• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس؛

هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در نقش آفرینی تاریخی اصناف

  • کد خبر : 6735
  • 24 مرداد 1399 - 18:10
هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در نقش آفرینی تاریخی اصناف
رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: کسبه، تجار و فعالان اقتصادی در طول هشت ساله دفاع مقدس همت و بزرگواری خود را در دو جبهه بخشش جان و مال به حقیقت کلمه نشان دادند، که تقدیم بیش از یازده هزار شهید اصناف خود گواه این ادعاست.

همایش چهلمین سالگرد دفاع مقدس با محوریت نقش  اصناف در دوران ۸ سال دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اصناف شیراز همراه با تجلیل از ۴۰ خانواده شهدا، ایثارگران و نقش آفرینان اصناف شیراز روز پنجشنبه با حضور جانشین سپاه فجر استان جمعی دیگر از مسئولین سپاه و بسیج، ریاست اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی فارس، مسئولین سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر، معاونت سارمان صنعت، معدن و تجارت استان، هیئت رییسه اتاق اصناف مرکز استان فارس، خانواده معرز شهداء و ایثارگران اصناف، رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز برگزار شد.

اصناف در شرایط سخت حامی مردم هستند

سید محمود هاشمی، کسبه و بازاریان را حامی مردم در شرایط سخت معرفی کرد و گفت: این قشر اثرگذار با روحیه انقلابی چالش های پیچیده را مدیریت کردند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در همایش چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در مرکز همایش های بین المللی اتاق اصناف مرکز استان فارس برگزار شد، درخصوص نقش اصناف در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز یادآور هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی ملت غیور ایران در مقابل تهاجم دشمنان انقلاب است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: ملت ایران بالاخص اصناف در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل ایستادند و با نابودی دشمنان به جهانیان نشان دادند که کشور و وطنمان با خون شهدا آبیاری شده است.

اصناف و بازاریان چهره‌های بی ادعای تاریخ ایران

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس خاطر نشان کرد : در تاریخ ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اصناف و بازاریان چهره های بی ادعا و موثری بودند که با کمک های مالی و معنوی موجباتی را رقم زدند که در بعد خارجی و داخلی به کشور خدمت کنند و نقش آنان پیش از آغاز دوران دفاع مقدس در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نمایان است.

ولایت پذیری و اخلاق مداری عامل موفقیت اصناف

وی موفقیت این قشر را ولایت پذیری و اخلاق مداری دانست که همواره پیش راه آنها قرار دارد.
هاشمی اصناف را پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند «نخستین لبیک گویان به ندای امام در نهضت اسلامی بازاریان متدین بودند.»

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس تصریح کرد : کسبه، تجار و فعالان اقتصادی در طول هشت ساله دفاع مقدس همت و بزرگواری خود را در دو جبهه بخشش جان و مال به حقیقت کلمه نشان دادند، که تقدیم بیش از یازده هزار شهید اصناف خود گواه این ادعاست.

هاشمی تصریح کرد: اصناف جدا از بخشش جانشان، در حوزه تهیه و ارسال کاروان های تدارکات، پشتیبانی فنی و سازندگی از جبهه های حق علیه باطل نیز بسیار پر رنگ ظاهر شده و خوش درخشیدند.
وی هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در نقش آفرینی تاریخی اصناف کشور دانست.
رییس اتاق اصناف شیراز خاطرنشان کرد که از تجربیات دوران دفاع مقدس می توان در راستای رفع مشکلات فعلی کشور استفاده کرد چرا که دستاوردهای این دوران طلایی همواره چراغ راه ملت خواهد بود.
هاشمی در ادامه اصناف را قشری صبور خواند و گفت: در حالی که سال ۹۸ سالی بسیار سخت و پر از بحران‌های اقتصادی برای اصناف بود این قشر زحمت کش در آخر سال هم با شیوع بیماری کرونا مواجه شدند که حقیقتاً با صبوری با مردم همراه شدند و با تعطیلی صنف خود کمک بزرگی به سلامت جامعه و کنترل شیوع بیماری کرونا کردند.
وی رقم ضرر و زیان اصناف در دوره دو تا سه ماهه اول شیوع کرونا را، بدون حسابرسی دقیق بالغ بر ٢۴٠٠ میلیارد تومان عنوان کرد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با همبستگی و استفاده از تجربیات گرانسنگ دفاع مقدس از دوران بحرانی و کسالت بار کنونی رهایی یابیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6735

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.