• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور؛

مولدسازی زمینه انتقال زندان‌ها به خارج شهرها را فراهم کرده است

  • کد خبر : 64571
  • 03 خرداد 1402 - 17:06
مولدسازی زمینه انتقال زندان‌ها به خارج شهرها را فراهم کرده است
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: مصوبه مولدسازی اموال و دارایی دولت، فرصتی طلایی است تا با توجه به آسیب‌هایی که وجود زندان برای شهروندان دارد، زندان‌های فرسوده را به خارج از شهرها انتقال دهیم.

غلامعلی محمدی که به شیراز سفر کرده بود، در دیدار با استاندار فارس، درخصوص انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از شهرها و همکاری‌های مشترک برای حمایت از زندانیان و خانواده آنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از دادگستری فارس، محمدی با قدردانی از توجهات مقامات قضایی و اجرایی استان‌ها در حوزه تعالی زندانبانی، گفت: هدف ما اصلاح‌وتربیت و بازسازگاری زندانیان است و برای تحقق این رسالت، نیاز به فضای مناسب و مکان استاندارد امری ضروری است.

محمدی ادامه داد: مصوبه مولدسازی، ظرفیت مناسبی را برای نگهداری بهتر مددجویان و اجرای برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی دراختیار ما قرار می‌دهد.

استاندار فارس نیز با تاکید بر اهتمام جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق اهداف سازمان زندان‌ها بیان کرد: ما نیز بطور جدی دغدغه حمایت از خانواده زندانیان را داریم بنابراین هرکاری بتوانیم برای کمک به آنان خواهیم کرد.

محمدهادی ایمانیه افزود: در ساختار فیزیکی زندان‌ها باتوجه به نگاه فرهنگی و اصلاحی و تربیتی که رییس سازمان زندان‌ها دارد، حتی می‌توان معماری مناسب را با استفاده از نظرات متخصصین دخیل کرد تا زندان به شهر تربیت مددجویان تبدیل شود..

او ادامه داد: با حمایت‌های مالی و معنوی قرار است زنان جرائم غیرعمد را همزمان با عید غدیر از زندان‌های استان آزاد و به جامعه برگردانیم.

چتر حمایتی سازمان زندان‌ها تا پس از آزادی زندانی ادامه دارد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور همچنین در جریان سفر خود به استان فارس در نشست کارکنان زندان‌های استان حضور یافت و از نزدیک به دغدغه‌های آنان پاسخ داد.

محمدی در بخشی از این نشست با ابراز خرسندی از اقدامات تحول وتعالی زندانبانی در مراکز اصلاحی و تربیتی استان فارس گفت: امروز شاهد نوآوری‌ها و اقدامات شگرف‌ در حوزه زندانبانی استان هستیم که شایسته تقدیر است؛ البته عرصه زندانبانی کشور نیز حرکت رو به جلویی را پشت سر می‌گذارد که قطعا حاصل همت همگی همکاران و کارکنان است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه شرحی از توفیقات یک‌ساله و نیم اخیر سازمان زندان‌ها در بهبود وضعیت نیروی انسانی ارایه و تاکید کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بواسطه فضای آرام حاکم در زندان‌ها به آمار و رشد قابل توجهی در ارتقای عملکرد خدمات زندانبانی رسیده‌ایم.

او گزارش‌های نمایندگان مجلس و رضایتمندی آنان از حوزه زندانبانی را مورد اشاره قرار داد و در ادامه بیان کرد: رسالت ما در اصلاح و تربیت اخلاقی و انسانی مددجویان به نحوی است که از لحظه ورود به زندان، تحت این فرآیند اصلاحی قرار می‌گیرند. چتر حمایتی ما از زندانی و خانواده‌اش نه‌تنها در دوره حبس بلکه پس از آزادی ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64571

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.