• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای نقش‌آفرینی در رویدادهای فرهنگی مؤثر

  • کد خبر : 64881
  • 06 خرداد 1402 - 22:40
آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای نقش‌آفرینی در رویدادهای فرهنگی مؤثر
رئیس جهاددانشگاهی فارس ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان بسیج هنرمندان این استان، گفت: آمادگی داریم تا در طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری مؤثر استان، با پوشش مناسب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌های زیرمجموعه جهاددانشگاهی و پتانسیل سازمان دانشجویان همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

امیرحسین استقلال، شنبه ۶ خرداد در دیدار رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی برآمده از انقلاب است، گفت: امروز جهاددانشگاهی را با پژوهش‌های سلول‌های بنیادین رویان، تکنولوژی‌های فنی و مهندسی و فعالیت‌های علمی شاخص می‌شناسند.

وی افزود: بزرگترین جهاد تبیین معرفی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است که جهاددانشگاهی در این عرصه می‌تواند نقش مهم و مؤثری ایفا کند تا هم آثار و برکات انقلاب اسلامی را بیان کنیم و هم امیدافزیی درمیان نسل جدید جامعه انجام شود.

استقلال با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی نهاد افتخارآمیز است، گفت: شاید هیچ سازمان دیگری نباشد که رهبرمعظم انقلاب ۷۰ صفحه دربار آن صحبت کرده باشند، هرجایی که بحث علم می‌شود، رهبرمعظم انقلاب از دکتر کاظمی آشتیانی یاد می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه گستره فعالیت‌های این نهاد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها مشهود است، گفت: در موضوعی نیست که جهاددانشگاهی پژوهشگاه و مرکز پژوهشی نداشته باشد به عنوان مثال در عرصه هنر، پژوهشکده هنر و معماری فعالیت دارد و همچنین در این عرصه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی وابسته به جهاددانشگاهی برای ایجاد محصولات هنری به خصوص در زمینه هنر و صنایع دستی مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هردو از رویش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، افزود:‌ جهاددانشگاهی طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب دستاوردهای بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی داشته است، اما گاهی اوقات شاهد برخی بی‌مهری‌ها نسبت به این نهاد انقلابی هستیم.

استقلال توجه ویژه به مجموعه‌های دانش بنیان طی چندسال اخیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: جهاددانشگاهی ۴۲ سال پیش با ساختار دانش بنیان ایجاد شد اما تا امروز دولت‌ها به این مسئله توجه کافی نکردند گرچه جهاددانشگاهی فعالیت خود را با قدرت همچنان ادامه داده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تأکید کرد: امروز این نهاد، مجموعه‌ای خود درآمد است و با فعالیت مفید، اثر و بهره‌وری مناسبی بر جامعه دارد، اگر همه نهادها همانند جهاددانشگاهی بودند شاهد کم شدن هزینه‌های جاری بودیم.

وی با بیان اینکه افراد نخبه زیادی در زمینه‌های متعدد در این نهاد مشغول فعالیت هستند، گفت: جهاددانشگاهی فارس دارای درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز افکارسنجی، سه گروه پژوهشی، مرکز تجهیزات پزشکی و مراکز آموزش اشتغال محور در ۱۷ نقطه استان است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، فعالیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در کنار مرکز شتابدهی را از مزیت‌های علمی و فرهنگی این نهاد دانست و گفت: این نهاد در حوزه فرهنگی، ادبیاتی، هنر و قرآنی دو جشنواره ملی هرساله برگزار کرده است.

استقلال، حضور جهاددانشگاهی فارس با چهار خبرگزاری ایسنا، ایکنا، سینا و بازارکار، در عرصه رسانه‌ای را پررنگ و اثرگذار توصیف کرد.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در هر حوزه‌ای ورود کرده، منشا خیر بوده است، گفت: این نهاد انقلابی همواره تلاش کرده است تا فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی گامی موثر در راستای پیشرفت کشور بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان بسیج هنرمندان، گفت: آمادگی داریم تا در طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری مؤثر استان با پوشش مناسب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌های زیرمجموعه این نهاد و پتانسیل سازمان دانشجویان همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

استقلال با بیان اینکه آماده ارائه خدمات آموزش صحیح و تخصصی به جامعه هنری استان هستیم، فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: با دستور ریاست جهاددانشگاهی کشور، بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های مرکز فارس در زمینه فرهنگی در خدمت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) قرار گرفته و منجر به امضای تفاهم‌نامه بین این نهاد و حرم مطهر شده است.

