• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس؛

۵۲ درصد اعتبارات عمرانی فارس تخصیص یافته است

  • کد خبر : 6514
  • 20 مرداد 1399 - 21:42
۵۲ درصد اعتبارات عمرانی فارس تخصیص یافته است
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، مجموع اعتبارت پروژه‌های عمرانی ملی و استانی این استان در سال ۹۹ را سه هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این میزان سه هزار و ۲۹ میلیارد تومان ابلاغ شده و تاکنون یک هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان یعنی حدود ۵۲ درصد آن تخصیص یافته است.

حسن نوروزی، دوشنبه در نشست خبری در شیراز افزود: میزان اعتبارات تخصیص یافته پروژه‌های ملی و ملی استانی ۸۸ و نیم درصد بوده و میزان اعتبارات تخصیص یافته پروژه‌های ملی با ویژگی استانی نیز ۵۶ و چهار دهم درصد و به طور میانگین ۵۲ درصد تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: در بحث پروژه‌های جهش تولید، در سفر روزهای هفتم و هشتم امرداددماه ۹۹ دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به فارس، ۳۷ طرح به ارزش یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.
او بیان داشت: از این میزان ۲۵۷ میلیارد تومان آن از محل منابع بودجه ملی به استان فارس پرداخت خواهد شد، ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی استان است، ۴۷ میلیارد تومان از منابع شرکت‌های دولتی و ۷۷۵ میلیارد تومان نیز از منابع بانکی است که در قالب تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد و ۱۸۵ میلیارد تومان نیز آورده بخش خصوصی است.
نوروزی گفت: همچنین برای طرح‌های بخش کشاورزی، صنعت و خدمات، سه درصد نرخ سود تسهیلات توسط دولت و مابقی توسط بخش خصوصی پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: امسال ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی نیز در استان داریم که از جمله آنها می‌توان به طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد) و ارسنجان، شرکت کاغذ زاگرس شیراز و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شیراز اشاره کرد که تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
نوروزی ادامه داد: همچنین ۱۲۳ پروژه نیز در این استان موجود است که مقرر شده امسال تکمیل و افتتاح شود که از جمله می‌توان به پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، راه‌آهن یزد – اقلید، بیمارستان جهرم و بیمارستان فسا اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6514

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.