• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
6

اجرای پویش ملی «هدیه امام» و پویش شبکه مردمی «حسنا» بنیاد کرامت رضوی به منظور تسهیل ازدواج جوانان

  • کد خبر : 66111
  • 28 خرداد 1402 - 10:16
اجرای پویش ملی «هدیه امام» و پویش شبکه مردمی «حسنا» بنیاد کرامت رضوی به منظور تسهیل ازدواج جوانان
به مناسبت دهه کرامت و ایام میلاد حضرت رضا (ع) طرح «هدیه امام»، پویش شبکه مردمی «حُسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج )» برای تامین جهیزیه زوج های احسان پذیر و برای نو عروسان نیازمند توسط مرکز امور بانوان و خانواده خانواده بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور…

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی بنیاد کرامت رضوی، به مناسبت دهه کرامت و ایام میلاد حضرت رضا (ع) طرح «هدیه امام»، پویش شبکه مردمی «حُسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج )» برای تامین جهیزیه زوج های احسان پذیر و برای نو عروسان نیازمند توسط مرکز امور بانوان و خانواده خانواده بنیاد کرامت رضوی در سراسر کشور اجرا شد.

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
وَاَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِاَیْدِیکُمْ اِلَى التَّهْلُکَهِ ۛ وَاَحْسِنُوا ۛ اِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ [سوره مبارکه بقره– آیه شریفه ۱۹۵]

فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی درباره جزئیات این طرح ملی گفت: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در راستای اعتلای روز افزون کارکرد خانواده و تحکیم و تعالی آن، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این آستان مقدس و مجموعه نهادها و تشکل‌های مردمی، اقدام به طراحی و پیاده‌سازی طرح «حسنا» (حامیان سنت نبوی ازدواج ) کرده است.

به گفته دژبرد، در گام اول اجرای این طرح ملی، شبکه‌سازی، مهارت‌افزایی، دانش‌افزایی و فعال‌سازی خادمیاران ازدواج دنبال شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، سنت حسنه وساطت در ازدواج احیا شود.

وی امیدوار است: در گام دوم این طرح ملی که در دهه کرامت امسال اجرایی شده شبکه مردمی حسنا کمک خواهند کرد تا پویش «هدیه امام» برای تامین جهیزیه نوعروسان احسان‌جو شکل بگیرد و این بار مهربانی و رافت امام رئوف (ع)، به تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده رضوی کمک کند.

در ادامه دژبرد تصریح کرد: در این مرحله به همت مردم و به نام مبارک حضرت رضا (ع) اقلام جهیزیه برای اهدا به نو مزدوجین محروم و نیازمند تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت گروه های مختلفی مردمی برای تامین این هدایا گفت: از تمامی گروه‌های خانوادگی از جمله محافل روضه‌های خانگی در نقاط مختلف کشور دعوت می‌کنیم به نام امام رضا (ع) به این پویش بپیوندند و هر جمعی حداقل یک قلم جهیزیه به ارزش پنج تا هشت میلیون را متقبل شود تا به یک همدلی و همراهی ملی، تا بتوانیم جهیزیه‌های کامل مورد نیاز هر روز به ارزش ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان را تامین و به این عزیزان اهدا کنیم.

گفتنی است برگزار کنندگان این امر خیر و ستودنی با تخصیص شماره کارت بانکی تحت محوریت کانون بانوان و خانواده در هر استان بستر متمرکز تسهیل واریز وجوه پرداختی هموطنان نوع دوست و سرشار از معرفت ایران اسلامی را فراهم کرده اند.

648c2e2e746ce.jpg

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66111

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.