکلاتشان را مطرح نمی‌کنند درحالی‌که بشدت مشتاق ورود اطلاعات مردمی در حوزه مسائل و مشکلات شهر و شهروندان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در واکنش به اتفاقات اخیر و برگزار نشدن جلسات به دلیل به اکثریت نرسیدن اعضای حاضر و ایجاد شایبه آبستراکسیون، گفت: من رسانه‌ای را تهدید نکرده‌ام و اگر چنین برداشتی از عرایضم شده عذرخواهی می‌کنم، اگرچه برخی اعضا محترم شورا معتقدند رئیس باید به طرح شکایت از برخی رسانه‌ها یا افرادی که توهین‌ها و اهانت‌هایی علیه اعضا طرح می‌کنند، بپردازد، اما تاکنون نه شکایتی ثبت و نه قصدی برای شکایت از رسانه‌ای وجود دارد.

او ادامه داد: کمیته شفافیت با عضویت تمام اعضای شورا به تصویب رسیده، اما راه‌اندازی کمیته نیازمند ابزار‌های قانونی ازجمله آیین‌نامه صیانت از گزارشگران فساد است، لذا علی‌رغم آنکه این ابزار‌ها دو بار در کمیسیون تلفیق بررسی‌شده، اما به دلیل عدم تأمین نظر اعضا هنوز به تصویب نرسیده است، بنابراین کمیته شفافیت علی‌رغم موجودیت، هنوز جلسه‌ای نداشته است‌.

طاهری در خصوص اینکه چرا گزارشی از اختلافات و حاشیه‌های شورا به‌صورت شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد، عنوان کرد: تمام رویکرد‌های همه اعضا در راستای دور شدن از حاشیه‌ها و حضور در میدان کار است و راهبرد بنده در شورا بر مبنای وحدت، همکاری و هم‌راستایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: البته اختلاف در شکل اختلاف‌سلیقه است که چیز بدی نیست، چراکه در میدان عمل، صفر مطلق بودن اختلافات، عملاً غیرممکن است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68879

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.