• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
مدیرکل دارایی فارس در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس:

بازگرداندن ارز، کمک صادرکنندگان به اقتصاد کشور است

  • کد خبر : 6471
  • 19 مرداد 1399 - 20:58
بازگرداندن ارز، کمک صادرکنندگان به اقتصاد کشور است
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان، کمک به اقتصاد کشور به ویژه در این روزهای سخت است.

بابک دایی، روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در شیراز با گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار افزود: با توجه به اهمیت موضوع، در جلسه هفته گذشته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در خصوص بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما توسط صادر کنندگان استان فارس بحث و تبادل نظر شد.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی فارس در این استان مشکلی در زمینه ورود ارز حاصل از صادرات به کشور وجود ندارد و تقریبا تمام صادر کنندگان این استان ارز خود را به کشور بازگردانده‌اند.
او اظهار داشت: از صادر کنندگان انتظار داریم که در شرایط سخت امروز که کشور درگیر جنگ اقتصادی و همچنین بیماری کرونا هست به سود کمتر قانع باشند و به عنوان بخشی از این جامعه به دولت برای عبور از این شرایط کمک کنند.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی فارس افزود: امروز دولت برای وارد کردن کالاهای ضروری و اساسی به ویژه دارو نیازمند ارز است.
دایی اضافه کرد: سیاست دیگری که دولت اتخاذ کرده بحث ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری است که این اقدام نیز با هدف جلوگیری از خروج ارز انجام می‌شود.

بانک مرکزی اوایل مردادماه جاری با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که کلیه صادرکنندگان مکلف هستند برابر ضوابط ابلاغی نسبت به برگشت و عرضه ارز صادرات خود به چرخه اقتصادی اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشور و با توجه به اهمیت و ضرورت برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به منظور تامین مواد اولیه و کالای واسطه‌ای بخش‌های تولیدی/صنعتی کشور در جهت حفظ اشتغال، تولید و رفاه مردم، بر اساس سیاست‌های تعیین شده توسط کمیته ماده (۲) مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دستورالعمل‌های لازم برای برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را تنظیم و از سال ۱۳۹۷ ابلاغ کرده است.
این اطلاعیه می افزاید: این بانک طی ۲ سال گذشته جلسات متعددی با اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی در رابطه با تشریح اوضاع و شرایط و اهمیت برگشت ارز صادراتی در این شرایط به منظور کمک به رشد تولید و اشتغال کشور و تقویت ثبات اقتصادی برگزار کرده است. خوشبختانه طی دو سال اخیر، با وجود شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های اعمال شده در قالب جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور، با همراهی و همکاری فعالان دلسوز و متعهد بخش‌های مختلف اقتصادی و هماهنگی دولت و سایر دستگاه‌های حاکمیتی، حتی علی‌رغم بروز و شیوع بیماری کرونا، روال تأمین ارز مواد اولیه تولید و تهیه کالاهای اساسی به نحو نسبتاً مناسبی اجرا شده است که این مهم ماحصل تلاش و همراهی بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان و صادرکنندگان اصیل و متعهد به جامعه و دوستدار کشور عزیزمان بوده است. لذا بانک مرکزی ضمن قدردانی از تمامی تلاش‌های این عزیزان انتظار دارد که با تداوم این وضعیت به خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان اهتمام داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=6471

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.