• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در جمع روسای هیئت های مذهبی شهرستان:

عزاداری در ماه محرم در لارستان تعطیل نشود، بلکه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردد

  • کد خبر : 6558
  • 21 مرداد 1399 - 21:02
عزاداری در ماه محرم در لارستان تعطیل نشود، بلکه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردد
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: عزاداری در ماه محرم در لارستان تعطیل نشود، بلکه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستانغ جلیل حسنی  در جمع روسای هیئت های مذهبی شهرستان در سخنانی با بیان اینکه در حقیقت عاشورا منبعث از غدیر است و انقلاب ما نیز از قیام عاشورا نشات گرفته است؛ افزود: این مهم باعث پویایی و سرزنده بودن احکام اسلامی در فضای جامعه گردیده است.
وی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بایستی برای عزاداری ماه محرم محدودیت‌هایی ایجاد شود، همچنان که تاکنون نیز در دیگر موارد همچون برای بازار و کسبه و غیره محدودیت‌هایی در سطح شهرستان ایجاد شده است، اما این را هم عرض کنیم که عزاداری امسال نبایست تعطیل شود.
فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: ما مجبوریم در کنار این ویروس زندگی کنیم، لذا باید فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مذهبی، دینی و غیره را نیز با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ادامه دهیم.
 وی افزود: هنر ما تعطیل و یا برخورد کردن و یا رفتن به در خانه نشستن تنها نیست، بلکه هنر ما بایستی در این باشد که متناسب با مقتضیات زمان و متناسب با مشکلاتی که در جامعه پیش می‌آید، برنامه داشته باشیم و در این خصوص هم برنامه های خودمان را به پیش ببریم و هم با این ویروس منحوس مبارزه کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: همانطور که در دستورالعمل بهداشتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا کشور ارسال شده است، یکی از وظایف ستاد مبارزه با کرونا تعادل بخشی است و ایجاد تعادل در انجام امور و مدیریت ویروس کرونا از وظایف ستاد مبارزه با کروناست.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا در سطح ملی تصمیماتی را گرفته است که این تصمیمات با حضور خاص نیروهای دولتی، بهداشتی، امنیتی و انتظامی صرف تنها نبوده است، بلکه با حضور ترکیبی از نمایندگان حوزه های مذهبی، دینی، اعتقادی، فرهنگی و غیره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی صورت گرفته است؛ گفت: نیروهای دغدغه دار فرهنگی و مذهبی پیشنهادات خود را به ستاد مقابله با کرونا این کشور تقدیم کرده‌اند و آنچه که مصوب شده، کار کارشناسی شده ای است که ما نیز ملزم هستیم این دستورالعمل ها را همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت کنیم.
حسنی در ادامه اظهار کرد: ما اختیاراتی در لارستان داریم و نمی‌توانیم آن را با شهرستان‌های دیگر مقایسه کنیم، لذا متناسب با وضعیت شهرستان خودمان و در چارچوب دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا کشوری اختیارات خود را لحاظ می کنیم.
نماینده عالی دولت در لارستان گفت: هیئت هایی که آمادگی عزاداری در وضعیت جدید را ندارند و واقعاً نمی‌توانند هیئت را از نظر فاصله گذاری فیزیکی کنترل کنند، الزامی در برگزاری مراسم ندارند و می توانند به شکل های دیگر با اجرای تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عزاداری را برگزار کنند، لذا هیئت هایی که از هر نظر آمادگی کامل دارند و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی می توانند مدیریت کنند؛ به صورت کتبی به سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی خود را اعلام نمایند.
وی بار دیگر تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم آن شلوغی و تجمعات سال های گذشته در دهه اول ماه محرم داشته باشیم، البته این را هم نمی خواهیم که کاملا تعطیل شود و بی تفاوت باشیم، چرا که یکی از پیامدهای قیام عاشورا که انقلاب ما را هم پیروز کرد همان بعد بیرونی و تظاهرات ها بود و آن عزاداری‌هایی بود که در مساجد و حسینیه ها و خیابان ها در تاسوعا و عاشورای حسینی در زمان انقلاب ایجاد و باعث شد که انقلاب ما پیروز شود و مبارزه با ظلم، تبعیض و بی عدالتی شروع شود.
حسنی در ادامه خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی شهرستان می‌توانند امسال بجای پخت غذا، نذورات خود را جمع‌آوری و در قالب کمک‌های مومنانه و مساوات، بسته های معیشتی تهیه و تحویل نیازمندان و مستضعفین و اقشار آسیب پذیر جامعه تحویل دهند که این خود شاید تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.
فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم برخوردهایمان تحکمی باشد، بلکه می‌خواهیم برنامه‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و اقتصادی و غیره در منطقه اجرا شود البته با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی.
 حسنی در خصوص عزاداری در فضاهای بسته در مساجد و حسینیه ها نیز گفت: اگر عزاداری ها در فضای باز و در حیاط مساجد و حسینیه ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و  فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود، موردی ندارد، البته مسئولیتش با آن رئیس هیئت مذهبی است که بایستی نظارت کامل با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی داشته باشد.
 معاون استاندار فارس در پایان با بیان اینکه سینه زنی سنتی شهر لار از یک پشتوانه دیرینه و قوی تاریخی و چندین ساله برخوردار است، گفت: امسال با عرض پوزش از تمرکز زدایی و تجمعات زیاد در قالب برگزاری سینه زنی سنتی معذوریم، البته می‌توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به شیوه های دیگر عزاداری کرد.
 پیش از این نیز احمد دلاور معاونت عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، حجت الاسلام و المسلمین اقبالی رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی لارستان و روشن ضمیر رییس دفتر نماز جمعه لارستان و ناطقی رییس هیئت مذهبی شهرستان و جمعی از روسای هیات های مذهبی و مداحان نیز مواردی را مطرح پیشنهادات و مواردی را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6558

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.