• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
معاون وزیر کشور:

مقابل سرمایه‌گذار باید مامور و مسوول بود نه مامور و معذور

  • کد خبر : 6616
  • 22 مرداد 1399 - 23:30
مقابل سرمایه‌گذار باید مامور و مسوول بود نه مامور و معذور
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: جمله کلیشه‌ای که متاسفانه در برخورد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم باب شده این است که ماموریم و معذور در صورتی که باید در مقابل این قشر، مامور و برای حل مشکلات آنها مسوول بود.

بابک دین پرست، عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی استان فارس در حوزه منابع طبیعی که با حضور مدیران ارشد اقتصادی این استان و شماری از سرمایه‌گذارن بخش خصوصی در استانداری فارس برگزار شد، افزود: مسوولان باید در مقابل سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در این شرایط به بهبود مسائل اقتصادی کشور همت کرده‌اند، برای حل مشکلات آنها مامور و مسوول باشند.

وی، ادامه داد: یکی از واحدهای تولیدی مهم استان فارس و کشور کارخانه کاغذسازی زاگرس شهرستان زرقان است که اکنون با مشکل تامین برق مواجه است که مسوولان این استان باید برای حل این مشکل فکری عملی و اساسی کنند بدون اینکه سرمایه‌گذار ناگزیر به پرداخت هزینه اضافی شود.

دین پرست اضافه کرد: سرمایه‌گذار کارخانه کاغذ سازی زاگرس زرقان در حال حاضر سه هزار میلیارد تومان سرمایه خود را برای ساخت این مجموعه به میدان آورده و در این شرایط اقتصادی باید دست این سرمایه‌گذار را بوسید و شخص وزیر کشور نیز اکنون پیگیر ساخت و تکمیل این کارخانه است، به همین سبب این آمادگی وجود دارد که اگر تامین برق این مجموعه با مشکل مواجه شده حتی با شخص رییس جمهوری برای رفع آن رایزنی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه در این شرایط نباید به سرمایه‌گذار هزینه اضافی تحمیل شود، گفت: مسوولان اداره برق فارس موظف هستند ظرف مدت ۴۸ ساعت، بررسی‌های لازم را برای رفع مشکل برق کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان انجام دهند و نتیجه را به صورت مکتوب اعلام کنند تا اگر امکان رفع این مشکل در سطح استان وجود ندارد، پیگیرهای حل آن در سطح ملی انجام شود.

دین پرست بیان داشت: کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان جزو ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی سال ۹۸ است که باید پیش از این به بهره‌برداری می‌رسید اما به دلیل برخی از کوتاهی‌ها تاکنون تکمیل آن معطل مانده است و دیگر هیچ توجیهی برای این تعلل وجود ندارد.

وی، با تاکید براینکه مدیران باید موانع فراروی سرمایه‌گذاری در سطح کشور را با علاقه حل کنند، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز باید برای حل مشکل کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان ورود پیدا کند.

شهرستان زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

کمیته راهبردی برای حل مشکلات معادن فارس تشکیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مساله معادن پرداخت و گفت: در حال حاضر ۴۳ درصد از معادن کشور غیرفعال است و در استان فارس از مجموع ۶۰۳ معدن موجود در این استان، ۳۶۴ معدن فعال و مابقی آن غیرفعال است.

دین پرست افزود: برای توسعه معادن کشور باید مباحثی از جمله الزامات حفاظت از محیط زیست، مشکلات اقتصادی و لزوم اشتغالزایی مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات معادن استان فارس نیز باید کمیته راهبردی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل شود تا معضلات این بخش به کمترین سطح کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6616

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.