• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 6475
  • 19 مرداد 1399 - 21:02
اخبار پلیس فارس – ۱۹ مردادماه ۱۳۹۹

رهایی گروگان در عملیات بامدادی پلیس فارس در یک عملیات پیچیده پلیسی، مأموران انتظامی گروگانگیر را در شیراز دستگیر و فرد گروگان گرفته شده را آزاد کردند. سردار “رهام بخش حبیبی”، فرمانده انتظامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وصول یک فقره نیابت قضایی از بخش […]

رهایی گروگان در عملیات بامدادی پلیس فارس

در یک عملیات پیچیده پلیسی، مأموران انتظامی گروگانگیر را در شیراز دستگیر و فرد گروگان گرفته شده را آزاد کردند.

سردار “رهام بخش حبیبی”، فرمانده انتظامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وصول یک فقره نیابت قضایی از بخش “ریگ” توابع شهرستان “گناوه” استان بوشهر به پلیس آگاهی استان فارس، موضوع شناسایی و دستگیری متهم متواری این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم متواری دارای سوابق متعدد کیفری بوده است، افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد که وی در یکی از محله های شهر شیراز مخفی شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با تلاش مأموران پلیس آگاهی محل اختفاء متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، بامداد امروز به آن مکان اعزام شدند، گفت: ماموران با ارائه هشدارهای لازم به متهم، خواستار تسلیم شدن وی شدند که ضمن بی توجهی اقدام به تیراندازی به سمت مأموران انتظامی کرده و با وارد شدن به یکی از منزل های همجوار، اقدام به گروگان گرفتن یک زن کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از ساعت ها گفت و گو و انجام عملیات روانی توسط مأموران انتظامی، در نهایت متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و خلع سلاح و فرد گروگان گرفته شده به صورت صحیح و سالم آزاد شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه از این متهم، ۲ قبضه اسلحه جنگی به همراه چهار عدد خشاب و تعداد زیادی فشنگ کشف شد، افزود: در سوابق این متهم ۱۰ فقره سابقه کیفری از جمله ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت، قاچاق مواد مخدر، تهدید و قتل مشاهده می شود.

وی هشدار داد: استان فارس محل ناامنی برای فعالیت افراد مخل نظم و امنیت عمومی بوده و پلیس فارس به صورت قانونی و قاطع با اینگونه موارد برخورد می کند.

ریو حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “خرمبید” از توقیف سواری ریو و کشف ۲۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمید جوکار” در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری ریو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و ضبط و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی  110 گزارش دهند.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پراید با آریو

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با آریو در محور داراب-بندرعباس، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: بامداد امروز در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور داراب-بندرعباس، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با یک آریو با ۴ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پراید به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین خودرو آریو نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده آریو اعلام کردند.

سقوط از کوه منجر به فوت شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی حدودا ۲۶ ساله بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف آبشار روستای “قلات” شهرستان شیراز، جان خود را از دست داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف آبشار روستای “قلات” شهرستان شیراز، بلافاصله یک تیم از نیروهای انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فردی حدودا ۲۶ ساله برای تفریح به آن کوه‌ رفته که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

واژگونی مگان با یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی سواری مگان در محور کوار-جهرم، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در محور کوار-جهرم، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ “دهقانی” تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری مگان با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر از سرنشینان در دم فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناس تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه اعلام کرد، به سرنشینان عزیز توصیه کرد به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

دیدار امام جمعه با فرمانده انتظامی “ارسنجان”

امام جمعه شهرستان ارسنجان با حضور در ستاد فرماندهی، با فرمانده انتظامی “ارسنجان ” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین”مهدی محمدی” در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، بیان داشت: کارکنان ناجا باید در همه زمینه ها از جمله در حوزه دینی، شرعی و همچنین در عرصه کارآمدی در انجام ماموریت های سخت در سطح جامعه الگو ، نمونه و سرآمد باشند.

امام جمعه شهرستان ارسنجان اظهار داشت: نیروی انتظامی در رأس نهادهای مسئول تأمین نظم و امنیت در جامعه قرار دارد و نظم و امنیتی مطلوبی که در شرایط کنونی در شهرستان شاهد آن هستیم، بی تردید مرهون تلاش های شبانه روزی پلیس می باشد .

