• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 6661
  • 22 مرداد 1399 - 16:34
اخبار پلیس فارس – ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹

توقیف وانت پیکان و کشف ۲۰۳ کیلو تریاک فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز،  203 کیلو تریاک در بازرسی از یک وانت پیکان کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: شب گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز حین گشت زنی […]

توقیف وانت پیکان و کشف ۲۰۳ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز،  203 کیلو تریاک در بازرسی از یک وانت پیکان کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: شب گذشته مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک خودرو وانت پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف کنند، گفت: در بازرسی از آن، ۲۰۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه توسط پلیس فارس

مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه فرماندهی انتظامی استان با حضور سرهنگ “یوسف ملک زاده” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که به همت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان و در ستاد انتظامی برگزار شد، جانشین انتظامی استان فارس طی سخنانی گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )، مجموعه فرماندهی انتظامی استان فارس در قالب پویش همدلی مومنانه نسبت به جمع آوری کمک های نقدی کارکنان اقدام کردند.

سرهنگ “یوسف ملک زاده” گفت: این اقدام در جهت گسترش فرهنگ ایثار، انفاق و خدمت رسانی به اقشار ضعیف انجام و در مرحله اول این طرح، تعداد یک هزار و ۵۰ بسته به ارزش ۳۱۵ میلیون تومان بین نیازمندان، معسرین و اقشار ضعیف توزیع گردید.

وی افزود: مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه نیز با تهیه تعداد ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیون تومان انجام و مقرر شد در بین نیازمندان، معسرین و اقشار ضعیف جامعه توزیع شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: در مجموع با برگزاری دو مرحله رزمایش همدلی مومنانه توسط پلیس فارس، تعداد یک هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۷۵ میلیون تومان تهیه و در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار داده شده است.

سرهنگ ملک زاده در پایان از مشارکت و همراهی کارکنان انتظامی استان فارس در این امر خداپسندانه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

دیدار رئیس پلیس شهرستان کازرون با مسئولین قضا

فرمانده انتظامی”کازرون”به همراه هیئت همراه با دادستان و ریاست دادگستری این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار از توجه مسئولین قضائی به مجموعه انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

این مقام انتظامی اخلاق خوب و تکریم ارباب رجوع را دو مقوله مهم در راس کار نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: تعامل بین این دو مجموعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و وقوع جرایم می شود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین “مصطفی انصاری‌فرد” ریاست دادگستری و “حسین دهقان” دادستان این شهرستان ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان، بر لزوم همکاری و تعامل هر چه بیشتر بین دستگاه قضا و ناجا تاکید و مطالبی را در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم بیان کردند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”فراشبند”

فرمانده انتظامی “فراشبند” از توقیف خودرو حامل ۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محور مواصلاتی فراشبند-کازرون به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۹۰۰ عدد انواع لوازم آرایشی از نوع صابون، کرم، محلول پاک کننده و تقویت ابرو، پودر تقویتی، ماسک صورت، کپسول ویتامین و شوک برقی پزشکی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

 سرهنگ “برومندی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

مادران شهدا معلمان صبر و مقا ومت هستند

فرمانده انتظامی “اقلید” در دیدار با خانواده سرباز یکم شهید “سیدمحسن افضلی” افزود: مادران شهدا با فدا کردن فرزند خود و استواری در راه پایداری نظام، معلمان درس استقامت و صبر هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار،گفت: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست آورد صبر، استقامت، ایمان و تلاش بانوانی است که مردان این سرزمین را تا پای جان در راه انقلاب و اسلام حمایت کردند.

سرهنگ “صارمی” افزود: شهدا انسان‌های وارسته ای بودند که با نثارخون پاک خود، آزادگی را به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم ادامه دهنده واقعی راه آنان بوده و از آرمان‌های مقدس این عزیزان پاسداری کنیم.

گفتنی است سرباز سرافراز اسلام “سیدمحسن افضلی”درسال ۱۳۶۳در منطقه “دهلران” بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

هشدار رئیس پلیس مرودشت به مشمولان غایب/ ظرف مدت یک ماه جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود به مراکز پلیس +۱۰ و معاونت وظیفه عمومی مراجعه کنند

فرمانده انتظامی “مرودشت” با استناد به ماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی که بیان می‌کند دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می باشند، برای مشمولان غایب ضرب العجل یک ماهه تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در حاشیه بررسی پرونده‌های مشمولان معلول بهزیستی در معاونت وظیفه عمومی به خبرنگاران گفت: طبق ماده ۵۸، مشمولان خدمت  وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت مقرر خود را معرفی نکنند غایب شناخته شده و طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم بالایی از مشمولان غایب در شهرستان مرودشت را مشمولان معلول تحت پوشش بهزیستی و یا متعهدین خدمت در آموزش و پرورش تشکیل می‌دهد، این طیف از مشمولان می‌بایست ظرف مدت یک ماه جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی و صدور کارت معافیت به دفاتر پلیس +۱۰ و معاونت وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.    

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه علاوه بر موارد ذکر شده تعدادی از مشمولان نیز خود را معرفی نکرده و غایب محسوب می‌شوند، افزود: برابر ماده ۶۳ مکرر (الحاقی ۲۲/۸/۱۳۹۰) کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها به کارگیری کنند، شناسایی و به مقام قضائی معرفی  می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالیانه یک سرباز معادل ۱۶۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۲۰ ریال و برای بار دوم  و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز می باشد.

