• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

شیراز آماده میزبانی جام حذفی است / دستور فوری پیگیری حقوقی توهین به خبرنگار

  • کد خبر : 6672
  • 23 مرداد 1399 - 21:17
شیراز آماده میزبانی جام حذفی است / دستور فوری پیگیری حقوقی توهین به خبرنگار
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ،گفت: درحال پیگیری برای رفع ایرادات جزئی ورزشگاه پارس شیراز هستیم و این ورزشگاه آماده میزبانی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی کشور است.

عباس حاجی‌زاده با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تغییر میزبانی جام حذفی، گفت: میزبانی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را یک فرصت برای ورزش فارس می‌دانم و تلاش خود را برای بازگرداندن میزبانی این رقابت‌ها، انجام خواهم داد و به همراهی رسانه‌ها نیز امیدوار هستم.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته ۸۱ مورد از مشکلات جزئی ورزشگاه پارس توسط پیمانکار، استحصال و اعلام شده است، تاکید کرد: چمن ورزشگاه پارس مشکلاتی بسیار جزئی دارد که نمی تواند عاملی موثر بر گرفتن میزبانی رقابت‌های جام حذفی از شیراز تلقی شود.

حاجی‌زاده که جزو داوران فوتبال کشور هست، لزوم طرح موضوع جابه جایی محل میزبانی رقابت‌های جام حذفی به عنوان یک مطالبه توسط رسانه‌های استان فارس را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به حتم در شرایط کنونی، شیراز دارای بهترین شرایط و امکانات برای میزبانی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور به شمار می رود که قرار است روزهای چهارم و پنجم شهریورماه برگزار شود.

دستور فوری پیگیری حقوقی توهین به خبرنگار

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در واکنش به اظهارات خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه مسئول یکی از باشگاه‌های فوتبال در شیراز او را مورد توهین و تهدید قرار داده است، گفت: به هیچ عنوان برخورد قهری با رسانه و توهین به خبرنگار را بر نمی‌تابم و دستور پیگیری حقوقی این موضوع را خواهم داد.

حاجی‌زاده ضمن دلجویی از خبرنگار ایرنا، با تاکید براینکه تهیه خبر، گزارش، تحلیل، تفسیر و نقد، حق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه ورزش به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد که اگر مطالبه‌گری به حق رسانه و خبرنگاران نباشد، توسعه در هیچ زمینه‌ای محقق نخواهد شد.

به گزارش آریا، روز گذشته و به دنبال انتشار خبری از سوی ایرنا در خصوص وضعیت فوتبال فارس، خبرنگار باسابقه ورزشی این رسانه از طریق پیامک و فضای مجازی و از سوی مسئول سابق یکی از باشگاه‌های فوتبال فعال در فارس، مورد تهدید و شدیدترین اهانت‌ها قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به اقدامات اجرایی شده طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال و با توجه به شیوع کروناویروس، شاهد کاهش فعالیت‌های ورزشی و افت شدید در این حوزه بودیم.

افت شدید آمار در بیمه ورزشی ناشی از کاهش فعالیت های ورزشی است

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲۴ هزار ورزشکار در فارس تحت پوشش بیمه ورزشی قرار داشتند، این رقم را امسال ۱۷ هزار و ۳۰۶ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: افت شدید این آمار نشان از کاهش فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف است.

او با بیان اینکه در شرایط کنونی و طی ماه‌های گذشته، مباحث فرهنگی به شکل پررنگ‌تری با استفاده از ظرفیت‌های مجازی، دنبال شده است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، وبینارها، کارگاه‌های مختلف و …. در دستور کار قرار داشته و محقق شده است.

حاجی‌زاده همچنین از ابلاغ اعتبار وعده داده شده توسط دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهوری برای تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه ورزشی تا دهه فجر امسال آماده افتتاح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه پروژه‌های متعددی طی ماه‌های گذشته از امسال در حوزه‌های ورزش و جوانان افتتاح شده است، گفت: اگر تخصیص اعتبارات عملیاتی شود، تا پایان سال بین ۳۰ تا ۴۰ پروژه دیگر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

پیگیری مشکلات باشگاه‌داران

حاجی‌زاده با یادآوری اینکه باشگاه‌های ورزشی به ۲ بخش خصوصی و دولتی واگذار شده به بخش خصوصی تقسیم می‌شود، گفت: در مورد اماکن دولتی که بهره‌برداری از آنها در اختیار بخش خصوصی است، ۲ راهکار را اجرایی کرده‌ایم، یکی تمدید قرارداد به تعداد روزهای از دست رفته به دلیل شیوع کرونا و دیگری اعمال تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه اجاره مکان و پایان قرارداده بوده است؛ البته اکثر افراد طرف قرارداد، راهکار اول را دنبال کرده‌اند.

او همچنین گفت: باشگاه‌های خصوصی هم به ۲ بخش تقسیم می‌شود، یکی آن دسته از باشگاه‌هایی که بیمه است و گروه دوم باشگاه‌های فاقد بیمه؛ در مورد اول که شامل ۳۵ باشگاه می‌شود، افراد برای دریافت تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی به بانک معرفی شده‌اند و در مورد دوم نیز که شامل ۲۳۲ باشگاه می‌شود، به ازای هر نفر از افراد فعال، ۶ تا ۸ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است.

تدوین سند راهبردی ورزش

حاجی زاده یکی از اولویت‌ها را تدوین سند راهبردی با رویکرد آمایش سرزمینی دانست و ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه سند یاد شده طی یک ماه آینده رونمایی شود، گفت: اعتقاد دارم که همه رشته‌های ورزشی الزاما نباید در همه شهرستان‌ها فعال باشد؛ بلکه باید متناسب با استعداد پایش شده، رشته‌های خاصی در شهرستان‌ها ایجاد و به شکل کامل حمایت شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6672

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.