در ادامه سرهنگ “محمدعلی فرهادی” ضمن تقدیر از تعامل خوب و سازنده نیروی انتظامی با دفتر امام جمعه در راستای ارتقاء امنیت و آرامش روانی جامعه، اظهار داشت: نیروی انتظامی در خط مقدم حفظ امنیت است و خدمات گسترده این نیروی جان بر کف بر هیچ کس پوشیده نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان “ارسنجان” خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هدفی جز اعتلای نظام اسلامی و آسایش و آرامش مردم دنبال نمی‌کند و در مسیر تحقق این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در”آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت و کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: با توجه به سرقت‌های متوالی چند دستگاه موتورسیکلت‌ در سطح شهرستان، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ “رزمجویی” افزود: در این زمینه با حضور فیزیکی و نامحسوس نیروهای تخصصی در ساعات مختلف شبانه روز و اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، ۲ سارق حرفه‌ای توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمین، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: این سارقین حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

وی از عموم شهروندان خواست در راستای پیشگیری از سرقت، موتورسیکلت‌ خود را به قفل فرمان، قفل چرخ، سوئیچ مخفی و سایر تجهیزات بازدارنده مجهز کنند.

نقش اصحاب رسانه در ارتقاء احساس امنیت برجسته است

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: نقش اصحاب رسانه در ارتقاء احساس امنیت عمومی و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیار برجسته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این مراسم که به مناسبت ۱۷ مرداد سالگرد شهادت خبرنگار “محمود صارمی” با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان برگزار شد، سرهنگ “فرج رستمی” با تقدیر از عملکرد صادقانه و خالصانه اصحاب رسانه، تعامل این دو مجموعه را گامی موثر برای توسعه و پایداری نظم و امنیت عمومی دانست و افزود: اطلاع رسانی شفاف خبرنگاران از حوادث، وقایع  و همچنین ارائه اخبار عملکردها، موجب آگاهسازی افکار عمومی و خنثی شدن توطئه جنگ نرم دشمن می گردد.

سرهنگ “رستمی” با بیان اینکه نقش اصحاب رسانه در پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقا احساس امنیت عمومی بسیار برجسته است، به خبرنگاران توصیه کرد: صداقت و درستی را سرلوحه کارخود قرار دهند و با منطق، تدبیر و عقل اعتماد مردم را همواره به همراه داشته باشند.

گفتنی است، در این مراسم از فعالین رسانه با اهدا تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

نقش پررنگ خبرنگاران در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به نقش پر رنگ خبرنگاران در جامعه، گفت: خبرنگاران نقش پررنگی در پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و رسانه‌ها بازوی بسیار قدرتمند در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران، بیان کرد: خبرنگاری حرفه ای مقدس است و کار خبرنگار ارتقاء آگاهی مردم است.

وی افزود: نیروی انتظامی ضمن اینکه وظیفه تامین نظم و امنیت شهر و پیشگیری از وقوع جرایم را عهده دار است، دارای رویکرد اجتماعی و جامعه محور نیز می‌باشد و همزمان با جامعه حرکت می‌کند

سرهنگ “صارمی” بیان کرد: رسانه بازوی بسیار قدرتمند برای جامعه است و پلیس هم اگر بخواهد از ظرفیت جامعه استفاده کند باید رسانه را هم در کنار خود داشته باشد و تعامل خوبی با آنان داشته باشد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی بخشی به جامعه در پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش اثر گذاری داشته باشند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از خبرنگاران برتر در حوزه انتظامی تجلیل به عمل آمد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و دستگیری ۸ سارق و کشف ۳۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان در نقاط اصلی و حاشیه‌ای شهرستان ممسنی اجرا شد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ماموران موفق شدند ۸ سارق را دستگیر و ۳۸ فقره انواع سرقت را کشف کنند، افزود: دستگیری ۲۱ نفر معتاد و خرده فروش و کشف ۱۳ کیلو  تریاک، ۱۰۵ گرم سوخته، ۷ سانت شیشه، ۲۲ گرم هروئین، ۳۴ عدد انوع قرص روان گردان و ۲۵۰ گرم سایر مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران در این طرح ها موفق شدند ۲۶ خودرو و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف را توقیف و روانه پارکینگ کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به ابراز رضایت کامل عموم مردم از اجرای چنین طرح‌هایی، بر همکاری و مساعدت بیشتر شهروندان تاکید و خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده پاتوق‌های فروشندگان مواد مخدر و یا هرگونه فعالیت غیر قانونی و مشکوک که منجر به آسیب‌ها و جرائم اجتماعی می‌شود مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 کشف هروئین در”لارستان”

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۵ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین توسط ماموران پاسگاه انتظامی “درز و سایبان” خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی “درز و سایبان” این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری تیبا مشکوک و  دستور ایست را صادر کردند.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو توسط ماموران  متوقف شد، گفت: در بازرسی از آن سواری، ۵ کیلو و ۸۰۰ گرم هروئین کشف شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6475

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.