سرهنگ “زینلی” با بیان این که متولدین سال ۱۳۵۵الی ۱۳۷۹که تاکنون به خدمت سربازی نرفته اند برابر بند ۲ ماده ۵۸، مشمول غایب می باشند، خاطر نشان کرد: افراد بالای ۵۰ سال که سواد ندارند نیازی به کارت معافیت نداشته و شناسنامه آنان به منزله کارت معافیت می‌باشد؛ لیکن افرادی که دارای سوابق تحصیلی و باسواد هستند می بایست از طریق پلیس +۱۰اقدام به در خواست کارت معافیت رهبری کنند.

کشف ۲۰  فقره سرقت کابل مخابراتی در شیراز

فرمانده انتظامی “شیراز” از شناسایی و دستگیری سارق کابل‌های مخابراتی با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل مخابراتی در سطح شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، تصریح کرد: پس از چند روز کار اطلاعاتی و انجام تحقیقات پلیسی، ماموران کلانتری “۲۰ گل سرخ” موفق شدند در این خصوص سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت کابل‌های مخابراتی اقرار کرد، گفت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق، ۳۰ کیلوگرم کابل مخابراتی مسروقه کشف شد، تصریح کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری الزامی است، لذا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک خصوصا در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

تقدیر امام جمعه از عملکرد  پلیس”لارستان”

امام جمعه لارستان از مجموعه انتظامی این شهرستان تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام‌والمسلمین “مختار موسوی خرم” در دیدار با فرمانده انتظامی لارستان، از عملکرد و رشادت های پلیس در انجام وظیفه و ماموریت‌های محوله و همچنین تعامل با کلیه نهادهای انقلابی بالاخص دفتر امام جمعه تشکر و قدردانی کرد.  

    تعامل دستگاه قضا و ناجا، پیام آور آسایش و آرامش برای مردم است

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” در نشست صمیمی با مسئولان قضائی، گفت: تعامل این دو مجموعه پیام آور آسایش و آرامش برای مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در این جلسه بیان داشت: تداوم و تعمیق تعامل مجموعه قضائی و نیروی انتظامی، زمینه ساز موفقیت در تولید آسایش و تضمین کننده امنیت پایدار در شهرستان است.

وی بر ضرورت مشارکت و همکاری مجموعه قضائی و نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: تامین امنیت پایدار در جامعه و ارتقاء حداکثری احساس آرامش و آسایش مردم با تعامل سازنده این دو مجموعه دست یافتنی است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، تعامل دستگاه قضا و نیروی انتظامی را پیام آور آسایش و آرامش مردم دانست و افزود: این تعامل عرصه را برای فعالیت مجرمان تنگ و احساس امنیت را در جامعه ارتقاء می‌دهد.

این مقام انتظامی افزود: امنیت انتظار نخست هر جامعه و یک مقوله اجتماعی است و بزرگترین نعمت الهی است که در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیاز اصلی جامعه بوده و ایجاد و گسترش آن در کنار تلاش پلیس نیازمند مشارکت همگانی است.

در ادامه آقای “خلیل فیلوندی” رییس دادگستری فیروزآباد از آمادگی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه خبر داد و گفت: ما نیروی انتظامی را از دستگاه قضا جدا نمی‌دانیم؛ چون همه ما برای نیل به اهداف مشترک که همانا آرامش اجتماعی و تامین امنیت پایدار می‌باشد، حرکت می‌کنیم.

دیدار فرمانده انتظامی ” ممسنی”  با خانواده شهید “ذبیح اله ایزدی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” در دیدار با خانواده شهید “ذبیح اله ایزدی” گفت:‌ شهداء و خانواده آنان از ارزش های معنوی انقلاب‌ هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در راستای ادای احترام به مقام شامخ شهداء، به همراه جمعی از کارکنان با خانواده معظم شهید “ذبیح اله ایزدی” دیدار و از آنان دلجویی کرد. 

سرهنگ “قسام” در این دیدار با اشاره به جایگاه و منزلت ارزشمند شهداء، گفت: شهداء و خانواده آنان از ارزش های معنوی انقلاب‌اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهداء است.

این مقام انتظامی افزود: ادامه راه شهیدان و پیروی از آرمان‌های والای آنان یک وظیفه شرعی است؛ چرا که درخت انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده و همه ما امنیت موجود در کشور را مدیون شهدا هستیم. 

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان داشت: خانواده معظم شهداء الگوی صبر و پایداری در جامعه هستند که با تحمل سختی‌‌ها و مشقت‌‌های فراوان و با تقدیم بهترین عزیزان خود، باعث عظمت و سربلندی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

در این دیدار ضمن دلجویی از خانواده شهید، هدیه ای به رسم یادبود اهداء شد.

گفتنی است شهید ستوان یکم “ذبیح اله ایزدی” در سال ۱۳۸۱ در درگیری با سارقین و اشرار مسلح در شهرستان لامرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتخاب رئیس پلیس شهرستان کازرون به عنوان مدرس برتر

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون مدرس برتر در سال ۹۸ انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اسماعیل زراعتیان در جلسه کمیته داوری انتخاب مدرسان برتر سال ۹۸ در ناجا، موفق به کسب مدرس نمونه در گروه علمی تربیت بدنی گردید که این امر نشانگر اهتمام آن فرمانده به امر تربیت و آموزش، تدریس و ارتقاء سطح علمی کارکنان می‌باشد.

گفتنی است به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های سرهنگ “زراعتیان”، لوح تقدیر به وی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6661

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.