خط شکنی در مباحث فرهنگی و هنری فارس شکل گیرد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز با اشاره به اینکه رونق هنر، برای توسعه امور فرهنگی باید توسط رسانه در جامعه ایجاد شود، گفت: در حالیکه دشمن در تهاجم فرهنگی تمام تلاش خود را به کار گرفته، در کشور از تبادل فرهنگی غافل هستیم. فارس استانی هنر خیز محسوب می‌شود، اما فقدان شبکه منسجم فرهنگ و هنر استان باعث عدم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها شده است.

مجید میکائیلی با اشاره به اینکه بسیج هنرمندان دارای ۳۲ پایگاه در شهرستان‌های فارس است، افزود: در مرکز بسیج هنرمندان استان انجمن‌های هنری و ادبی ۱۰ گانه مشغول فعالیت هستند و به عنوان مطالبه‌گر از دستگاه‌های فرهنگی و هنری برای هم‌افزایی در راستای بهره‌وری فرهنگی و افزایش میزان اثربخشی در جامعه هستیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری اینکه فعالیت فرهنگی و هنری با رفتار، آداب و رسوم مردم سرو کار دارد، گفت: نقش و سهم دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ جداگانه مشخص شده است و اگر هم‌افزایی میان آنان ایجاد شود، شاهد نتایج بهتری در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم ما علاقه مند به هنر هستند، خاطرنشان کرد: در برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، کتابت و خوشنویسی شاهد استقبال مردم و علاقه مندان خاص خودش هستیم لذا باید طرح ریزی فرهنگی برای عموم مردم انجام شود.

میکائیلی ضمن یادآوری اینکه هنر بسیج هنرمندان در شناسایی و کشف هنرمندان در تمامی عرصه‌ها برای معرفی به جامعه است، گفت: بسیج هنرمندان با درک موقعیت فعلی وتخصصی خودش، تقویت هنرمندان انقلابی را برای انسجام بخشی در شبکه هنری بسیج در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا بیش از ۵ هزار هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان فارس ثبت و ساماندهی شدند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، عنصر اصلی مباحث فرهنگی را هنر دانست و گفت: با نگاه ویژه به حوزه هنر می‌توان فرهنگ را تقویت کرد بنابراین همکاری مشترک بین بسیج هنرمندان و جهاددانشگاهی فارس در زمینه ایجاد گفتمان گام دوم انقلاب و جهاد تبیین می‌تواند گام مهمی در ارتقا سطح فرهنگی جامعه باشد.

وی در ادامه برای همکاری سازمان بسیج هنرمندان با جهاددانشگاهی فارس در طراحی و سازماندهی رویدادهای فرهنگی و هنری و تدوین برنامه‌های جامع و کارآمد برای نقش‌آفرینی هنرمندان اعلام آمادگی کرد.

میکائیلی با بیان اینکه نقش هنر و هنرمند در خدمت به جامعه مورد مطالبه بسیج است، گفت: تشکیل تیم‌های یک پارچه هنری در دستور کار است تا روایت پیشرفت هنرمندان در عرصه مختلف و نگاه هنرمندانه به این موضوع را دنبال کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: جشنواره آواها و نواها توسط بسیج هنرمندان فارس در چند سال اخیر اجرا شده که شناسایی ۲۵۰ گروه سرود در استان کوچکترین دستآورد آن بوده است.

میکائیلی با تاکید براینکه خط شکنی در مباحث فرهنگی‌ و هنری استان فارس باید شکل گیرد، گفت: همکاری بسیج هنرمندان فارس و جهاد دانشگاهی استان می‌تواند گامی مهم در توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها باشد.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی با رویکرد تربیت محوری با استفاده از هنرمندان پیشکسوت و خبره مورد توجه ویژه بوده است.

برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در زمینه دفاع مقدس، ساخت فیلم ۹۰ دقیقه ای باموضوع حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و… از برنامه‌‎های آتی بسیج هنرمندان فارس بود که میکائیلی در این جلسه به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64881

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.