• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

اخبار ویژه

بیانیه سپاه فجر فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس اولین دوره مسابقات آزاد رباتیک استان فارس برگزار شد ‌ اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فارس‌/ ۱۶۰ یادمان شهدای گمنام وجود دارند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۴۰۱ تن انواع کود کشاورزی را به شهرستان کوار ارسال و توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان داراب از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در سطح شهرستان مرودشت توزیع کرد در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۶۰ تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان خفر توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۱۱۵ کود سوپر فسفات ساده شرکت ارکان شیمی جنوب توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس

10

دانشگاه فرهنگیان فارس در اندیشه رفع نیاز استان به ۱۲ هزار معلم

  • کد خبر : 6511
  • 20 مرداد 1399 - 21:39
دانشگاه فرهنگیان فارس در اندیشه رفع نیاز استان به ۱۲ هزار معلم
رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس گفت:با توجه به نیاز شدید آموزش و پرورش استان به تامین قریب به ۱۲هزار نیرو، توسعه این دانشگاه اهمیت دارد.

حسین افلاکی دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون آموزش و پرورش برای تامین ۱۲هزار نیروی انسانی مورد نیاز حتی از بازنشستگان نیز دعوت کرده است، گفت: دغدغه امروز آموزش و پرورش فارس تامین نیروی انسانی است و درحال حاضر بهترین راه بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دعوت به کار از بازنشستگان است.

او ادامه داد: از اول مهر  ورودی‌های سال ۹۵ در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

افلاکی اضافه کرد:دانشگاه فرهنگیان را ماموریت محور و رسالت گرا خواند و ابراز داشت: وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی کارآزموده است، در حالی که در بیشتر مراکز علمی دانشجویان بیشتر تربیت علمی می‌شوند؛ اما در دانشگاه فرهنگیان افزون بر تربیت علمی در حوزه مهارتی نیز پرورش می‌یابند تا نسل آینده کشور را تربیت کنند.

وی با اشاره به فرموده رهبری، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است؛ از همین رو، دانشجویان از بدو ورود بورسیه هستند و همین موضوع امنیت شغلی برای آنان ایجاد می‌کند.

افلاکی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان فارس از لحاظ برخورداری از تعداد پردیس و مراکز، بعد از تهران با ۶ مرکز در رتبه دوم قرار دارد، دانشگاه فرهنگیان استان فارس جزو چهار استان درجه الف است و در کنار دانشگاه‌های تهران، مشهد و اصفهان از رتبه‌ شایان توجهی برخوردار است.  

وی ابراز داشت: افزون بر دانشجویان این دانشگاه، متقاضیانی که از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش  پذیرفته شده‌اند باید  یک سال دوره پودمانی را در این دانشگاه بگذرانند.

افلاکی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با تجربه  کهن تربیت معلم سابق ایجاد شده است، گفت: با توجه به ضروریات جامعه رفته‌رفته دوره‌های کاردانی اهمیت خود را از دست داد و کارشناسی حداقل مدرک جذب در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

این مسئول بیان کرد: درصورتی که شرایط در شهرستان‌ها از نظر زیرساختی و نیز تامین نیروی انسانی فراهم باشد، به فکر راه‌اندازی مراکز در شهرستان‌ها نیز هستیم.

به گفته افلاکی دانشگاه فرهنگیان فارس هم‌اکنون حدود ۳۲۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی و ارشد دارد و ۸۵۰ دانشجو نیز براساس ماده ۲۸ که با آزمون استخدامی وارد این دانشگاه شده‌اند، مشغول به تحصیل هستند که جمعا بیش از ۴۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه فعال‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس ابراز داشت: مهم‌ترین هدف این دانشگاه تامین نیروی‌ انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است و با وجود پیشینه نزدیک به صد ساله تربیت معلم هنوز نیاز به معرفی به جامعه دارد.

افلاکی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان فارس امکان جذب دانشجوی بیشتر را دارد؛ اما ساختارهای آن توسعه نیافته است.

افلاکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا، تغییر وضعیت آموزشی و روی آوردن به فضای آموزشی برای برگزاری کلاس‌ها ضرورت برگزاری جشنواره ایده‌پردازی را آشکار کرد.

وی افزود: شاید هنوز بسیاری از افراد مهارت استفاده از فضای مجازی یا ابزار آن را ندارند و شاید در برخی نقاط دسترسی به اینترنت امکان‌پذیر نباشد، از همین رو دانشگاه فرهنگیان با همراهی سازمان بسیج فرهنگیان کشور جشنواره‌ ایده‌پردازی را راه‌اندازی کرد که همه مردم می‌توانند در قالب کلیپ، فیلم، کاریکاتور، نقاشی و نوشته  ایده‌های خود را برای پویایی تعلیم و تربیت ارائه کنند.

افلاکی بیان داشت: در استان از پنج ایده برتر تقدیر می‌شود و از هر استان برترین ایده به بخش کشوری این رویداد ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6511

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.